929-tråden

haha ja elelr hur! =)
den står fint i garaget här på jobbet =)

johan, en riktigt hyyyyvens kille ;)
 
Angående alla 929 på blocket (hoppas ingen blir upprörd nu).
Vissa måste ju tro att det är guld dom säljer, jag menar, oavsett skick så skulle jag aldrig betala mer än 45k för en 929:a.
Lite grinig, jag vet, men va faan. Samma hojjar som var till salu när inhandlade min ligger ju ute, galet!

Puss o SKÅL!
 
Angående alla 929 på blocket (hoppas ingen blir upprörd nu).
Vissa måste ju tro att det är guld dom säljer, jag menar, oavsett skick så skulle jag aldrig betala mer än 45k för en 929:a.
Lite grinig, jag vet, men va faan. Samma hojjar som var till salu när inhandlade min ligger ju ute, galet!

Puss o SKÅL!

Jag måste tyvärr säga att jag håller inte med dig riktigt. hehe Det kan skilja väldigt mkt på skicket. En som har knappt gått mkt och är i toppskick som om den vore ny och knappt några ägare på den ska man såklart betala mer för.
Är man rädd om sina saker så ska det löna sig också!
Men det är i alla fall min uppfattning! :)
 
Hur har ni löst problemet med depåstöden, med tanke på 929:ans osymetriska svingarm...? kan jag modda mitt vanliga stöd med gummiklackar på något vis? klistra en distans på ena sidan eller liknande?
 
Ni med en FIN 929:a säjlsugen? min budget är MAX 39.000, cash finns för rätt hoj....max 3000 mil, & i originalskick, inget annat av intresse....
 
Hur har ni löst problemet med depåstöden, med tanke på 929:ans osymetriska svingarm...? kan jag modda mitt vanliga stöd med gummiklackar på något vis? klistra en distans på ena sidan eller liknande?

Jag köpte ett depåstöd för just 929an och dess sving på MC-varuhuset. Minns inte pris tyvärr. Dock fick jag upplysa säljaren om att 929 inte går att fästa bobiner på. På stödet satt tyvärr bobinkrokar som standard, men de skickade med gummiklackar på köpet.

Här har du en bild och pris på det.
 
Last edited:
Hur mycket drar det ner priset att det är en importhoj?

Ett par tusingar, men det är ju ingen garanti kvar så det viktigaste är att Koppling och bensinslangen är bytta, kolla efter två stansningar på ramen.
Att det följer med en komplett service bok hade jag haft som krav på en import hoj (Men kanske även en Svensksåld)
 
Ni med en FIN 929:a säjlsugen? min budget är MAX 39.000, cash finns för rätt hoj....max 3000 mil, & i originalskick, inget annat av intresse....


du vet om att de hojarna är 8 år gamla. blir svårt att hitta lågmilare. jag har en 1800 milare men den säljer jag aldrig. omöjliga att få tag på nämligen. det är som att hitta en r1:a som inte är klotad. finns bara i drömmar
 
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top