929-tråden

Byta lameller

Kopplingen började slira igår, blev bara värre och värre så idag va jag och köpte lameller på lelles. Paketet jag fick var märkt CBR 900 -99 men artikelnumret var detsamma som föR CBR 929 -00 i katalogen (art: 06-429), men i katalogen är artikelnumret för -99 ett annat än det som står på min förpackning??? Killen i kassan visste inte vilka som passade heller, men skulle va ok att byta om det va fel sa han... Nån som vet om -99 och -00 har samma slags lameller?


Nått speciellt jag ska tänka på när jag börjar skruva imorgon? Är inte så vass på att mecka men ett lamellbyte tycker jag att jag borde klara av.
 
Tjena! Ätligen har jag hittat en 929 -00 men har lite funderingar. Har aldrig mekat med mina tidigare hojar tidigare så....

Vad kostar ett par vanliga miniblinkers med vitt glas att köpa? (funkar diodblinkers fram på 929?)
Hur mycket kostar det att byta till en liten regskyllt och hur krångligt är det att få dit den hyfsat fint (jobbar inom polisen så den får inte sitta för taskigt)
Vad kostar ett vettigt slipon som ger hojen lite gött ljud? Typ Yoshimura eller vance&Hines eller något annat ni kan rekomendera?

Ska kolla på hojen imon vid 16 förhoppningsvis och behöver lite råd innan dess. MVH David

Hur gick det med hojen? blev det någon?
 
Någon som har några tips om vad man kan göra med baken på en 929:a orginal?
Gärna några länkar.
Har ni själva gjort något med er egen hoj?
Har ni bilder?
 
Någon som har några tips om vad man kan göra med baken på en 929:a orginal?
Gärna några länkar.
Har ni själva gjort något med er egen hoj?
Har ni bilder?

Så här såg min röv ut, men jag bytte till orginal då det bara krånglade med lampor och blinktakt, och dåliga kablar. Men smaken är som baken:tummenupp
Jag sålde det (alldeles för billigt, och ändå gnällde köparen efteråt..) 150 kr för undertray plus inbygda lampor/blinkers..
 

Bifogat

  • diadlamporblinkers_och_190_dck_medium.jpg
    diadlamporblinkers_och_190_dck_medium.jpg
    61.1 KB · Visningar: 93
Last edited:
Någon som har några tips om vad man kan göra med baken på en 929:a orginal?
Gärna några länkar.
Har ni själva gjort något med er egen hoj?
Har ni bilder?

Jag köpte en Ermax undertail till min, mest för att den hade hål för låscylinder så man fick ha kvar låset. Dock var passformen (iaf på mitt ex) rätt så kass, fick gå lös med sågen för att få det att passa.
 

Bifogat

  • DSC00208.jpg
    DSC00208.jpg
    65.8 KB · Visningar: 89
Jag köpte en Ermax undertail till min, mest för att den hade hål för låscylinder så man fick ha kvar låset. Dock var passformen (iaf på mitt ex) rätt så kass, fick gå lös med sågen för att få det att passa.

På min är bara den fula plastläppen till nummerplåten bortsågad.
Miniblinkers ersätter de gamla stora.

Nummerskylten är skruvad högre upp så den förvisso täcker nyckelhålet till kutsen.:rolleyes:

MEN på sidan sticker en liten bit av en stripe(syns knappt) fram som är fastsatt i låsmekanismen så jag kan låsa upp kutsen. :D
 
Just nu sitter det Bridgestone BT014 på som ska bytas.

Vad kör ni med för däck :confused: Kan tänka mig många kör Pilot sport.

Eftersom det är första året på hoj och jag kör in mig kommer jag inte riktigt slita mest på utkanten av däcken :D o kikar därför på Pilot Road som kanske håller några extra touringmil, nån som har nån erfarenhet ?

Vad rekomenderar ni ? Var köper ni, nån som testat mcdackonline.se ?

kör med metzler racetech k1 fungerar helt utmärkt för mig, riktigt nöjd med dem faktiskt.
 
vibrationer...

hej hej:hej
de e så här att jag tror ja har nån form av problem me min 929a...
när ja når ca 8000varv börjar han vibrera...tycker de känns i både fotpinnarna å i röva..
där e ingen vibration under 8000, men över 8 å upp...
å står du still å varvar upp den till 8000 inga problem..

e de kanske en kopplingskorg??
 
hej hej:hej
de e så här att jag tror ja har nån form av problem me min 929a...
när ja når ca 8000varv börjar han vibrera...tycker de känns i både fotpinnarna å i röva..
där e ingen vibration under 8000, men över 8 å upp...
å står du still å varvar upp den till 8000 inga problem..

e de kanske en kopplingskorg??

Äh 929 an vibrerar lite i motorn det e nog inga problem. Kolla så allt sitter fast bara
 
På min är bara den fula plastläppen till nummerplåten bortsågad.
Miniblinkers ersätter de gamla stora.

Nummerskylten är skruvad högre upp så den förvisso täcker nyckelhålet till kutsen.:rolleyes:

MEN på sidan sticker en liten bit av en stripe(syns knappt) fram som är fastsatt i låsmekanismen så jag kan låsa upp kutsen. :D

Jag borrade ett lite hål i nr skylten så att jag kan låsa upp låset. Syns inte.
 
Någon här som vet ett bra ställe där man kan köpa en framskärm till en 929 -00a för en vettig slant. Letat lite på nätet men inte hittat nåt
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top