Abstinens

Senast?? Frågan är väl om du NÅGONSIN spöade mig?? Jag måste nog kolla mina gamla listor någon dag. Tänk om jag har rätt?? Det vore ju inte fel....

Men det kanske är bättre att nöja sig med att jag iaf klådde dig några gånger utan att blanda in fakta....

Typiskt!:mad: Jag kollade fakta och det skulle jag ju inte ha gjort. 2003 var ett bra år om man bortser från Falkenberg... När jag aldrig fick starta.

Naturligtvis var det Jalles fel som naturligtvis skulle kasta sig framför min hoj i sin favoritböj och helt sabba hela uppladdningen... Och så var jag förkyld...

Åhh...Chrille och Nr18 i forumfight, det blir inte mycket mer nostalgi än så....*Drömmer sig tillbaka till 2002*
Visst hade vi en rå men hjärtlig stämmning på den tiden, roliga profiler som man saknar är Xenomorf & Jalle.

Allt var nytt och spännande, roliga och intressanta trådar kryddade med ironi och elaka påhopp.

Dom flesta körde skjortan av Oscar, Chrille & Mumlan ägde i bottenstriden med otaliga ursäkter om varför dom inte kom på pallen.

Nu är allt så konstigt, Mumlan är A-förare, Chrille är inte ens B-förare, Jalle är konstapel och Xeno gör enstaka mediokra inhopp i ERF serien.

Det var mindre sämre förr...

...
Det var mindre sämre förr...

Xenos förtvivlan när jag körde ifrån honom på träning på Åsen var så intensiv att man kunde ta på den ...(inte honom Jenny!!).

Sen kom han på att man borde skruva fast bakhjulet så var allt som vanligt igen....

Xenos förtvivlan när jag körde ifrån honom på träning på Åsen var så intensiv att man kunde ta på den ...(inte honom Jenny!!).

Sen kom han på att man borde skruva fast bakhjulet så var allt som vanligt igen....

:rofl

Jag börjar förstå varför Kobbe och björn.e vill vara som ni! Eller känner igen sig i mycket av det ni gjort! :D

Synd att man inte spenderade lika mycket tid i depån förr som man gör nu...

Jag börjar förstå varför Kobbe och björn.e vill vara som ni! Eller känner igen sig i mycket av det ni gjort! :D

Kan väl bero på att du var ung då och barn under 15 år då som nu inte får vistas i depån?:tungan

Bike Week på gamla goda tiden med stranddagarna och SMC camping, Xeno & Zoulfly klassades som pyromaner i depån, Luff slet sitt hår när vi imiterade hans svengelska i receptionen, Trösenkurvan fanns fortfarande kvar och Ejes var gropigare än någonsin.

Road Racing var hårdrock på den tiden :yoparty (förutom Oboy-Oscar som ständigt tjatade om Rapp & Bomtjackalack riiispect med blingande guldkedjor).

Synd att göra dom besvikna, men det kommer aldrig bli som förr. Alltför många profiler har avgått, Bj.o.rn som alltid skulle ha en ännu starkare motor nästa år, Macho Woman som gav ordet "mansslukerska" en ny innebörd, duellen på gelleråsen när Jalle tappar underkåpan precis framför mitt framhjul utan att märka det, Martins min när har yrvaken kröp ur släpvagnen efter ännu en natt liggandes sked med Jalle. All that's long gone now:(

Synd att göra dom besvikna, men det kommer aldrig bli som förr. Alltför många profiler har avgått, Bj.o.rn som alltid skulle ha en ännu starkare motor nästa år, Macho Woman som gav ordet "mansslukerska" en ny innebörd, duellen på gelleråsen när Jalle tappar underkåpan precis framför mitt framhjul utan att märka det, Martins min när har yrvaken kröp ur släpvagnen efter ännu en natt liggandes sked med Jalle. All that's long gone now:(

Det kommer att komma en ny era, med nya profiler. Tyvärr kommer vi som är gamla i gemet aldrig att förstå :(

Det var på den tiden när tvåtaktskäbblet var roligt, just det smaka på ordet R-O-L-I-G-T, det är helt omöjligt att förstå idag, men så var det.

Det var på den tiden när jag körde mitt första race, sovandes med hjärnan helt bortdomnad av AG 102 oktanig racingbensin i ett jävla hyrsläp, kallt som fan var det också och torsdagkvällen i depån var den svartaste sommarkväll jag sett och skyarna var öppna, på morgonen hade det regnat på min sovsäck genom ett hål i taket. Fredagsträningen varade i cirka 5 varv innan kolven sade upp sig PAAAAAPAAAAAÅÅÅÅÅÖÖÖÖÖ*x*gt****vxt och jag fick en utmärkt introduktion till vad tvåtaktsracing handar om....oFFkeFF hade vurpat sönder sig som vanligt och hyrde ut sin racer till en liten pojkspoling som hette Nicklas Cajback, mellan varven hjälpte han till med min hoj och peppade mig som var redo att ge upp när mitt insugsgummi gick sönder (som Yamaha Sverige fö ville ha 2300kr för, jag köpte ett från Japan sen för 300kr). Racercalle fixade det med vulktejp och sa "Nu är de bara att ut och åka", så några varv och ett rejs blev det, jag lyckades dessutom köra över min egen fot och vurpa på startplattan mitt framför huvudläktaren på Falkenberg (Mina femton sekunder av berömmelse, Äpplet garvade högt i högtalarna). Alltså ungefär minus 30 meter in i mitt första rejs, det är fan svårslaget.

Fan vad en miserabel helg kan kännas underbar när man tänker tillbaka, det är det som kallas quality time!

Och vi som är lite nyare kommer aldrig att förstå vad som var så mycket bättre förr :(

Glädjen, stämningen, attityden till racing, allt var bättre förr. Man började med en 10 år gammal kawa ZXR, den enda lyxen man unnade sej var ett set extrafälgar. Däckvärmare köpe man begagnat andra året, verktyg skaffade man när man behövde. Rustatältet var ett stort steg i rookieracing, nu kunde gemene man skaffa tak över huvudet till ett rimligt pris. Inga flådiga racebussar existerade, man var glad för varje mil man kom utan att putta den gamla transportern. Matkrigen på vägen hem, där resterna av helgens filmjölk tömdes ut med det bestämda syftet att hamna på rutan hos kompisen, jorpes beryktade snålkörning, där han ligger 2 meter bakom långtradarna i baksuget, är också legendariska.

Nuförtiden ska det vara en ny GSXR1000 med 0 mil på mätaren redan första säsongen, nya däck varje träning, 3 set extrafälgar, seriös vinterträning inkluderande läger i spanien vid minst ett tillfälle. Allt detta leder till "Gottisdöden", där man lägger så mycket krut på hoj och utrustning att man sen inte har råd att köra. Alla nya rookies verkar ha glömt det absolut viktigaste inom racing: Att ha kul och köra hoj. Kolla in Kim Raes Jensen, den killen har rätt attityd till racing! Kör ett ERF-pass, byt förare, ta en cigg och sparka av dej dojorna en stund. Kör sen ännu ett pass, ännu fortare, gå i mål och korka upp en pilsner, som inmundigas tillsammans med lite bra musik i goda vänners lag. Man kan vara snabb iallafall, även om man är skapt som en korsning mellan en dansk och en grävling.

Nu har ni fått igång nostalgin era jävlar:

* Martin och jag sticker till Jyllandsring för årets första race 2003 i Scandinavian Open, i stort sett minusgrader och vi frös som satan i vårt släp -där vi givetvis inte hade kommit på tanken att vi kanske behöve lite värme i form av en kupéfläkt. Vem kommer då invrålande i depån mitt i natten?
Jo, Xenomorf, dragandes ett släp med en liten Golf. Golfen fick också duga som natthärbärge om jag inte missminner mig. Xenomorf packade upp en helt ny uppsättning Biltemaverktyg och efter kvalet revs halva hojen eftersom bakdämparen kändes "konstig".

