7 växlar på sporthoj

Varför inte en fjr? Den harhaft automati ett antal år

Visst är det lite roligt att de enda hojarna som HAR automatlåda är de som faktiskt INTE BEHÖVER en massa växlar pga motorkaraktären?

De skulle ju klara sig med tre växlar, på samma sätt som jänkarbilar på femtiotalet. Startväxel, stadsväxel och landsvägsväxel.

En FJR kör man ju på femman från 30 till toppfart utan ens en ryckning.


Buy quality, cry once
 
För att inte tala om när man byter mellan race-växlat och "vanligt".:jisses:jisses:jisses
Ja, det sägs att det hörs i depån att jag har lånat en hoj med raceväxling :va
NÖÖÖÖÖÖÖÖN................................................................NÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN..............................................NÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN
:huvet
 
Visst är det lite roligt att de enda hojarna som HAR automatlåda är de som faktiskt INTE BEHÖVER en massa växlar pga motorkaraktären?

De skulle ju klara sig med tre växlar, på samma sätt som jänkarbilar på femtiotalet. Startväxel, stadsväxel och landsvägsväxel.

En FJR kör man ju på femman från 30 till toppfart utan ens en ryckning.


Buy quality, cry once

Tunderacen är likadan i med 5,n i 40-50km o sedan bara gasa urstarka motorer
 
Jag minns varvtal på högsta växeln vid 120, 140, 160 typ, och då har jag lite koll

Precis, min cykelns vartal ligger på 4000rpm vid 120km/h då har jag högsta växeln i:)

Det är ett sätt att undvika växla extra för min del genom att ha koll på vartal & hastighet:hihi
 
Last edited:
Back
Top