400 km/timme ???

Duver väl för lite "groseryshoping" ^^

Näe, men den bilen är bara för brulat.. Har för mig han byggde avgassystemet själv av titan, och allt är i kolfiber och aluminium osv osv... byggaren måste va sjuk i huvet :kocko :rolleyes:

Btw: Min kusins kille kommer att vara testförare för koenigsegg efter vintern, sån jäkla turnisse :gnissla
 
Finns ett reportage i nya "Gear" om detta. Man blir ju lite köpsugen, men 5 mille är en del pengar...

Dock är ju Gear ett trevligt tillskott för prylgalna killar som gillar att se en söt tjej hålla en mp3 spelare på ett sånt där sätt som gör en alldeles knäsvag... :tuttar
 
Är det bara jag som är lite halvt negativt inställd till bilskrället? :näsblod

Tycker inte att den är sååååå spektakulär....o framförallt INTE vacker :gnissla
 
Det enda som inte är svenskt på den bilen är kvalitén, den går sönder konstant! Kolla bara på Engelsmannen Arthur i Gumball 3000 filmen, körde 2km -byta kopplin, körde par km till -nytt fel.
Jovisst det är en sportbil och ingen tourer men de andra filurerna klarade sig utan några missöden! Bilar som Ferrari F50, Murcielago, F360 etc
 
Jorrd skrev:
Det enda som inte är svenskt på den bilen är kvalitén, den går sönder konstant! Kolla bara på Engelsmannen Arthur i Gumball 3000 filmen, körde 2km -byta kopplin, körde par km till -nytt fel.
Jovisst det är en sportbil och ingen tourer men de andra filurerna klarade sig utan några missöden! Bilar som Ferrari F50, Murcielago, F360 etc

Kan man dra slutsats av en bil?
 
Klart man blir stolt och patriotisk av att en sådan bil är byggd och utvecklad i sverige. Fattas bara annat.

Råkade titta in i "fabriken" i våras då "vi" lånade lite garageplats åt en måsvinge...
Träffade Christian personligen då. En mycket trevlig och sympatisk herre/kille. Svårt att fatta att han är mannan bakom denna skapelse.

[Tekniknördmode on]: Ramen på en Koenigsegg väger ca 65kg... på en 300SL måsvinge ca 82kg... [Tekniknördmode off]
 

Bifogat

  • P6190001 (Medium).JPG
    P6190001 (Medium).JPG
    38.9 KB · Visningar: 154
  • P6190008 (Medium).JPG
    P6190008 (Medium).JPG
    56.3 KB · Visningar: 198
raceman_peps skrev:
Klart man blir stolt och patriotisk av att en sådan bil är byggd och utvecklad i sverige. Fattas bara annat.

Råkade titta in i "fabriken" i våras då "vi" lånade lite garageplats åt en måsvinge...
Träffade Christian personligen då. En mycket trevlig och sympatisk herre/kille. Svårt att fatta att han är mannan bakom denna skapelse.

[Tekniknördmode on]: Ramen på en Koenigsegg väger ca 65kg... på en 300SL måsvinge ca 82kg... [Tekniknördmode off]

Hur kom du i kontakt med en måsvinge? Fajjan kikar lite efter en sådan :)

Rörramen på en måsvinge är fin... om den inte rostat dvs. :hihi

Förresten, var köpte du SISU lyxen, en polare har ägt en sådan! :)
 
Den där bilen har jag drömt om i flera år och får nog fortsätta med det också, tyvärr... :rolleyes:
 
Josafan skrev:
Hur kom du i kontakt med en måsvinge? Fajjan kikar lite efter en sådan :)

Rörramen på en måsvinge är fin... om den inte rostat dvs. :hihi

Förresten, var köpte du SISU lyxen, en polare har ägt en sådan! :)


Jepp... fullkontakt! (se bild)
Kusinen har renoverat den under en längre tid. Jag har typ hjälp till på lediga stunder innan jag tog mc-kortet... (sen försvann mina lediga stunder... :) )
PM a så kanske jag kan förmedla en bra kontakt till fajjan.

SISU lyxen är ett vrak jag fann bakom en stuga hemma på gården. Var ju tvungen att ha en cykel här i linköping och en i E-tuna helt plötsligt då farbror blanka knappen snodde kortet...
 

Bifogat

  • P5210082 (Medium).JPG
    P5210082 (Medium).JPG
    68.7 KB · Visningar: 139
  • P5210083 (Medium).JPG
    P5210083 (Medium).JPG
    65.7 KB · Visningar: 135
Kawwa skrev:

ÄÄÄh det är ju ingenting, inte läst i tidningen om de där nya "SUPERmotorcyklarna" som alla har minst en hästkraft per kilo?

och sen, de gör över 100 kilometer i timmen på 1:an, och då finns det 5 växlar till!!!! :skrämd

Skämt åsido, ruskigt cool bil, hade pengarna funnit så hade det inte varit någon tvekan, har för mig att det är kompressormatad ford motor i dom där rackarna? isåfall, ännu bättre Ford är bra shiiiit!
 
raceman_peps skrev:
SISU lyxen är ett vrak jag fann bakom en stuga hemma på gården. Var ju tvungen att ha en cykel här i linköping och en i E-tuna helt plötsligt då farbror blanka knappen snodde kortet...

Med tanken på Sisu:n, polare hittade en sån i grannens trädgård o renoverade den...med sachs 3-vxl motor... Gick faktiskt mkt fint, trodde att den var väldigt ovanlig... men tydligtvis finns det fler? Han sålde den iaf senare...
 
Meissner skrev:
Kan man dra slutsats av en bil?

Nej hade det varit ett eller två fel så hade jag inte brytt mig alls. När den däremot gick sönder så otroligt ofta med så små mellanrum är det en annan sak.
Det är för den delen inte heller det första exemplaret som går sönder.
Lägger man sen 3-4 Mkr på en bil så tycker jag man ska förvänta sig iallafall någon form av kvalité/ hållbarhet.
 
Jorrd skrev:
Nej hade det varit ett eller två fel så hade jag inte brytt mig alls. När den däremot gick sönder så otroligt ofta med så små mellanrum är det en annan sak.
Det är för den delen inte heller det första exemplaret som går sönder.
Lägger man sen 3-4 Mkr på en bil så tycker jag man ska förvänta sig iallafall någon form av kvalité/ hållbarhet.

Det beror på när gumball kördes, vad Christian och Arthur hade kommit överrens om. Jag menar, dom gör många tester med bilen både på bana och längre mer uthållighets tester. Jag tvekar inte alls på att kvalitéten är annat än på topp.

Jag tror snarare att Arthurs bil var en prototyp av något slag och att han blivigt informerad om nackdelarna. Dessutom så om det nu var Arthurs bil så måste ju han ha kört bilen mer än i gumball, därför borde ju han ha vetat om den "dåliga" kvalitén på hans bil? :confused:

Tja
 
Espen skrev:
Det beror på när gumball kördes, vad Christian och Arthur hade kommit överrens om. Jag menar, dom gör många tester med bilen både på bana och längre mer uthållighets tester. Jag tvekar inte alls på att kvalitéten är annat än på topp.

Jag tror snarare att Arthurs bil var en prototyp av något slag och att han blivigt informerad om nackdelarna. Dessutom så om det nu var Arthurs bil så måste ju han ha kört bilen mer än i gumball, därför borde ju han ha vetat om den "dåliga" kvalitén på hans bil? :confused:

Tja

Bilen var nyinköpt för Gumball 3000 -Sommaren 2003
Det är givetvis möjligt att den blivit robustare sedan dess men då fick man inget bra intryck iallafall.
 
Josafan skrev:
Tycker inte att den är sååååå spektakulär....
Om en sportbil som gör 0 till 100 på 3.2s och toppar runt 400 km/h inte är spektakulär, vad är då spektakulärt?

Sen om den är snygg eller inte och om man skulle vilja ha en Koenigsegg om man fick välja, det är ju en personlig smakfråga, men nog fan är den spektakulär.
 
Jorrd skrev:
Det enda som inte är svenskt på den bilen är kvalitén, den går sönder konstant! Kolla bara på Engelsmannen Arthur i Gumball 3000 filmen, körde 2km -byta kopplin, körde par km till -nytt fel.
Jovisst det är en sportbil och ingen tourer men de andra filurerna klarade sig utan några missöden! Bilar som Ferrari F50, Murcielago, F360 etc

men då var ju den engelsmannen förbannat vidrig också
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top