Funderar på att ta A-begränsat istället för obegränsat då jag inte känner att jag kommer att behöva obegränsat de första åren... Vad tror ni, är det enklare att köra upp på en begränsad cykel? En lägre vikt borde ju vara en fördel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jag tänkte göra så först men sen var det så svinigt svårt att hitta en vettig mellanhoj eftersom dom MÅSTE strypas. Finns ingen som passar både cc kravet och kw kravet. Så det blev en Fz750 istället. Och äldre än 20 år så nästan gratis att försäkra =)
Om man är över 21, kan man ta A-begränsad på en 125a för att sedan automatiskt få obegränsad A efter två år?
Om man är över 21, kan man ta A-begränsad på en 125a för att sedan automatiskt få obegränsad A efter två år?
Nej!
Om du körupp för A-Begränsat så får du köra eu moppe och lätt mc men du MÅSTE köra tung hoj med STRYPNING.
ja för mig var det enklare. jag är kort i rocken och hade svårt att hitta en hoj låg nog för mig som ajg skulle orka knuffa runt på. jag valde att köpa en strypt ER5 som är så enkel att manövrerar konbanorna med och som ajg nådde ner bra på och som jag orkade knuffa runt med
hade INGA problem med uppkörningen och jag ser dessa två år som extra övningstid (med kortet i fickan). Juli 2011 får jag köra obegränsat så då ska jag ta ur strypningen på min ER5 och regga om den.
frugan tog precis sitt begränsade kort på en er5
tror inte vikten spelar in så mycket om man är tror o stark men är man en liten tös på 50 kg, så kan de nog vara bra om man maskinen inte är stor o tung, men som kille och över 21 så finns de ju ingen anledning att ta begränsad
er5 175kg
cb750 215kg
btw, japanerna har ett kul moment på sin uppkörning (iaf då min japanske kollega tog kort) de måste klara av att själv lyfta motorcyklen från liggande och upp på hjulen, dvs de får inte ha en tyngre maskin än att de kan få upp den själva efter att la lagt den
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |