3s nya kampanj - Nöjdare kunder!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Skaffade 3s mobila bredband när jag flytta till eget och det har alltid fungerat super. Men när jag sa upp mig i början av förra året ville jag dra ner på lite fasta kostnader så jag sa upp mitt 3 abonnemang då jag istället fick ett gratis telenor av min mamma.

Iaf, jag fick nytt jobb. Mitt 3 fortsatte att fungera så jag fortsatte surfa med det. Tills de stängde ner mitt abonnemang nån gång i höstas. Så jag sket i att betala räkningarna som fortsatte komma tills jag hade massa påminnelser och tröttnade. Ringde upp 3 och frågade dom hur länge de tänkte skicka räkningar till mig speciellt då jag sagt upp mitt abonnemang minst 6 månader tidigare och de stängt ner det. De kollar i sin lilla dator o ser att ja just d, du sa upp det i februari 2010 (när jag prata med hon var det sept 2010). Så hon gör en notering, säger att nu stänger hon ner mitt "konto" och skickar tillbaka alla de pengar ja betalt in tills jag slutade att betala. Hon säger att ja kan riva den fakturan jag fått nu och att allt e frid o fröjd. Great! :tummenupp

Får pengarna tillbaka allt e super! :banana

En månad senare får jag ny räkning från dom. Skiter i att betala den. Får en påminnelse, skiter i den. Får inkasso, KOKAR! Ringer upp 3 o frågar dom varför de fortsätter skicka räkningar till mig o att jag nu fått inkasso. De tittar i sin lilla dator igen o ser att allt ja säger stämmer, de tar bort inkassot. Så säger idioten på telefon att ja, d kanske kommer en faktura på en förseningsavgift. Du får ringa till oss så tar vi bort den. Öhh så jag ska hålla på att ringa till er varje månad?! :huvet

Får fakturan på förseningsavgiften, skiter i den. Får en påminnelse, skiter i den. Får inkasso, IGEN! Ringer till 3, riktigt förbannad o frågar dom va fan dom sysslar med. Nu har det nog gått en 3 månader sen jag avslutat allt och fått tillbaka mina pengar från dom. De tar bort inkassot igen.

Har nog fått något från 3 varje månad sen jag avslutade abonnemanget hos dom. De är som pesten, helt omöjliga att få bort! :näsblod

Har nog ringt 3 minst 20 gånger de senaste året. Nu för en vecka sen, fick jag en ny faktura på nån förseningsavgift. :D :D :D :banana Man blir ju så jävla överlycklig när man ser att man fått post från 3. Det ännu roligare är att de skicka något erbjudande till mig för nån månad sen. :D :D Fet chans att jag tecknar 3 igen. (Förstår att det är reklam som går ut till alla :tungan)

Kände bara för att dela med mig av min upplevelse av 3. :D Skrattretande är deras nya kampanj, nöjdare kunder. :tummenupp

Man blir ju så trött på att hela tiden få massa räkningar från dom. Plus att man måste ringa till dom, stå i kö osv. Har funderat på att kräva dom på en telefonräkning men ser ju d ologiska i d hela o att dom aldrig kommer betala den. I 1 ÅR har jag hållt på o bollat med dom fram o tillbaka. :rolleyes:

http://fairshopping.se/

Jag hade världens problem med tre som verkade helt omöjliga att lösa.

Gick in på ovan nämnda websida och skrev precis vad som hade hänt. Tog inte lång tid innan jag blev kontaktad av en person som inte var säljare och som löste problemet.

Aldrig mera tre!

Mitt skäl till att jag sade upp mitt abonemang hos 3:

Hade autogiro och de skulle dra pengarna varje månad. Dagen de drog pengarna varierade ganska kraftigt nästan varje gång, ibland den 27, ibland den 30, 1, 3, 5, osv.
Nåväl sista gången så drog de aldrig några pengar. Tyckte det var lite konstigt men ignorerade det hela då det faktiskt var upp till dem att dra dem från kontot.
Får en påminnelse på att jag inte betalat någon vecka senare.
Ringer dem och hänvisar till autogirot och att det fortfarande är aktivt hos banken och kontot att jag har xxxxx kr på kontot så täckning saknas inte. De skulle fixa det.
Veckorna går och inga pengar dras. Sen dimper det ned ett brev från inkasso.
Jag hade uppenbarligen inte betalat räkningen de SJÄLVA skulle dra från mitt konto.
Ringer upp dem och säger upp allt jag hade hos dem.

ALDRIG MERA 3

Sugigare operatör finns knappast.
Har haft rent osannolika problem med dem.
Stämmer bra att de säger att de ska ordna problemet och sen är det precis samma skit nästa månad.
Det enda som funkar är att bli skitsne och börja hota med allehanda myndigheter.
Just nu har de skött sig ett tag, men det lär bli mer skit anytime.
Snart är bindningstiden slut, då åker modemhelvetet ner i matberedaren.

3s mobila har funkat bra för oss.Men däremot har min sambos jobb haft stora problem med Tele2s kundtjänst

Jag hade också problem med 3, mina fakturor kom en månad försent så när dom väl kom fick jag inkassobrevet samtidigt. Härligt värre, nog för att gotland är en ö men dem slutade ro över posten för ex antal år sedan.

Nåväl, jag satt min sambo på uppgiften att ringa och dödshota dem och det gick bra, knepet är att be dem skicka ut en skrivelse på att abonnemanget är uppsagt. Finns det på papper brukar det fungera. :)

Men min fråga till dig är varför du skiter i att ringa dem redan när du får fakturan första gången, eller åtminstone när du får en påminnelse? Hur tänker du då? Klart som fan är ju att de då har begått ett misstag men samtidigt kan man ju räkna ut med arslet att de inte struntar i det bara för att du stoppar huvudet i sanden.
Jag säger inte att TRE gör rätt men inte du heller :näsblod

finns en anledning till att jag gått tillbaka till telia, har aldrig fått så höga mobilräkningar oavsett hur lite jag använder mobilen, helt sjukt asså hur höga räkningar jag får och då får jag använda en pott på 300 men mina räkningar ligger konstant på mellan 6-700 efter att jag ringt upp potten trots att jag inte använder mobilen mer med 3 än vad jag gjorde när jag hade telia (med telia brukade mina räkningar landa på ungefär 250-300 med likvärdigt användande som hos 3), sen kan man disskutera deras kundtjänst, vilka muppar, ringer man och har problem hinner man fan inte förklara vad det är man vill ha hjälp med innan dom lägger på, misstänker att dom bara får avsätta ett par minuter per kund.

nä tack, aldrig mer ngt sådant här blahaföretag, tebax till telia så det blir lite ordning å reda igen, fattar inte att man kan teckna ett abonemang med sådana där företag, jag har testat (tyvärr) men gör mitt bästa att förmå mina vänner att inte begå samma misstag, sen skulle jag hålla mig borta från tele2 å de de andra skojarna med.

sen kan man alltid prata om täckningen med 3, har ju fan ingen mottagning någonstans, går man innaför 4 väggar och ett tak är det kört, men så blir det när man bara kör ETT nät jämfört med telia som har TRE (lite ironiskt) nät igång hela tiden så oavsett om man har en dyr eller billig mobil har är man alltid nåbar och sånt betalar jag gärna pengar för!

Last edited:
Oj, jag måste säga att jag har haft tre i flera år sen jag bytte bort Felia... Och jag är supernöjd.

Jag har i princip alltid teckning på telefonen. Dom svarar alltid snabbt i telefonen när jag ringer dit, är kanste 2 min väntetid :) Och dom är alltid supertrevliga och hjälper mig så gott dom kan.
Sen måste man ju iof vara väldigt saklig i sina förklaringar och dubbelkolla allt, men det har jag tagit för vana nuförtiden. Känns som man alltid måste "dumförklara" folk med sina förklringar för att det ska bli rätt... men å andra sidan, nu blir det nästan alltid rätt sen jag börjat med det :) (gäller alla företag, inte specifikt 3!)

Jag är som sagt jättenöjd och kommer inte att byta till något annat, alla jag känner har antingen sämmre teckning, eller får konstiga fakturor, eller betalar mer än vad jag gör. Sämmre teckning är dock det vanligaste.

:tummenupp: för 3 :)

Men min fråga till dig är varför du skiter i att ringa dem redan när du får fakturan första gången, eller åtminstone när du får en påminnelse? Hur tänker du då? Klart som fan är ju att de då har begått ett misstag men samtidigt kan man ju räkna ut med arslet att de inte struntar i det bara för att du stoppar huvudet i sanden.
Jag säger inte att TRE gör rätt men inte du heller :näsblod
Det undrar jag med? man ringer väl så fort man får en faktura man inte ska ha? :va

Jag hade ALDRIG chansat och väntat ut det... För i slutändan är det du själv som åker på det :gnissla: tyvärr.

Last edited:
Hmm det finns två sidor på samma mynt eller hur säger dom?
Har haft 3 i över 5år, inga problem alls.
Däremot Felia... mobilräkning till gamla adressen, telefon räkning till grannens husnr, fiberräkning till rätt adress:huvet

Har 3s HK 15 meter bort. Det är ett riktigt skitföretag. Snittåldern är nog 23 eller nåt. Bara massa fejkungar som tror de är nåt för att de jobbar med innesälj ("meeeedia")

Har flera gåger funderat på att dra över en tompava när jag är färdig med den......

Oj, jag måste säga att jag har haft tre i flera år sen jag bytte bort Felia... Och jag är supernöjd.

Jag har i princip alltid teckning på telefonen. Dom svarar alltid snabbt i telefonen när jag ringer dit, är kanste 2 min väntetid :) Och dom är alltid supertrevliga och hjälper mig så gott dom kan.
Sen måste man ju iof vara väldigt saklig i sina förklaringar och dubbelkolla allt, men det har jag tagit för vana nuförtiden. Känns som man alltid måste "dumförklara" folk med sina förklringar för att det ska bli rätt... men å andra sidan, nu blir det nästan alltid rätt sen jag börjat med det :) (gäller alla företag, inte specifikt 3!)

Jag är som sagt jättenöjd och kommer inte att byta till något annat, alla jag känner har antingen sämmre teckning, eller får konstiga fakturor, eller betalar mer än vad jag gör. Sämmre teckning är dock det vanligaste.

:tummenupp: för 3 :)

Det undrar jag med? man ringer väl så fort man får en faktura man inte ska ha? :va

Jag hade ALDRIG chansat och väntat ut det... För i slutändan är det du själv som åker på det :gnissla: tyvärr.

beror lite på vart man bor veddu, ALLA kan inte ha blufftre, vet att de som bor i storstäderna har hyfsa bra täckning men prova att lämna feskekörka nån gång kanske du ändrar uppfattning, tre kör ETT nät medans telia har TRE nät igång (aldrig funderat över varför tre ALDRIG skryter över sin mobiltäckning som dom gör över sin mobila bredbandstäckning i sina reklam,,, nä just det det är inget att skryta över men så länge det finns muppar som betalar för skiten så:rolleyes:) vilket jag uppskattar. kan fan inte ens gå in på jobbet med ett treabonnemang, tappar alla täckning och då är det ingen skitmobil jag har, stoppar jag i teliakortet har jag full mottagning ÖVERALLT, när ska ni lära er, telia har överlägset bäst täckning oavsett om du har en dyr eller billig skittelefon men är du nöjd med att röra dig runt liseberg dag ut å dag in så...

Last edited:
beror lite på vart man bor veddu, ALLA kan inte ha blufftre, vet att de som bor i storstäderna har hyfsa bra täckning men prova att lämna feskekörka nån gång kanske du ändrar uppfattning, tre kör ETT nät medans telia har TRE nät igång (aldrig funderat över varför tre ALDRIG skryter över sin mobiltäckning som dom gör över sin mobila bredbandstäckning i sina reklam,,, nä just det det är inget att skryta över men så länge det finns muppar som betalar för skiten så:rolleyes:) vilket jag uppskattar. kan fan inte ens gå in på jobbet med ett treabonnemang, tappar alla täckning och då är det ingen skitmobil jag har, stoppar jag i teliakortet har jag full mottagning ÖVERALLT, när ska ni lära er, telia har överlägset bäst täckning oavsett om du har en dyr eller billig skittelefon men är du nöjd med att röra dig runt liseberg dag ut å dag in så...
Ja, du och jag verkar inte alls ha samma uppfattning, och om du tycker att du har dålig täckning runt om i landet så har du säkert det. Det kan jag inte argumentera med eftersom jag inte har din mobil, och inte ser dig 24/7.

Det jag säger är att jag har iallafall täckning nästan överallt där jag varit, så jag är som sagt jättenöjd :)
och nej, jag har aldrig funderat över reklamer hit och dit, eftersom jag har bra täckning hela tiden :)

Vart jag rör mig och inte, har du uppenbarligen ingen aning om, så jag låter dig vara bitter och missnöjd med tre, så kan du hålla dig till telia. :4puss:
Jag är återigen supernöjd och har aldrig haft problem med täckningen. :)

Om du vill argumentera med min personliga uppfattning, så varsågod. Jag ser inte riktigt poängen med det måste jag säga, och jag tycker att det är väldigt onödigt av dig att dra paraleller till att jag skulle vara nån inskränkt "muppig" Göteborgare som enbart lever i centrum, framförallt eftersom du inte har den blekaste aning om vem jag är. Att dessutom påstå att jag är korkad (läs: muppig) som betalar för något som jag faktiskt upplever fungerar väldigt bra för mig... :va

sorry, men jag ser inte meningen med att fortsätta den här diskussionen, då din uppfattning är en, och min en annan. Hade det vart ett sakligt problem som vi berört så hade jag gärna fortsatt, men det här känns bara som pajkastning på tråkigt låg nivå...

Ha en bra kväll :)

Det gör mycket vem man pratar me på kundtjänst, oavsett bolag.
Haft 3 tidigare o fick gratis sms som kompensation om ngt strulat.
Har nu Telenor o e mycket nöjd men även där fått kompensation när ngt strulat (mobilen hade lång leveranstid)

Strunta inte i att bet en räkning utan ta kontakt me företaget ifråga asap om du anser att den e felaktig. Känns jäkligt onödigt att riskera att få en prick för att man inte tog kontakt!

Last edited:
Jag bytte till Tre för snart tre år sen och är jättenöjd. Billigt som stryk för mig som surfar mycket, inga överraskningar, inga konstiga specifikationer. De andra två jag har erfarenhet av är Telia och Telenor och de senare skulle jag inte ta i med tång. Telia skickade räkningar i elva månader på bredband och telefoni som inte var kopplat till något, uppsagt och utgånget och Telenor skickar fyra fakturor på papper och två e-fakturor varje månad till mina föräldrar som har ... fyra abonnemang. 25 kr per pappersfaktura extra trots att de kommer som e-faktura och pappersfaktura ska vara avstängt. Och en kundtjänst som inte har en susning om vad man pratar om.

Man kommer hitta folk som är nöjda och missnöjda med alla telekomföretag men de har en sak gemensamt: allihopa suger på kundhantering. Efter det är det personlig preferens och egentligen inget annat.

Jag var jätte nöjd med 3 när jag hade det, har inte sagt något om deras täckning. :tummenupp

Anledningen till att jag inte betala de jag fick i efterhand var att jag hade pratat med dom och de hade avslutat mitt avtal samt betalat tillbaka pengar till mig. Så jag sket i det helt enkelt. Men när jag fick en påminnelse och sen inkasso så ringde jag dom. De tog bort det, sen hände samma sak igen! Ska jag behöva ringa till dom varje jävla månad och förklara samma sak till dom varje gång att jag avslutat mitt konto hos dom OCH fått pengar tillbaka, för flera månader sen?!

Jag skiter i om jag får en faktura och en påminnelse, det är något som kostar dom, inte mig. Får jag inkasso DÅ ringer jag 3 för att det inte ska gå vidare till kronofogden.

Iaf, får jag en påminnelse på den fakturan jag fått nu ringer jag och hotar dom med polisanmälan för trakasserier eller nåt! E så sjukt trött på detta! Det är över ett år sen jag sa upp mitt abonnemang hos dom och minst 6 månader sen jag fick tillbaka mina pengar och allt skulle vara avslutat.

Hela 3 låter som SJ inför vintern 10/11, de utgjorde sig för att klara av något de faktiskt inte kunde.

Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back