4 Taktstråden

@cybertron
Jag har en kompis som äger en LIFAN 125cc 4-takt. Den liknar denna Qingqi ganska mycket. Det är nog ungefär samma motor (licenstillverkad honda). Han använder den till att köra enduro och grusväg pga att den inte är vägreggad och har inga lysen.

Han är iaf ganska nöjd med den till det han använder den till. Det verkar inte vara något krångel med den iaf. Jag har även provkört den och kan bara säga att den är skön att köra, växellådan är underbar, den har det härliga ljudet och 4-takts vridet. Jag vet inte om det är så mycket att ha på större vägar men på grusväg/landsväg, eller i skogen om man så vill, räcker den gott och väl.

Hann inte reflektera över kvaliten så vidare mycket men den verkade väldigt stadig och bra. Kompisen är nöjd iaf. Rätt så prisvärd tycker jag nog att den är.

eller vad sägs om den här skönheten

WELING_125TR.jpg

det tar imot att säga det.. men tillochmed en lifan-sport är snyggare än denna.... :näsblod

Lundgren skrev:
2439418 Nein men den var också bra. KTM står för Konstant Trasig Motor ;)

ÖHm, urschäkta att jag lägger mig i. Men hur många gånger har du öppnat din motor? :hihi

Bärgren skrev:
2439438 ÖHm, urschäkta att jag lägger mig i. Men hur många gånger har du öppnat din motor? :hihi
Kör Honda behöver inte :fakta :hihi

Nej men det är det gammla talesättet här i byn. Bror mins polare kör vm i Enduro och han körde KTM förut och det var han som myntade uttrycket. Men detta gällde de äldre ktm:hihi Nu är det ju kvalitet i dem :pannkyss

Lundgren skrev:
2439510 Kör Honda behöver inte :fakta :hihi

Nej men det är det gammla talesättet här i byn. Bror mins polare kör vm i Enduro och han körde KTM förut och det var han som myntade uttrycket. Men detta gällde de äldre ktm:hihi Nu är det ju kvalitet i dem :pannkyss

Och ditt svänghjul? Fast det kanske var på en annan hoj:tomten

Lundgren skrev:
2439587 Det var något knepigt. Det ska inte hända:va:tomten

Ska och hända är två helt olika saker. Det skulle nog inte heller bli några civila offer i mellanösternkonfliken men det hände :fakta

Finns en ny version av Qingqi hojen fick jag reda på idag, tycker den ser rätt snygg ut faktiskt...*sugen på att sälja tzr:en och köpa en sådan att leka med*
Nya uppdarade saker på denna är:
Mikuniförgasare (!!!)
Snyggare dekaler, svart tank
Vågformad bromsskiva (!!!)
Skydd för "fågelpinnen"
Stänkskydd för bakre dämpare
Andra backspeglar
Skyddsplåt under motorn
Kenda däck

64001.jpg
[/QUOTE]

cybertron skrev:
2440771 Finns en ny version av Qingqi hojen fick jag reda på idag, tycker den ser rätt snygg ut faktiskt...*sugen på att sälja tzr:en och köpa en sådan att leka med*
Mikuniförgasare (!!!)
Skydd för "fågelpinnen"
Andra backspeglar
Skyddsplåt under motorn
Kenda däck

64001.jpg
[/QUOTE]

jag ska nog ta fram vinkelslipen och våga mina skivor på cbren.

Gondala skrev:
jag ska nog ta fram vinkelslipen och våga mina skivor på cbren.

Det tycker jag helt klart att du ska!! Det är ju SÅÅÅ snyggt :D
:kär

cybertron skrev:
2440771 Finns en ny version av Qingqi hojen fick jag reda på idag, tycker den ser rätt snygg ut faktiskt...*sugen på att sälja tzr:en och köpa en sådan att leka med*
Mikuniförgasare (!!!)
Skydd för "fågelpinnen"
Andra backspeglar
Skyddsplåt under motorn
Kenda däck

64001.jpg
[/QUOTE]

va kostar skiten? vem säljer?

haha, väldigt fin annonsbild, ligger typ en mutter och verktyg under den..:lol

HannesH skrev:
2442236 haha, väldigt fin annonsbild, ligger typ en mutter och verktyg under den..:lol

Bilden är tagen från ett forum på webcar2000

Trendimport säljer och den kostar 16900:- (frakt + 700:-)

cybertron skrev:
2442287 Bilden är tagen från ett forum på webcar2000

Trendimport säljer och den kostar 16900:- (frakt + 700:-)

fan va skabbig köp en gammal xt istället

ser ju rätt fattig ut

lasse kongo skrev:
2442405 fan va skabbig köp en gammal xt istället

ser ju rätt fattig ut

från kina ju, små barn som sitter å monterar ihop dem för mindre än en krona i timmen...

Gondala skrev:
2442423 från kina ju, små barn som sitter å monterar ihop dem för mindre än en krona i timmen...

faktiskt är det inte barn som monterar dessa, men väl extermt lågavlönade människor, men å andra sidan, qingqi tillverkar över 1 miljon mc's per år som säljs över hela världen under div. namn. De har kvalitetssäkring enligt iso9000 och iso14000
Så jag kan nog säga att vi står på fronten av en ny generation mc's, jag menar, hur tänkte människor när mc's / bilar började tillverkas av Japanarna?? samma sak som dem tänker om Kina hojar/bilar, att det är SKIT. Nu är det så att Alla vet att japan tillverkar bäst mc's och bilar i världen tack vare deras utmärka kvalitetskontroller, och kina är just nu på ingång, (dock är dem inte bäst ännu, och kommer troligtvis inte vara det ännu på ett antal år)
Men jag tror att vi kommer att se mer av lifan, qingqi, skyteam och alla andra kina tillverkare under de kommande åren.
DÄREMOT, anser jag att lönerna bör höjas för de arbetande, fast å andra sidan kostar saker och ting mindre i kina så deras löner står ju i proportion mot deras utgifter. Precis som vi i sverige har generellt höga löner och generellt ganska dyr levnadsstandard.

jaja, nog med propaganda nu kanske. Jo en Honda XT har varit på tal i mina tankar, men jag tänker troligtvis köpa en sån här till våren, kanske ha kvar 125:an oxå och köra på båda :D

köp japanskt, köp japanskt, köp japanskt, köp japanskt, köp japanskt, köp japanskt!!!!

_Nille_ skrev:
2442783 köp japanskt, köp japanskt, köp japanskt, köp japanskt, köp japanskt, köp japanskt!!!!

varför varför varför ,igentligen skulle jag vilja säga, köp amerikansk, amerikanskt...finns det något härligare ljud än i en sjyst HD! :D

hehe..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...