Silwer
för******
Tänk på att en modern sporthoj inte liknar en FZR1000 eller gsxr1100 alls, de är korta och reser sig på bakhjulet redan på låga varv därför kan en amatör på en R6 tex mycket väl blåsa en större hoj på en kortare distans.ah17 skrev:tja jag menar att en mindre motor också är spetsigare i karaktären och kräver mkt mer av sin förare för att anpassa gas/koppling till hastighet i startfasen. Utrymmet för misstag är stort, den perfekta starten är mkt svårfångad.
Med en vridstark 1000kubikare kan du mjukstarta men ändå få till en accelaration som lätt hänger av en cykel på mindre kubik.
Ett extremt exempel kan jag ta från mina egna hojar. Har kört både med FZR1000 och RD500 på strippen. De har ungefär samma utväxling på ettan. Släpper du ut kopplingen på 4-5000varv på dessa vid start så står 500:an stilla jämfört med 1000-kubikaren....osv
tror det det behövs en second opinion i vår diskussion, blir annars bara ord mot ord.
Slira på kopplingen får alla göra, tänk på att de är mycket högt växlade på ettan.
Jag pratar alltså om moderna hojar och du nåt annat så vi har båda rätt egentligen.
Last edited: