3s nya kampanj - Nöjdare kunder!

Kan bara tala för mej själv angående 3 men jag tycker de har funkat hyffsat under den tid jag varit kund där (mobilt bredband).
Hade e-faktura och ibland hände det att man glömde betala på ett par månader. Var inga problem att betala senare, inga påminnelseavgifter eller avstängd uppkoppling.
Något år efter bindningstiden är över slutar modemet att fungera. Jag ringer för att säga upp:
Jag: Skulle vilja avsluta abbonemanget.
3: Det går bra. Är du inte nöjd längre?
Jag: Jo men modemet är paj.
3: Om du vill skickar vi nytt modem utan kostnad.
Jag: Kan jag skriva över abbonemanget på nån annan i samma veva?
3: Visst, vi bjuder på överföringsavgiften.

Klockrent...
Flyttade till lägenhet med fiber och skaffade fast anslutning via Bahnhof istället. Har aldrig haft nåt som strulat så mycket, och Bahnhof nekade
konstant. Sedan sket de i att svara när man ville säga upp.
Så jag ringde åter upp 3.
Jag: Bjuder ni på anslutningsavgiften?
3: Visst, du får ett halvår gratis också...

Ang e faktura: kolla så du inte kan få smspåminnelse.
Jag får alltid en bekräftelse via sms när fakturan till Telenor inkommit,
Dock inte valt påminnelse för faktura då jag inte glömmer räkningar som kommer på samma summa varje månad :)

Kom o tänka på den här tråden efter en händelse som utspelade sig igår. Hade farsan på besök och han och hans fru ville att vi skulle titta på ett avtal som de hade tecknat av en försäljare på stan (:gnissla). De har idag en mobiltfn hos 3 och hemtfn hos comhem. De visade oss en tfn som de trodde var en hemtfn som de skulle kunna ta med sig till sin stuga men det visade sig ju vara ett mobilabonnemang! o mobil har de ju redan. Kostnaden tror jag inte skulle bli så stor skillnad men tycker det är förjävligt att man lurar på gamla avtal som de inte förstår sig på. ...en till mobil var det sista farsan ville ha ...dessutom hade man skrivit avtalet på hans fru! då farsan inte hade id med sig vilket fick mig att reagera väldigt starkt...dessutom var säkerhetspaket ikryssat med röd penna (i förväg?), gäller ju enbart mobilt bredband..hela avtalet såg väldigt rörigt ut ...

Nåväl pratade med telenor kundtjänst då distanslagen inte gäller för försäljare på stan så ngn ångerrätt verkar man inte ha men däremot så skulle det inte vara ngra problem att häva köpet om man hänvisade till att man inte förstod vad man tecknat.

Idag pratade jag med honom, han och frugan hade gått till en telnorbutik i stan o fick utan problem köpet upphävt och fick det ordnat och förklarat tydligt för sig i lugn och ro. Mycket nöjd far jag pratade med.

Summan av det hela är teckna aldrig avtal med försäljare på stan!
Är väldigt nöjd med att telenor dock kunde rätta till detta så att min far till slut blev nöjd..o även jag kommer att fortsätta vara kund hos dem nu när de lösta det hela så bra :)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!