4 Taktstråden

Ingen som har kollat in Yamaha XT125x?
Har en sån och den är visserligen lite slö men hur skön som helst att köra. :)
Men ni pågar kanske tycker den e för "gubbig"? :va
Förövrigt samma motor som Ch-racing och samma pris :tungan
 
OH HERRE JÄVLAR!! Kolla skivan fram!
snacka om att man kan slå en kullerbytta med den.
 

Bifogat

  • full.jpg
    full.jpg
    97 KB · Visningar: 180
Är sugen på en sm hoj... Det verkar som att det finns mest 4t sm hojar ute på marknaden. Så jag tänkte undra hur dessa går?
 
Lite OT nu men alla sncka så jäkla mycket skit om 4-taktare hur kommer det sig alla har ändrat sig nu då? grupptryck eller vad :confused:
 
Powerade skrev:
Lite OT nu men alla sncka så jäkla mycket skit om 4-taktare hur kommer det sig alla har ändrat sig nu då? grupptryck eller vad :confused:

förmodligen har väl alla skaffat sig egna erfarenheter om hur ruttet 2t är.. ska man ut på mc-semester får man ju ha med sig ett kolvpaket i cutsen
 
Powerade skrev:
Lite OT nu men alla sncka så jäkla mycket skit om 4-taktare hur kommer det sig alla har ändrat sig nu då? grupptryck eller vad :confused:
Ja, för några månader sedan spydde istort sett varenda medlem galla på 4-takts 125:orna, men nu verkar alla vara sugna på att ha en. Varför har ni (föredetta motståndare till 4-takts 125:or) bytt sida?

Rätta takter, är 2-takter! :tummenupp
 
Last edited:
stigge skrev:


Riejun går bort, jag vill inte åka moppe :brinnerup

Derbin skulle funka, om man byter framlampan bara :hihi
Men jag har hört att den har yttepyttelite effekt, runt 10hkr.

Näe, det lutar åt en WSM, har ca. 10mil till handlaren i Jönköping.
Sen finns det ju trim att tillgå till den.
Föresten, passar avgasrören från TTRen rakt av?

Nu måste jag bara laga den jag har och sälja den..
43kkr kan tyckas som ett överpris som DJM skrev, men då har jag lämnat in kröken på svetsning och hjälmen är värd 5600kr..
Sen verkar det vara ett bra sug på motarder!
 
Tycker Varadero 125'an verkar vara en trevlig 4-t 125cc.

V-twin i den som ger mer kräm än alla 1 cylindriga 4-t 125or. Såg en sån i GBG för nån dag sen, hade några öppnare slip-on ljudämpare, och den lät riktigt najjs!


Onödigt att fräcka till sig mer än så om man ska köra 4-t 125 enligt mig. Men vill man vara posör, satsa på AJP's Motard 125'a. Finns några på mobile.de.
 
PL0J skrev:
Tycker Varadero 125'an verkar vara en trevlig 4-t 125cc.

V-twin i den som ger mer kräm än alla 1 cylindriga 4-t 125or. Såg en sån i GBG för nån dag sen, hade några öppnare slip-on ljudämpare, och den lät riktigt najjs!


Onödigt att fräcka till sig mer än så om man ska köra 4-t 125 enligt mig. Men vill man vara posör, satsa på AJP's Motard 125'a. Finns några på mobile.de.


Tycker nog nästan att WSM'n är snyggare än AJP'n

index2.jpg



TM motarden är ju flera år gammal nu, ska dom inte släppa en ny version?
 
KalleNorton skrev:
Ja, för några månader sedan spydde istort sett varenda medlem galla på 4-takts 125:orna, men nu verkar alla vara sugna på att ha en. Varför har ni (föredetta motståndare till 4-takts 125:or) bytt sida?

Rätta takter, är 2-takter! :tummenupp

Har absolut inte bytt åsikt, jag älskar rgf:n men kan tycka fyrtakt är skönt att hålla på med!
 
Mz 125 sm

Där är min 4-takts 125 SM, men den är lite ombyggd. Har några fler bilder om någon vill se.
 

Bifogat

  • Bling.JPG
    Bling.JPG
    79.5 KB · Visningar: 116
Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top