60-års present. Triumph Thunderbird

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Hallå!
Farsan fyller 60 snart.
Har snackat lite om att han skulle tycka det var kul o ha en hoj. Vet att han gillar utseendet på Thunderbird. Han har aldrig kört hoj förut.

Vad tror ni? Nån som kört Thunderbird? Det finns flera modeller va? Är det nån särskild man ska satsa på?

Kort sagt: Är det en bra hoj? Litar inte på Bike.

För en som aldrig kört hoj förut är (nästan) allt nytt i dagens läge bra. Gillar han utseendet så tycker jag att det bara saknas en provsittning så är saken klar.

Körde en America härom året. Ungefär samma typ av hoj, den överraskade mig genom att fungera bättre chassimässigt om man körde den som sporthoj än om man körde den som glidare :va

Thunderbirden blev inte nån storsäljare (finns inte längre). Inget större fel på den men lite klumpig och i mitt tycke själlös. Bonnevillen är mycket trevligare även om den har lite mindre hästar. Ser ut som en gammal hoj men känns modern att köra, och det är bra hojar, jag har 3st ;-)
Har inte kört i sönder nått fast jag laddar 1bar med turbo så en orginalhoj håller nog i evigheter
http://www.triumph.co.uk/sweden/786.aspx

jojje1963 skrev:
Thunderbirden blev inte nån storsäljare (finns inte längre). Inget större fel på den men lite klumpig och i mitt tycke själlös. Bonnevillen är mycket trevligare även om den har lite mindre hästar. Ser ut som en gammal hoj men känns modern att köra, och det är bra hojar, jag har 3st ;-)
Har inte kört i sönder nått fast jag laddar 1bar med turbo så en orginalhoj håller nog i evigheter
http://www.triumph.co.uk/sweden/786.aspx

DU är jävig utesluten i den objektiva skaran av tyckare!!!

Thunderbird är en urläcker gubbhoj medan bonneville är en riktig kärringhoj

gurra snurra skrev:
DU är jävig utesluten i den objektiva skaran av tyckare!!!

Thunderbird är en urläcker gubbhoj medan bonneville är en riktig kärringhoj

Hahaha. mmm.

Jag tycker själv att Thunderbirden ser riktigt fin ut. Det var ju för fanken en sån Marlon Brandon körde!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park