4 Taktstråden

Extreem_ skrev:
Grabbar, håll ut!
Vänta tills 18-årsdagen och skaffa 4-takt då.

Tänk till innan ni byter!
/mvh Johan

mm jag tänkte och jag är riktigt glad att jag bytade.

Det drar mycket mindre bensin.
Är väl några 100 gånger driftsäkrare än 2-takt.
Goáre ljud.

Nackdelar
Går lite långsammare, perfekt om man bara ska ha hojen till transport till och från skolan och polare.
 
Padde skrev:
mm jag tänkte och jag är riktigt glad att jag bytade.

Det drar mycket mindre bensin.
Är väl några 100 gånger driftsäkrare än 2-takt.
Goáre ljud.

Nackdelar
Går lite långsammare, perfekt om man bara ska ha hojen till transport till och från skolan och polare.
pålitligare, driftsäkrare?. :rolleyes:
52168864.jpg
:hihi
 
philsson skrev:
pålitligare, driftsäkrare?. :rolleyes: :hihi

Nu snackar jag ju överlag! :hihi :tummenupp :tummenupp

Underbar hoj! Dock saknar jag fälj/motard sulor!

Körde med några motarder i Lund idag, 450cc och uppåt. Då kändes min hyffsat liten hehe.

Ut och lär dig köra på bakhjulet nu! :tummenupp
 
Padde skrev:
Nu snackar jag ju överlag! :hihi :tummenupp :tummenupp

Underbar hoj! Dock saknar jag fälj/motard sulor!

Körde med några motarder i Lund idag, 450cc och uppåt. Då kändes min hyffsat liten hehe.

Ut och lär dig köra på bakhjulet nu! :tummenupp
Det kan jag säga att jag också saknar. :( men ekonomin har sina gränser även här. Skönt att kunna dra den på bakhjulet på ett kontrollerat sätt. På så vis :Bugar 4t
 
Hähä, nåväl, renovera toppar är ju skitkul i jämförelse med att byta kolvar och cylindrar :D
 
ville bara påpeka att det finns 125 2-t som inte rasar så fort man sätter sig på dem (min).

visst det är en nackdel att behöva köpa ny 2-t olja varje gång man ska ut och köra, men det är det värt för att få den toppen, för att inte snacka om accelerationen.

2 skivor fram är inte sexigt på motard

edit, glömde säga att jag förstår dem som bytar från sin till exempel rs till en 4-t hoj då vi snackar pålitlighet.
 
Hjort skrev:
Den där måste nog vara den snyggaste 125an någonsin... 420mm skiva, det är sjukt... varför inte bara ha 2st 210mm skivor? Fast det är ju iofs inte lika sexigt...
Nån som vet var dom finns att köpa?
Varför ha framfälg när man har lika stor bromsskiva? :3freak
Det var inte vackert! :D
 
hade funderat på att köpa en rieju rs2 men jag vet bara lite om den
om någon har en sån snälla skriv lie om den hur den går och hur den är.
Den ligger på 7,9 kW ?? det är väl inte så bra

fins det något sätt att trimma den?????
 
Viking_vh skrev:
2434060 hade funderat på att köpa en rieju rs2 men jag vet bara lite om den
om någon har en sån snälla skriv lie om den hur den går och hur den är.
Den ligger på 7,9 kW ?? det är väl inte så bra

fins det något sätt att trimma den?????
Finns alltid sätt att trimma.
 
Viking_vh skrev:
2434060 hade funderat på att köpa en rieju rs2 men jag vet bara lite om den
om någon har en sån snälla skriv lie om den hur den går och hur den är.
Den ligger på 7,9 kW ?? det är väl inte så bra

fins det något sätt att trimma den?????
shit!!! hur har jag kunnat missa denna tråden?!:) FAN va fin TM'en va då, denna tråden har ju allt..tillochmed Rosens gammla användare..:tungan:
För att inte vara för mkt OT så,
JAg vet ingen som har den, men det GÅR ju alltid att trimma den, frågan är bara om det är lönt pengarna..
 
Shiiiiiit, kolla kompförhållandet på TM 125 1:16,7 !
Snacka om högtrimmad 125:a.

+ Att det är en tvåtaktare från Italien.
KTM 125 är rena traktorn i jämförelse.
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top