64900:- är det bra pris för en ER6F?

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Tjena gav 64900 för en fabriks ny kawasaki er6f 09 är det ett bra
pris ,
ej abs?

är hojen på bilden köpt på stibix borås

Last edited:
Det är ett helt ok pris. Bara att luta sej tillbaka och vara nöjd :tummenupp

he he blev ett lite av impulsköp :)
hade haft ögonen på den hojen ett tag var inne på bmw 800st eller nya hondan 600f men var för mycket pengar

Orkar ej utveckla...men han är "speciell"

Edit, hans beghojar är guld värda, men hans nya hojar kan han tydligen kasta bort.... (go figure):confused:

he he blev ett lite av impulsköp :)
hade haft ögonen på den hojen ett tag var inne på bmw 800st eller nya hondan 600f men var för mycket pengar

Varit en del övervintrade hornets och er6or som gått för det priset utan abs och med abs för 69900:- Klart ett bra pris. Frugan fick sin övervintrade Hornet med abs för 69900 inklusive lås och hjälm.

Det roliga är att flera butiker har körda exemplar som de vill ha samma pengar för.

Stibix är iof kända för att dumpa priserna rejält, en nagel i ögat på övriga åf! grattis!

PS, var det Björn du handlade av? en riktig bajskorv senast jag hade att göra med honom.....

nej handlade av Joakim lugn kille sansad

Varit en del övervintrade hornets och er6or som gått för det priset utan abs och med abs för 69900:- Klart ett bra pris. Frugan fick sin övervintrade Hornet med abs för 69900 inklusive lås och hjälm.

Det roliga är att flera butiker har körda exemplar som de vill ha samma pengar för.

valde bort abs får hoppas man inte ångrar sig :tungan

Last edited:
Hmm en stilla undran bara, varför väljer man bort ABS?

blev fel formulerat valde att inte lägga till 5000 för en hoj med abs fanns en på johans mc göteborg för 69000 om man ville ha abs

Orkar ej utveckla...men han är "speciell"

Edit, hans beghojar är guld värda, men hans nya hojar kan han tydligen kasta bort.... (go figure):confused:

Undra om det var den där björn jag träffa?

Tittade på en zx6 som var omlackad. Jag undra varför den var så på tok högt prissatt , nästan samma pris som en splitter ny daytona 675.

Den såldes för en kompis räkning och lacken var special (omlack brukar betyda för mig = lagd hoj). Fick veta att säljaren kört just den här hojen. Jaha! Hojen dyr för han kört den,...... :rolleyes::confused:

Låter som ett vettigt val men här på sporthoj.com är det en stor synd att göra detta nuförtiden :tungan

ja här verkar alla vilja ha abs antingen på nästa hoj eller om dom köper en ny :)

Vet man inte hur man ska manövrera bromsen kan det ju vara bra med abs.

får lära sig köra utan abs samt hoppas på att man slipper panikbromsa vid vått vägglag ,man får hoppas på turen är på ens sida den dan man behöver panikbromsa

man är cool om man kör utan abs!

Coolheten har väl inte direkt med abs att göra, men visst kan jag hålla med dig, det krävs ju lite mer skicklighet att kunna bromsa manuellt mot att bara damma fullt och låta datorn bromsa så lite coolare kanske det är. :arsele

får lära sig köra utan abs samt hoppas på att man slipper panikbromsa vid vått vägglag ,man får hoppas på turen är på ens sida den dan man behöver panikbromsa

Man bör ju även anpassa farten efter väglaget och andra faktorer så det inte behövs panikbromsas så ofta. Ofta är det ju just när det går lite för fort folk bromsar på sig.

Coolheten har väl inte direkt med abs att göra, men visst kan jag hålla med dig, det krävs ju lite mer skicklighet att kunna bromsa manuellt mot att bara damma fullt och låta datorn bromsa så lite coolare kanske det är. :arsele

Man bör ju även anpassa farten efter väglaget och andra faktorer så det inte behövs panikbromsas så ofta. Ofta är det ju just när det går lite för fort folk bromsar på sig.

precis man får tänka på det ta det lugnt, men men kan säkert bli nä nu jävlar ska jag gasa då är olyckan framme har hänt mig när jag kört enduro.

precis man får tänka på det ta det lugnt, men men kan säkert bli nä nu jävlar ska jag gasa då är olyckan framme har hänt mig när jag kört enduro.

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär