650hk Supra VS stock Kawasaki ZX-10R

Måste bilen trimmas för att hänga med, haha!
Snyggo kille som inte har skydd på sig....

Vad heter Korn-låten?

Rullande start är ju till bilens fördel med.
Ställ dom sida vid sida så lär rollerna vara ombytta till 600ans fördel. Iaf upp till 200 sen är nog supran om.

The blade skrev:
2425752 För du har kört båda eller?

Jag är övertygad om att DQ har provat. Jag har en 10:a och provat 954:an ett flertal gånger. Det är absolut inget fel på 954:an, men den känns riktigt slö i jämnförelse med 10:an..(det gör iof det mesta)

sEiKo skrev:
2415885 Såg inte ut som några 650hk där direkt.
Visserligen är supran en riktig klump men jag har åkt bilar med bra mycket bättre ax som haft 150hk mindre.Men vad på internet är sant?

Har du åkt med i bilen på filmen???:va Om inte så kan du inte jämföra med bilar du åkt med som haft bättre ax med 150 hk mindre.

Slappa skrev:
2415947 Körde mot en 954:a i somras både med och utan skjuts.

Utan skjuts var man snäppet snabbare upp till 100-110 sen var det ganska jämnt en bit uppåt 180 sen tappade 600:an orken.

Med skjuts var det inte så mycket att tala om där hade bladen helt klart övertag med sina extra hk!

Körde ni varandras hojar oxå?? Det kanske blivit samma resultat, ofta hänger det på den som kör.

Last edited:
The blade skrev:
2425752 För du har kört båda eller?

Ja, vore synd att uttala sig annars :)

Det skiljer betydligt mindre mellan en 954 och en ZX6R än det gör mellan en 954 och en ZX10. Känslan är som Zilversurfarn säger faktiskt...

Don Quixote skrev:
2426857 Ja, vore synd att uttala sig annars :)

Det skiljer betydligt mindre mellan en 954 och en ZX6R än det gör mellan en 954 och en ZX10. Känslan är som Zilversurfarn säger faktiskt...

Jo det är ju klart att zx10án är rappare. Det är en nyare hoj men mer kraft men att det skulle va sån gigantisk skillnad som ni säger vette fan om jag tror på. Jag har inga som helst problem med att hänga med folk som kör nyare hojar än min i stan. Sen beror väl det oxå på föraren antar jag:tummenupp hehe

The blade skrev:
2426950 Jo det är ju klart att zx10án är rappare. Det är en nyare hoj men mer kraft men att det skulle va sån gigantisk skillnad som ni säger vette fan om jag tror på. Jag har inga som helst problem med att hänga med folk som kör nyare hojar än min i stan. Sen beror väl det oxå på föraren antar jag:tummenupp hehe

Jo, det är verkligen sån gigantiskt skillnad. 954an går bra precis som min gamla SuperSport-R6a och på Anderstorp testade jag 954 mot min ZX6RR, och naturligtvis var 954an snabbare men det skilde faktiskt inte särskilt mycket.

954 ligger närmare en modern 600 än en ZX10!

EDIT: Jepp, det beror garanterat på föraren ;)

man blir fan lite mörkrädd när man läser sånt här. Hur många åker egentligen regelbundet i hastigheter över 200 km/h på gata:va och behöver därmed en superpigg 1000kubikare? Ellr ni kanske bara e ute efter axxen o draget?:tuttar

edit: syftar på ovasnstående inlägg

Thoraby skrev:
edit: syftar på ovasnstående inlägg

Nu var ja iof ironisk men efter att ha testat lite olika hojar så vill iaf ja ha mer kräm i hastigheter över 160-180, min 600:a gör inte mer än 240 vilket iof är mer än tillräckligt.
Det är mer accet upp till dom hastigheterna ja är ute efter!

Ric skrev:
2427088 Ur ett litet annat perspektiv en ganska så moderat trimmningsgrad på supran, vilken som går snabbast är upp till var och en att bedömma.

http://media.putfile.com/Jamie-Vs-Jims-Zx10r
Roliga kommentar från bilföraren när hojen slutar leka och försvinner i horizonten:
"No, No, fucking no.."

Vad trodde han egentligen...

Back