*Undertecknad kraschar ordentligt på en onsdagsträning på Falken (hur fan fick man tag i pengar - Träna i Falkenberg??) och fick tillbringa halva natten på Halmstads lasarett.
Till nästa Scandinavian Open tävling tänker jag - nu jävlar måste det satsas för att demonerna ska försvinna - och vips for man åt helvete i första, och enda, högern. Hojen full med sand vilket senare resulterade i hänggas på rakan och ett självförtroende på topp. Tror jag kom näst sist, slagen av Zälflugan och Oscar "PuffDaddy" Håkansson på sista varvet. Hade dock bättre varvtid än Oscar.

*Den legendariska däckvärmarbrasan på Gelleråsen? Say no more!!

*KrissKross legendariska vurpa på starten i Falkenberg - jag glömmer aldrig den speakern!!!

Som grädde på moset bifogas resultat från min debut, Stor Debutant 2003.
Några kändisar känner ni igen:

Bifogat

• Stor debutant 2003.JPG
    Stor debutant 2003.JPG
    124.7 KB · Visningar: 120
Som grädde på moset bifogas resultat från min debut, Stor Debutant 2003. Några kändisar känner ni igen:
Hmm, den där S Bärnström du klådde. Det namnet klingar bekant på nåt sätt :va

Vad bra du skriver, man lever sig verkligen in i texten! :tummenupp

Nu blir man ju inte mindre sugen på att köra direkt. Uppehåll sen augusti 2006, pju. Jag minns också lite old time i depån när jag på den tiden var sån där roadracing wannabe som kikade på tävlingarna och dreglade på motorcyklarna vid varje provsittning.

Hej racingforumet, kommer ni ihåg mig?

Efter att ha varit drogfri i ungefär ett år med inga till måttliga besvär slog det till som en hammare för tre dagar sedan. Om det är en kemisk obalans i kroppen eller någon upplevelse som triggade det vet jag inte, men jag började så smått tänka tillbaka på tvåtaktsracers. Känslan av att hålla i gashandtaget första varmkörningen på våren, lukterna som samlas i ett litet instängt utrymme med en racer i vinterdvala, känslan av att sitta med reservdelslådorna på vintern, öppna förpackningar med nya kolvar för att ta ut dem, titta på dem och försiktigt smeka den blanka ytan samtidigt som man drömmer sig bort till snabbhögern på Falkenberg eller krönet på Knutstorp, fullvarv på fyran. Göra en som man tycker snorigt sen inbromsning bara för att bli omkörd av småtjejer och barn på 40 kilo som kör alldeles för fort för deras eget bästa. Känslan av att mysmeka 360 literhästar en söndageftermiddag med kaffe och Deep Purples Made In Japan i högtalarna.

Var ute och surfade och kollade på objekt till salu, besökte den tomma verkstaden, fan det kulminerade när jag var och handlade och körde kundvagn, utrymmet mellan frysdisken och chipshyllan blev i min fantasi till esset på Sviestad. Kärringen som stod ivägen med sin tvärfyllda kundvagn blev en gulflaggssituation och ett tag blev till och med lukten från bageriet till tvåtaktsdimma.

Jag sitter helt enkelt här med ett jävla sug efter en tvåtaktsracer, att uppleva motorcykelägandets nirvana igen, utan pengar......kanske finns det nåt sätt att pantsätta tjejens lägenhet...

Notera att jag slog Chrulle ordentligt. Bästa tid för honom var dessutom 3 sekunder långsammare än min bästa tid:fakta
Ja jävlar, där neeeeeeeere var han. Kollade inte så långt ner i resultatlistan.

Back