40+ tråden

  • Thread starter Thread starter peppureikä
  • Start date Start date
Hallå hallå!

Har tyvärr ingen prostata.. men har klart o tydligt passerat 40-strecket :) Började min mc-karriär 1977 på en Honda 125 -71. Har haft lite olika hojar genom åren... men såg en bild på en silverfärgad CBX nån gång i slutet av 1979 och sen dess har den varit min "drömhoj". Skulle förmodligen aldrig klara att köra ett sånt monster... stor o tung, men gudars skymning vad förälskad jag blev o nog fortfarande är!! :)

Halloj,ja CBX-en va ju en riktig best när den kom,gummiram å jättemotor.
Å tanken va så bred att det var en fördel om man va jumpa-lärare,för man fick sitta i spagat.
Men ball !
 
Last edited:
Visst va det väl Laverda-styre vi hade ?


Alldeles rätt, så va de

Halloj,ja CBX-en va ju en riktig best när den kom,gummiram å jättemotor.
Å tanken va så bred att det var en fördel om man va jumpa-lärare,för man fick sitta i spagat.
Men ball !


Ojoj, kompisen hade CBkryss som vi kallade dom, han åkte bakhjul som han inte hade gjort nåt annat i sitt liv.

Hallå hallå!

Har tyvärr ingen prostata.. men har klart o tydligt passerat 40-strecket :) Började min mc-karriär 1977 på en Honda 125 -71. Har haft lite olika hojar genom åren... men såg en bild på en silverfärgad CBX nån gång i slutet av 1979 och sen dess har den varit min "drömhoj". Skulle förmodligen aldrig klara att köra ett sånt monster... stor o tung, men gudars skymning vad förälskad jag blev o nog fortfarande är!! :)


Visst tusan, glömde av den rackarns AS3:an, fast då hade man ju inte lappen.
 
Last edited:
En liten "poll-light" här då:

Hur många har haft ett förhållande med en RD350?
 
Jag startade min hojkariär med en Honda CB 750 F-81 Som jag köpte sprillans ny för 21.000. Köpte ett Harris 4-1 system och raask fotpinnar, sen va man kung på vägarna
 
Har en trepip ståendes i bitar som ska sättas ihop.

Åkte Huskvarna WR125a från 81 och en GSX 1100 från 80 när det var som värst...
GSXen utrustad med uppochnervänt styre Raask pinnar och Kerker megafon system.
Åkte till Bordaux på den utan laddning och en kamnock gick ner sig på vägen hem mitt i europa...

Skön körställning med den fantastiska tankväskan Elefantpojken som stöd. :tummenupp
 
Har en trepip ståendes i bitar som ska sättas ihop.

Åkte Huskvarna WR125a från 81 och en GSX 1100 från 80 när det var som värst...
GSXen utrustad med uppochnervänt styre Raask pinnar och Kerker megafon system.
Åkte till Bordaux på den utan laddning och en kamnock gick ner sig på vägen hem mitt i europa...

Skön körställning med den fantastiska tankväskan Elefantpojken som stöd. :tummenupp

GSX 1100-80 är den enda hoj jag tappat passageraren med.
Oväntat bra ax...:D
 
Mc förbrukare....

Började med 125, :näsblod sen en Ariel 500 competition-53 som första tunga hoj. :rolleyes: Året var 1977. Sen blev det raska byten, kawa z 900, z1000 flera stycken på raken, samtlliga trimmade i olika skepnader..Rickman-Kawa 1100- 83, Laverda 1000, Ducati 900 ss, sen en Bimota KB1 med 160 hk racemotor, Byggd av Bosse Cristensen å Owe Andersson/Vaxholm. Jag handlade in den för att hans fru inte tilllät honom att leka med den längre.:D . Kördes hårt. Sen byggde jag en NicoBakker-gixxer 86, körde massor med konstiga hojar, Bytte friskt, offroad, Gullewinge, Harley Fxr, Kawa gpz 900, Sen Oldscoolgixxers, Bandit, i en salig röra blandat med ZX12 R, MotoMartin Gixxer, ZX6R, ZRX 1200, Meanstreak 1500,Sukka TL 100o, sen Oldschool Gixxers igen, där är jag kvar just nu. Har säkert glömt några st, garaget har alltid innehållit ett par 3-4 hojar åt gången...är nog fan inte klok, kommer alltid att vara en som förbrukar å byter hojar...:yoparty :D
 
Började med 125, :näsblod sen en Ariel 500 competition-53 som första tunga hoj. :rolleyes: Året var 1977. Sen blev det raska byten, kawa z 900, z1000 flera stycken på raken, samtlliga trimmade i olika skepnader..Rickman-Kawa 1100- 83, Laverda 1000, Ducati 900 ss, sen en Bimota KB1 med 160 hk racemotor, Byggd av Bosse Cristensen å Owe Andersson/Vaxholm. Jag handlade in den för att hans fru inte tilllät honom att leka med den längre.:D . Kördes hårt. Sen byggde jag en NicoBakker-gixxer 86, körde massor med konstiga hojar, Bytte friskt, offroad, Gullewinge, Harley Fxr, Kawa gpz 900, Sen Oldscoolgixxers, Bandit, i en salig röra blandat med ZX12 R, MotoMartin Gixxer, ZX6R, ZRX 1200, Meanstreak 1500,Sukka TL 100o, sen Oldschool Gixxers igen, där är jag kvar just nu. Har säkert glömt några st, garaget har alltid innehållit ett par 3-4 hojar åt gången...är nog fan inte klok, kommer alltid att vara en som förbrukar å byter hojar...:yoparty :D

En riktigt sund iställning till den monetära cirkulationen...:tummenupp
 
Fan, va alla har stigit upp tidigt. Det är väl den abnormt förstorade prostatatan som drivit er ur sängarna...

Inatt såg det här ut som en förflugen ide´som skulle rinna ut i sanden när samtliga författare nyktrat till :D

Nu ser man ju vilket sentimentalt träsk SH verkligen är :) Det är ju fulständigt underbart. Fan att man inte kunde varit med på Jörgen Ks nostalgitripp...

Ett minne som stannar kvar är den hoj man skulle "styla" - en Suki GS 1000E med rickmankåpa - minns nån de där trekvartskåporna med runt lyse, såg lite sjuttiotalsaktiga ut. Uppochnedvänt laverdastyre och VoH 4-1. Mikunigasare (måttligt rätt bestyckade...). Tillbakaflyttade fotpinnar. :yoparty
 
Kom in i prostata 40 års åldern förra året, började mitt mc liv som 16åring med en Suzuki 125 X4. :tummenupp

Fråga är man gubbe nu eller i vilken ålder blir man det? :gnissla

1980_RG125E_450.jpg
 
Last edited:
En liten "poll-light" här då:

Hur många har haft ett förhållande med en RD350?

Nu börjas det snackas moppe......Jag hade en ypvs-83.....:D



Här är mina ex.hojar:cb500-73cb900-80xl250-76
xj900-83fj1100-85rd350-83xt550-83
gsx750ef-84gsx1100-80gsx750r-85
ZX9R-98 RD125Lc-84 Aprilia SL 1000 Falco

Började karriären -81 när jag muckade som 21åring..:yoparty
 
Last edited:
Halloj,ja CBX-en va ju en riktig best när den kom,gummiram å jättemotor.

Å tanken va så bred att det var en fördel om man va jumpa-lärare,för man fick sitta i spagat.
Men ball !

Kul med lite ironi


Lägger upp en bild på CBX:n..svart ska den vara och årsmodell -80. Importerades bara 50 svarta CBX av årsmodell -80 till Sverige, ännu färre silverfärgade. Röda finns det gott om..
 

Bifogat

  • Min CBX2.JPG
    Min CBX2.JPG
    22.9 KB · Visningar: 147
Fråga är man gubbe nu eller i vilken ålder blir man det? :gnissla


Blir så glad när jag läser era inlägg o inser att ni e tydligen lika seriöst fåniga med en stor dos bus i er som jag :) Ni kommer mest troligt inte bli "gubbar" (hoppas jag) När ni tappar förmågan att leka o busa o inte har kvar glimten i ögat... då har ni nått "gubbstadiet" Det finns alldeles för många gubbar redan, så fortsätt vara som ni är :tummenupp

En bekant fick i veckan reda på att jag tagit in hojen i sovrummet o håll på o meka för fullt, han var aningen upprörd o ansåg att jag var ett dålig förebild för mina ungar, för så gjorde man bara inte! Kunde inte annat än skratta, klappa han på axeln, skaka på huvet o gå därifrån :D
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top