929-tråden

ni som kör me styrdämpare va har ni för modeller? samt va ligger de på i pris?

För har haft inne min 929a för styrlagerbyte nu och tycker ja får lite vobbel rätt lätt nu mot innan så känner att ja behöver köpa en styrdämpare

Tacksam för svar

Mvh Johan
 
Har en Öhlinare.. Satt på hojen så vet inte vad den kostar..

Men 929:an är så stabil att den inte behövs..

så vänj dig vid ditt nya styrlager så ska du se att du inte behöver nån..
 
Har en Öhlinare.. Satt på hojen så vet inte vad den kostar..

Men 929:an är så stabil att den inte behövs..

så vänj dig vid ditt nya styrlager så ska du se att du inte behöver nån..

ne sant kanske får vänja mig men har kört 1000rr innan ja köpte denna så man har varit van att inte få vobbel så lätt :yoparty
 
Tänkte kolla om det är några som har lite bänkningspapper på sina 929? Vore kul att jämföra lite =)
 
Gripster/Stompgrips

Mors,

Det finns som bekant inga färdiga mönster för 929 när det gäller stompgrips eller gripsters. Däremot finns mönster för SP1/SP2, och jag tycker tanken på SP1/2 är mycket lik (identisk?) med 929. Är det någon som provat eller på något annat sätt vet om det är samma tank?

Allt för att slippa klippa själv....
 
ni som kör me styrdämpare va har ni för modeller? samt va ligger de på i pris?

För har haft inne min 929a för styrlagerbyte nu och tycker ja får lite vobbel rätt lätt nu mot innan så känner att ja behöver köpa en styrdämpare

Tacksam för svar

Mvh Johan

En komplett (med modellspecifikt fäste ect.) öhlinare går på ca 5000:- (+-)
Dock så behöver väl den tillverkaren knappast någon övrig presentation ang. kvallité ect :fakta :tummenupp

http://www.grevensmcdelar.com/default.asp?c=shop&cat=120&subcat=122&id=
 
Mors,

Det finns som bekant inga färdiga mönster för 929 när det gäller stompgrips eller gripsters. Däremot finns mönster för SP1/SP2, och jag tycker tanken på SP1/2 är mycket lik (identisk?) med 929. Är det någon som provat eller på något annat sätt vet om det är samma tank?

Allt för att slippa klippa själv....
Köpte till 600RR -03 och det funkade fint efter lite modifikation med saxen.

Edit:
Detta gällde stompgrips.
 
Last edited:
nån som har "raceväxlat" sin 929:a? och var har ni fått tag på det kitet?
En växelspak från VFR800 passar rakt av för raceväxlat. Den sitter direkt på utgående axel från växellådan, riktad bakåt. Du får ta bort nuvarande växelspak och ersätta den med en bricka.

Jag har en sån växelspak om du är intresserad, annars får du leta på skrotarna. De kostar över 1000 spänn nypris. :brinnerup
 
Röd indikeringslampa?

Hej på er!

Vad betyder den röda indikeringslampan på instrumetet på en -00 929? :confused: Den sitter bredvid blinkersindikeringen bla.
Jag var och testade en hoj och denna blinkade lite oregelbundet. Kollade kylarvätska och oljenivå som var ok. Tacksam för svar!
 
Om lampan blinkar är det ett fel meddelande. Tillsammans med den röda lampan lyser det oftast något annat oxå, tex. "FI"
 
Olja i gaffeln

Tja, någon som vet vilken olja jag ska ha i gaffeln?? Och är det bara att hälla ut och fylla på lika mycket?? cbr 929 rules:yoparty
 
Köpte till 600RR -03 och det funkade fint efter lite modifikation med saxen.

Ifall någon annan står i begrepp att montera Gripsters så kan jag meddela att mönstret för 954 funkar utmärkt..

Tja, någon som vet vilken olja jag ska ha i gaffeln?? Och är det bara att hälla ut och fylla på lika mycket?? cbr 929 rules:yoparty

Allt du behöver veta står i servicemanualen.

Men i korta ordalag - Du ska använda gaffelolja. Du mäter inte oljemängden, utan nivån från gaffelbenets överkant.
 
Last edited:
Tja!

Nu tänkte jag fråga folket som kan lite om motorerna på 929:an eller hondas.

1. Om hojen drar lite frammåt när man gasar den rätt bra med 1an i och kopplingen intryckt så drar min lite lite frammåt. Är det dags att skaffa nya kopplingsfjädrar då eller är de mellanskivor/lammeller som har slagit sig? Har nyligen bytt olja (honda org) och har kört den varm många gånger i år.

2. Jag hörde härom dagen att den tickar lite från toppen på höger sida. Har läst lite om grenrörs bultarna så dom ska kollas imorgon. Det tickar mest på lägre varv, gasar man så försvinner det eller så kan det vara så att motorn överröstar. Kedjesträckare eller ventiler som kanske bråkar? Hojen har gått 3600 mil och vent. justering gjordes vid ca 2400.

Tackar för svar och idéer!

Mvh
 
Tja!

Nu tänkte jag fråga folket som kan lite om motorerna på 929:an eller hondas.

1. Om hojen drar lite frammåt när man gasar den rätt bra med 1an i och kopplingen intryckt så drar min lite lite frammåt. Är det dags att skaffa nya kopplingsfjädrar då eller är de mellanskivor/lammeller som har slagit sig? Har nyligen bytt olja (honda org) och har kört den varm många gånger i år.

Tackar för svar och idéer!

Mvh

Har du spänt kopplingsvajern?
 
ja det har jag, har även jämfört med polarens 929s kopplingsarm och den rör sig lika långt. Och den beteer sig inte som min.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top