Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kawwa skrev:




Jorrd skrev:Det enda som inte är svenskt på den bilen är kvalitén, den går sönder konstant! Kolla bara på Engelsmannen Arthur i Gumball 3000 filmen, körde 2km -byta kopplin, körde par km till -nytt fel.
Jovisst det är en sportbil och ingen tourer men de andra filurerna klarade sig utan några missöden! Bilar som Ferrari F50, Murcielago, F360 etc
raceman_peps skrev:Klart man blir stolt och patriotisk av att en sådan bil är byggd och utvecklad i sverige. Fattas bara annat.
Råkade titta in i "fabriken" i våras då "vi" lånade lite garageplats åt en måsvinge...
Träffade Christian personligen då. En mycket trevlig och sympatisk herre/kille. Svårt att fatta att han är mannan bakom denna skapelse.
[Tekniknördmode on]: Ramen på en Koenigsegg väger ca 65kg... på en 300SL måsvinge ca 82kg... [Tekniknördmode off]

Josafan skrev:Hur kom du i kontakt med en måsvinge? Fajjan kikar lite efter en sådan
Rörramen på en måsvinge är fin... om den inte rostat dvs.
Förresten, var köpte du SISU lyxen, en polare har ägt en sådan!![]()
Kawwa skrev:
raceman_peps skrev:SISU lyxen är ett vrak jag fann bakom en stuga hemma på gården. Var ju tvungen att ha en cykel här i linköping och en i E-tuna helt plötsligt då farbror blanka knappen snodde kortet...
Meissner skrev:Kan man dra slutsats av en bil?
Jorrd skrev:Nej hade det varit ett eller två fel så hade jag inte brytt mig alls. När den däremot gick sönder så otroligt ofta med så små mellanrum är det en annan sak.
Det är för den delen inte heller det första exemplaret som går sönder.
Lägger man sen 3-4 Mkr på en bil så tycker jag man ska förvänta sig iallafall någon form av kvalité/ hållbarhet.
Espen skrev:Det beror på när gumball kördes, vad Christian och Arthur hade kommit överrens om. Jag menar, dom gör många tester med bilen både på bana och längre mer uthållighets tester. Jag tvekar inte alls på att kvalitéten är annat än på topp.
Jag tror snarare att Arthurs bil var en prototyp av något slag och att han blivigt informerad om nackdelarna. Dessutom så om det nu var Arthurs bil så måste ju han ha kört bilen mer än i gumball, därför borde ju han ha vetat om den "dåliga" kvalitén på hans bil?![]()
Tja
Om en sportbil som gör 0 till 100 på 3.2s och toppar runt 400 km/h inte är spektakulär, vad är då spektakulärt?Josafan skrev:Tycker inte att den är sååååå spektakulär....
Jorrd skrev:Det enda som inte är svenskt på den bilen är kvalitén, den går sönder konstant! Kolla bara på Engelsmannen Arthur i Gumball 3000 filmen, körde 2km -byta kopplin, körde par km till -nytt fel.
Jovisst det är en sportbil och ingen tourer men de andra filurerna klarade sig utan några missöden! Bilar som Ferrari F50, Murcielago, F360 etc
honkiie skrev:men då var ju den engelsmannen förbannat vidrig också

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |