Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
raceman_peps skrev:Klart man blir stolt och patriotisk av att en sådan bil är byggd och utvecklad i sverige. Fattas bara annat.
Råkade titta in i "fabriken" i våras då "vi" lånade lite garageplats åt en måsvinge...
Träffade Christian personligen då. En mycket trevlig och sympatisk herre/kille. Svårt att fatta att han är mannan bakom denna skapelse.
[Tekniknördmode on]: Ramen på en Koenigsegg väger ca 65kg... på en 300SL måsvinge ca 82kg... [Tekniknördmode off]
n'Lasse skrev:Vad kostar en F1 McLaren? Den har väl motsvarande prestanda?![]()
Jorrd skrev:Mclaren F1 kostar allt från 8 Mkr och uppåt. Gjordes bara 75 exemplar av den vanliga F1 därefter ännu färre av de häftigare LM (orange utan inredning) och GTR (LeMans Racebil)
LM kostar 10mkr +
GTR finns det inte många till salu men räkna med 12mkr+
Koenigsegg kostar ca 4-5 mkr (senast jag kollade, de kan ha höjt priset)
Teoretisk toppfart för Koenigseggen är 400km/h +
McLaren F1 (standard modellen) körde i 387 km/h och blev världens snabbast bil.
Därefter ställde de upp i LeMans 24/h med GTR modellen och vann -på första försöket!![]()
![]()
Du får Mercedes Mclaren SLR för 3,4 Mkr -ny![]()
Har för mig att Koenigsegg gjorde en PR grej på slutfesten för sin bil och då var nog det mer en testbil.Jorrd skrev:Bilen var nyinköpt för Gumball 3000 -Sommaren 2003
Det är givetvis möjligt att den blivit robustare sedan dess men då fick man inget bra intryck iallafall.
PollySmurf skrev:Men vilken bil har överhanden när det börjar svänga då?
Också en väldigt viktig fråga..
Har haft McLaren F1 som favoritbil så man vill ju inte ge upp i fighten![]()
Ingen aning.mb skrev:Undrar vad en sån går på i försäkring![]()
H4 skrev:9 sekunder på 401 meter låter för bra för att vara sant.
Vad tyckter ni? Sant eller bullshit...
bullshit för min del.
Glöm inte att Mclaren har fortfarande högst topphastighet officiellt. Koenigsegg har inte bevisat det ännu, så det återstår att se.
Men man ska inte jämföra en gammal bil (Mclaren) som började tillverkas 1993 med en Koenigsegg, helt fel.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |