Tjena!
Jag är nog världens veligaste person när jag har något som fungerar bra, men känner ändå att det hade varit roligt att förnya sig lite. Det är ett hojbyte jag snackar om...
Efter att ha funderat på att skaffa en 929 eller 954:a så gick tankarna över till att ha kvar VFR:en och skaffa en XR650SM som ett bra komplement till min hojåkning.
Nu har funderingarna tagit oanade vändningar. Just nu velas det mellan en 954:a eller en VTR SP1!
Har vi några som haft/har kört bägge hojarna som har några intressanta åsikter?? Swedie vet jag har ju gått ifrån rad4:a till twin, säkert flera som gjort motsvarande val eller val åt andra hållet. Vill gärna ha era åsikter.
Jag är 187cm lång och kör sällan bara till kiosken och vänder, utan plöjer gärna en 12-20 mil när jag väl sitter på hojen. Försäkringspremien är i stort sett lika eländig för de bägge...
Efterlyser synpunkter angående:
- Komfort...förare
- Komfort...passagerare
- Förvarningsutrymme
- Motorkaraktär...för normalt gatbruk (dvs ingen hänsyn tagen till bankörning)
- Hojens geometrier...inbjuder till djupa nerlägg eller mera touringkörstil (upprätt körstil)... osv
- Kvalitet och finish...
- Ekonomi...däck, drivpaket...slitdelar
- Ekonomi...service
- Ekonomi...andrahandsvärde
- Ekonomi...bränsleförbrukning
- Möjligheter till BRA crashpuckar osv (blir halvförsäkring)
- ...mera punkter som dyker upp efterhand.
//KaliZ
Jag är nog världens veligaste person när jag har något som fungerar bra, men känner ändå att det hade varit roligt att förnya sig lite. Det är ett hojbyte jag snackar om...
Efter att ha funderat på att skaffa en 929 eller 954:a så gick tankarna över till att ha kvar VFR:en och skaffa en XR650SM som ett bra komplement till min hojåkning.
Nu har funderingarna tagit oanade vändningar. Just nu velas det mellan en 954:a eller en VTR SP1!

Jag är 187cm lång och kör sällan bara till kiosken och vänder, utan plöjer gärna en 12-20 mil när jag väl sitter på hojen. Försäkringspremien är i stort sett lika eländig för de bägge...
Efterlyser synpunkter angående:
- Komfort...förare
- Komfort...passagerare
- Förvarningsutrymme
- Motorkaraktär...för normalt gatbruk (dvs ingen hänsyn tagen till bankörning)
- Hojens geometrier...inbjuder till djupa nerlägg eller mera touringkörstil (upprätt körstil)... osv
- Kvalitet och finish...
- Ekonomi...däck, drivpaket...slitdelar
- Ekonomi...service
- Ekonomi...andrahandsvärde
- Ekonomi...bränsleförbrukning
- Möjligheter till BRA crashpuckar osv (blir halvförsäkring)
- ...mera punkter som dyker upp efterhand.
//KaliZ
Last edited: