Gabor skrev:2589075Flygresan ??? bara incheckningen, inte tiden i luften.....
KOM I TID.....
blablabla märka ord blablabla.

Okej, restiden då. Hursomhelst så är det irriterande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gabor skrev:2589075Flygresan ??? bara incheckningen, inte tiden i luften.....
KOM I TID.....
Gabor skrev:2589075Alla som flyger.
Cervantes skrev:2589079Ja.
Efter Lockerbie så får inte en väska åka utan passagerare.. idag matchar man allt incheckat bagage mot antalet boardade passagerare har en passagerare inte kommit till planet men checkat in väskan så står planet still tills väskan är hittad.
Om alla fattade vinken och skippade vätska i handbagaget så skulle det inte göra nån skillnad i säkerhetskontrollen så skippa vätskan och flyg smidigt istället![]()
KGK skrev:2589092Ett gäng alltså, företag och privatpersoner får betala detta i tid och pengar på många sätt.
KGK skrev:2589063Det är riktigt, men frågan man ska ställa sig är finns det anledning till att terrorism skulle inträffa i Norden/Sverige/mig?
Ja, och hur många fler med dig kommer att drabbas![]()
zoddri skrev:2589087blablabla märka ord blablabla.![]()
Okej, restiden då. Hursomhelst så är det irriterande.
Gabor skrev:2589093Sen tar polisen hand om väskan, tar ut den till sprängplatsen och skjuter sönder den...![]()
GuW skrev:2589097Ja, om ett land har sämre säkerhet/gör det lättare för terroristerna så utnyttjar man den möjligheten.
Man kan ge ut en video där man tar på sig skulden och skrika "Död åt USA" oavsett vart planet störtar.
Däremot ger ju en attack i USA, på väg till USA eller med massor av amerikaner ombord bättre verkan, men i USA lär det vara skitsvårt nu, så då tar man nästa alternativ på listan.
Sverige är nog ganska långt ner på den listan.
Jag flyger helst också med enbart handbagage, tyvärr så kommer jag att få köpa väldigt mycket grejor på plats i fortsättningen, och lämmna en massa shampoo duschcreme och annat efter mig där jag har varit.
Cervantes skrev:2589105Ja dessutom![]()
KGK skrev:2589020gick bra att flyga inrikes utan större säkerhetskontroller och problem fram till 9/11, vad har de tillfört inrikes flyget så här långt?
Cervantes skrev:2589079Ja.
Efter Lockerbie så får inte en väska åka utan passagerare.. idag matchar man allt incheckat bagage mot antalet boardade passagerare har en passagerare inte kommit till planet men checkat in väskan så står planet still tills väskan är hittad.
Om alla fattade vinken och skippade vätska i handbagaget så skulle det inte göra nån skillnad i säkerhetskontrollen så skippa vätskan och flyg smidigt istället![]()
ja du mé?Gabor skrev:2589112säk.kontroll.ARN![]()
KGK skrev:2589121OK, hur många gånger har jag inte spenderat extra tid på flyget inrikes pga just av den anledningen...
nu måste de kolla alla väskor och en del har mediciner osv., hur länge tar det innan alla lärt sig?, som sagt vad har säkerhetskontrollerna inrikes efter 9/11 bidragit till mer än kostnad och tidsförlust?
Cervantes skrev:2589118Va bara några år sen man införde kontroll av allt incheckad bagage på flyget.. Något som jag tycker är bra skrämmande! innan dess kunde du utan problem kasta ner en stor bomb i resväskan bara du va redo att sprängas själv!![]()
KGK skrev:2589130ja och hur många i Sverige sprängdes under den tiden när man inte hade den kontrollen?, hur många bomber har man hittat efter man började med kontrollerna?
Gabor skrev:2589112Ja, visst är det jobbigt, samt ekonomiskt offörsvarbart, framför allt efterssom det mesta av just hygienartiklar kommer från andra länder där det dessutom är billigare...
säk.kontroll.ARN![]()
Gabor skrev:2588989Du gick på det där va ??
Alla som såg vad som hände, såg att det var så här det gick till, finns tom bildbevis..
GsxrAbuser skrev:2589140Du har sett filmerna hör jag hahaha.
Titta bara på dom och ansträng hjärnan.
Sen kan vi snacka bevis och fakta.
Obs dom är inte textade till svenska.
'Cervantes skrev:2589122ja du me !
Homo skrev:2589144det lär ju bli skitjobbigt med dom här nya reglerna. tror dom är lite överdrivna. finns väl ett par olika flytande sprängmedel, men antagligen inte så många praktiskt användbara. man behöver ganska mycket för att spränga ett plan, antagligen en liter minst. endast ett fåtal av (dom flytande) sprängmedlen skulle gå att tillverka på ett plan, och om jag förstått det rätt så skulle ingen av kemikalierna skulle kunna förväxlas med vatten eller läsk, allra minst dom färdiga sprängmedlen. dessutom behövs nån sort tändanordning o den är inte flytande. skulle tippa på att det är svårt att spränga ett plan med medhavd vätska, och inte så värst troligt att nån skulle lyckas. nu blir det ju om möjligt ännu mer långsamt/jobbigt/tråkigt att flyga fyfan. o det kommer säkert kosta pengar också
vet du hur mycket det behövs när trycket i flpl är ca 8ggr högre än ute...Homo skrev:2589243du menar runt kanske 5-20gram sprängämne? knappast troligt imo
lorkan skrev:2589187
Det finns massvis med faktafel som är bevisade felaktiga i Loose Change-dokumentärerna. 1an var ju så proppfull med fel att dom fick göra en 2a, som även den innehåller en hel del felaktigheter.
Trots det finns det en hel del intressanta ideér och märkliga händelser med i den där dokumentären, som inte är fullt förklarade än. Mest intressanta är det faktum att dom som har tjänat mest på 9/11 och efterföljande händelser är Bushfamiljen.
Men det är ingen bibel, och ingen du kan tro på allt i den helt och hållet.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |