650hk Supra VS stock Kawasaki ZX-10R

nope det är sant är mkt som spelar in. men teorien är där iaf. :-)

Busgrabb skrev:
2432170 :va Vem har snackat om en en turbohoj på 450 Hkr, då behövs det nog minst en 1000 Hkr bil för att hänga av den.

Jo för att du just skrev om en litercykel.
Varför inte jämföra trimmad bil VS trimmad hoj ?

en hoj som är trimmad för 100k jämförd med en bil som är trimmar för 100k.

nu börjar det spåååra ut på riktigt här..

skall man ta en GT4 o trimma den för 100k och sedan en xv250 dragstar o trimmar den för 100k.

eller tvärt om

en Gixxer med trim för 100K och en trabant o trimma den .

ojj nu är det mkt här.

Wiseguy skrev:
Väntar med spänning på att någon gör upp på riktigt med bilar och hojar. Får med det på film eller skriver ett ordentligt repotage om det hela.
Men fram tills det får vi nöja oss med spekulationer, vem gav fullt och vem vågade inte gasa.

Tidningen Speed Magazine kör i ett nummer en ZX-10R(org) mot en Skyline GT-R BPU med 589hk.

Hojen piskar skiten ur bilen på Buttonwilow Raceway.

Bilen kör på 1min 58sek och den tiden krossar hojen med låga 1min 53sek.

Sök på
Skyline GT-R vs Kawasaki ZX-10R - Speed Magazine
för att läsa artikeln.

burner skrev:
2432345 Tidningen Speed Magazine kör i ett nummer en ZX-10R(org) mot en Skyline GT-R BPU med 589hk.

Hojen piskar skiten ur bilen på Buttonwilow Raceway.

Bilen kör på 1min 58sek och den tiden krossar hojen med låga 1min 53sek.

Sök på
Skyline GT-R vs Kawasaki ZX-10R - Speed Magazine
för att läsa artikeln.
Inte så konstigt, men det beror ju på hur mycket påkostad bilen var med väghållning o.s.v.

Kungen skrev:
2432203 hur mkt pengar har du lagt på din S40 för att komma upp i de hästarna?

jag tävlade i dragracing för 6 år sedan o fick lägga 100k i motorn på en Yamaha för att komma ifatt en Hayabusa.
"sugmotor ingen turbo eller annat övertryck"

Jadu alldeles för mycket, något i samma stil som du la på din Yamaha.

Blir väl bannand snart här eftersom man skriver om detta :D

burner skrev:
2432306 Jo för att du just skrev om en litercykel.
Varför inte jämföra trimmad bil VS trimmad hoj ?

För att det var inte ämet från börja utan vad som krävdes för att åka ifrån en nyare literhoj vad det vi disskuterade...

Ankan_84 skrev:
2432236 :corn :corn :corn

Teori och praktik går inte alltid ihop, d.v.s att en bil måste inte ha lika mycket hk som kilo för att dra en ZX-10, den kan klara det med mindre hästar, det är så mycket annat som spelar in... Man kan inte räkna rätt och slätt på (hoj) 175 kg - 175 hk (bil) 1200 kg - 1200 hk. Man kan inte stirra sig blind på hästkrafterna.

Precis vad jag menar...så mycket mer som spelar in :)

Last edited:
nej fusk vill jag inte säga det är du hade ju dock en fördel med bara 3 hjul. mindre friktion

Jasså oki då har du en snabb bil eftersom du körde om mig jag trodde du hade tappat hjulet.
fast det var kanske reservhjulet du tappat. :va

Back