40- milarepa med Ragge. Sörmland Runt. Start Rosenhill Lördag 13/7 09:30

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Hallå där bikers! Ni som varit med ett tag har säkert hängt med på någon av mina Sörmland runt turer som jag körde förr om åren. Jag tänkte att det är dags igen på lördag. Det blir en repa på c.a 40 mil. Svängen består lite grovt sett av en triangel. Rosenhill - Norrköping - E-tuna - Rosenhill. Fiken vid Oskarshäll och Björndammen är obligatoriska. Våga prova lite nytt om du har tröttnat på Bulten. Jag kommer att köra Sporthoj om någon undrar.

Start Rosenhill, Lördag 10:00. Kopplingshandtaget släpps ut 10:05 Vill man fika också så dyker man upp 09:30


Ordningsregler:
* Du skall ha körkort för hojen du kör.
* Hojen skall vara minst trafikförsäkrad.
* Inget enhjulsåka i ledet.
* Undvik omkörningar om du kan. Byt hellre plats när ledet stannar till i korsningarna
* Om du känner att du absolut måste köra om så skall det vara en snygg, hänsynsfull och vägverksmässig omkörning med bra avstånd i sidled. Använd körfältet brevid.
* Användning av huvud är obligatorisk!!! Kort sagt så har jag inte till mycket till övers för fuckobeteende. Vuxna människor med skitungebeteende saknar jag helt förståelse för.

Tempo: Vi tar det lungt runt människoboningar, 50- 30- sträckor. Ingen blir ifrånkörd! Siste man väntas in i nästa korsning. :mattias Det är inte racing vi sysslar med.

Vill du åka med? Sign up below :)
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
40 mil. Har du röv av stål Ragge?
Jag väntar tålmodigt på dual sport runda arrangerad av anrika Ragges Rejsiga Resebyrå :banana
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
40 mil. Har du röv av stål Ragge?
Jag väntar tålmodigt på dual sport runda arrangerad av anrika Ragges Rejsiga Resebyrå :banana

40 mil på en hel dag är ju bara som en sväng runt kvarteret. Massor med tid för fika :) Dual sport rundorna kommer i september. Nu är det sporthojssäsong.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Måste säga att jag är smått förvånad över avsaknaden av intressenter här! Vad är det med dagens sh:are i sthlm? För ett par år sedan skulle vi haft en anmälningslista på 40+ pers här! :fakta

För er som inte åkt med road-ragge så kan jag verkligen rekommendera hans rundor och of-no-charge kartläsande och guidande! Klart man måste kunna hantera en hoj men som sagt, ingen har blivit frånkörd tidigare vad jag vet på hans sh-rundor och det är inget galenpanna-tempo, dessutom kommer ni med största sannolikhet få upptäcka en massa nya goa vägpartier!

(@road-ragge, min arm e ff kass så avvaktar beslut men hoppas att folk visar intresse och anmäler sig här så rundan blir av :musik)
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
När förväntas vi vara tillbaka? Ska på 40-års kalas på kvällen men man vill ju inte missa detta.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
:tummenuppDet hade varit j-l roligt. Men är uppbokad en vecka framåt. Hänger gärna med på dual sportrundorna i september.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Måste säga att jag är smått förvånad över avsaknaden av intressenter här! Vad är det med dagens sh:are i sthlm? För ett par år sedan skulle vi haft en anmälningslista på 40+ pers här! :fakta

För er som inte åkt med road-ragge så kan jag verkligen rekommendera hans rundor och of-no-charge kartläsande och guidande! Klart man måste kunna hantera en hoj men som sagt, ingen har blivit frånkörd tidigare vad jag vet på hans sh-rundor och det är inget galenpanna-tempo, dessutom kommer ni med största sannolikhet få upptäcka en massa nya goa vägpartier!

(@road-ragge, min arm e ff kass så avvaktar beslut men hoppas att folk visar intresse och anmäler sig här så rundan blir av :musik)

Tack för reklamen :) För mig är det kul om åtminstånne en till följer med (vilket jag redan har uppnått), men jag åker själv annars. Jag ser det hela som ett erbjudande för er andra att få följa med på ett varv som jag ändå tänker köra.

Ni andra borde se det hela som en möjlighet att slippa köra på de sönderkörda, raka, övertrafikerade och Polisövervakade vägarna kring Tokholm. Jag har lagt ner ett antal säsonger på att hitta dessa vägar. På en enda dag kan ni skaffa er kunskaper som jag har lagt ner veckor på att skaffa sig.

Så frågan är:
Vill ni sitta på Rosenhill och gnälla på hur dålig Bulten har blivit, eller vill ni hitta alternativ? :)

När förväntas vi vara tillbaka? Ska på 40-års kalas på kvällen men man vill ju inte missa detta.

Lite svårt att säga. Men det brukar bli sen eftermiddag innan varvet är kört. Det är dock lätt att bryta i förtid. Det finns gott om snabba vägar tillbaka till Tokholm om man behöver passa en tid. Vi är liksom aldrig lägre hemmifrån än c.a. 1,5 timma, om man vill bryta i förtid.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Önskar jag kunde haka. Men 40 mil på nuvarande hoj är dessvärre ingen njutning. Dina rundor är annars redigt skoj!
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Ragge erkänn att det var Peter1980 som bad dig skriva den regeln! Han tycker ju det e så jobbigt när jag e me o tar all uppmärksamhet från brewdarna :p :tuttar
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Ragge erkänn att det var Peter1980 som bad dig skriva den regeln! Han tycker ju det e så jobbigt när jag e me o tar all uppmärksamhet från brewdarna :p :tuttar

Du har inte kommit på tanken att det kanske är jag som tycker att det är jobbigt när du snor all uppmärksamhet från brewdarna. :7peta............................:hihi
 

Henry

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Färingsö
Hoj
Kawa ZX-6R 636 -14
Låter som en rolig idé! Jag försöker möta upp vid Rosenhill så får vi se om bakändan håller hela vägen (annars går det ju att bryta i förtid). Hur känner jag igen dig på caféet?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Har du nån susning om vilken tid ett sådant sällskap är tillbaka vid rosen?

Det är ett popband som spelar på friends arena som jag skall kika på senare som kräver en viss planering.:yoparty
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Har du nån susning om vilken tid ett sådant sällskap är tillbaka vid rosen?

Det är ett popband som spelar på friends arena som jag skall kika på senare som kräver en viss planering.:yoparty

Kör du hela varvet så skulle jag gissa på c.a 17:00 - 18:00 vid Rosenhill. Det låter nog lite sent för dig. Jag tror att vi fikar vid Björndammen vid 15:00. Drar du direkt hem därifrån så borde du vara hemma vid 16:30 om du kommer ihåg hur R1:ans högerhandtag fungerar.

Låter som en rolig idé! Jag försöker möta upp vid Rosenhill så får vi se om bakändan håller hela vägen (annars går det ju att bryta i förtid). Hur känner jag igen dig på caféet?

Det är han som sitter med en ring brudar runt sig.

Om det ändå vore så väl. En ensam pratig snubbe i röd/vit/svart Dainese- ställ ligger nog närmare sanningen. :)
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Körningarna innan som ragge hållt i så har vi vart tillbaka vid 5-6 Tiden. Brukar sitta på ett fik strax norr om kolmården. Och där ifrån kan man ju ta sig hem lite tidigare och via motorvägen. Om det är den körningen jag tänker på, men det kan ju ragge svara på!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top