3300 mil

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Sålda :(
tittade på en begagnad R1:a som gått 3300 mil. Ska man passa sig eller skall man slå till? Hur långt kör man innan det kan uppstå problem?

3300mil ar val inget? ninjan min har nu 3000 mil på mataren och den ar då frash.....

DennisLundström skrev:
tittade på en begagnad R1:a som gått 3300 mil. Ska man passa sig eller skall man slå till? Hur långt kör man innan det kan uppstå problem?

Servad? Borde inte vara ngt problem, allt kan hända även om den är ny!

Miltalet låter inte konstigt i mina öron om den har några år på nacken, jag är därimot jäkla misstänksam på alla 00:or som rullat "1000" mil... :va

EDIT: Min har rullat ca 1200 mil och jag tog ut den för 1 år sedan!

Ja ni har nog rätt i att den har många mil kvar att rulla. Men den kanske blir svårsåld om jag kör så att den har gått 5000 mil innan jag säljer den vidare.

Nu blir det till att ta sig en funderare innan man slår till, tack för svaren!

Passa dig en motor som gått så mycket kan explodera när som helst.. :död

Närå, för att vara lite seriös så är väl inte 3000mil direkt långt , själv snittar jag 1500mil om året.
Det skulle innebära att en nyköpt hoj är slutkörd på två år. :gnissla

Se bara till att dom större servicarna är gjorda.

Borde va hur lugnt som helst, åker ifs R6:a med 3300 mil på mätaren,
fullstämplad servicebok.. Bara att gasa!

Jag tycker att det är lite småskumt det här med miltalet på hojar, få hojar har rullat mer än 5000mil i annonser, oavsett om det är årets modell eller en ifrån början av -80. Undrar hur pass utbrett det är med mätarskruvning, egentligen?

CayLe skrev:
Jag tycker att det är lite småskumt det här med miltalet på hojar, få hojar har rullat mer än 5000mil i annonser, oavsett om det är årets modell eller en ifrån början av -80. Undrar hur pass utbrett det är med mätarskruvning, egentligen?

Typ..... 80% :va

Är hojen pedantskött i övrigt är man ganska säker på att även motorn är pedantskött. Be även säljaren att starta upp sin egen hoj (kallstart) och låt honom köra en liten kort sväng för att värma upp den innan du provkör. Det säger nästan allt om motorns skick, dvs hur säljaren hanterar en kall hoj. Blir du inte klokare av det (eller din tekniskt kunnige polare), gå på mätarställningen.

precis som brink säger: ett välvårdat yttre brukar i de allra flesta fall innebära att det inre också skötts. Köper hellre en välskött hoj med 3000 mil på mätaren än något posörplågat, tjejkört ex som gått "bara" 500. 500 mil är låååångt för en motor som systematiskt misshandlas.

Har inte vi på SH kommit fram till att en motor är tvärslut vid 4000mil :rolleyes: Så denna R1a kommer hålla 700mil till innan den rasar och kommer kosta dej hela sommaren i garaget.

Min är ju snart trippelslut så du kan ju tänka dej vilket jobb jag har framför mej. Tre gånger mer än den som precis passerat 4000 + 13% i linjär ökning vilket också den sammlade kunskapsbanken på SH kommit fram till.

på motarder stämmer väl inte direkt "fint yttre fint inre" snarare välanvänt yttre kan till viss del tolkas som om killen kan det han sysslar med och antagligen skött om motor och mekaniska delar väl. resten är ju bara slit å släng på suprus motardus.

fast det är ju fint å ha en fin hoj utanpå med.

fazerfun skrev:
precis som brink säger: ett välvårdat yttre brukar i de allra flesta fall innebära att det inre också skötts. Köper hellre en välskött hoj med 3000 mil på mätaren än något posörplågat, tjejkört ex som gått "bara" 500. 500 mil är låååångt för en motor som systematiskt misshandlas.

Vad finns det som säger att den är plågad bara för att den är tjejkörd? :mad:

marandy skrev:
Vad finns det som säger att den är plågad bara för att den är tjejkörd? :mad:

För att de flesta tjejer har problem med att hitta de högsta två växlarna på motorväg. De burkar tappa hojarna från stödet på parkeringsplatser då och då. Och för att inte tala om hur många sönderdragna gänger det finns på hojarna där tjejen har mekat.

Det är iallafall vad jag har hört.

min har gått 1450 det är en 00:a uttagen 02 o den är knappast skruvad om inte den 50åriga företagsledaren som körde 395mil på 2år skruvade den för att sedan byta in den på firman han köpte den på där han känner ägaren,men d tror jag är föga troligt....

Lucius skrev:
Servad? Borde inte vara ngt problem, allt kan hända även om den är ny!

Miltalet låter inte konstigt i mina öron om den har några år på nacken, jag är därimot jäkla misstänksam på alla 00:or som rullat "1000" mil... :va

EDIT: Min har rullat ca 1200 mil och jag tog ut den för 1 år sedan!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D