3300 mil

jag har ägt två hojar. en gixxer och en blade. gixxern hade gått över 7000 mil och bladen över 6000. båda hade motorer som var i toppskick. ingen blå-, vit- eller svartrök. mycket bra pulver. inget överhuvudtaget att klaga på.

Jaaaa.....

Min Ducati har gått 4000 mil.. Och håller en Ducce så lär det ju inte vara några som helst problem med Japshojar som har så mycket bättre kvalitet.

Holger skrev:
min har gått 1450 det är en 00:a uttagen 02 o den är knappast skruvad om inte den 50åriga företagsledaren som körde 395mil på 2år skruvade den för att sedan byta in den på firman han köpte den på där han känner ägaren,men d tror jag är föga troligt....
Det är väl dock få som har en trovärdig historik som din. Själv är jag mer skeptisk mot lågmilare än mot högmilare.

Om vi säger såhär: ventiljusteringsintervallet är 4200 mil. Förhoppningsvis håller hojen så långt....

Victor skrev:
För att de flesta tjejer har problem med att hitta de högsta två växlarna på motorväg. De burkar tappa hojarna från stödet på parkeringsplatser då och då. Och för att inte tala om hur många sönderdragna gänger det finns på hojarna där tjejen har mekat.

Det är iallafall vad jag har hört.

Lite taskigt att dra alla över en kam...:S

Manne skrev:
Säg det till ordföranden i ROKS :7peta
What comes around goes around..............

har en annan liten fråga, någon som vet hur är zx9r att köra? funderar på att köpa en zx9r -95 för runt 29000:- OBS! miltal 3400 ...... hehe :hihi måste ju säga det när det ändå diskuteras det!

kan det vara nått? Har hört att toppen är känslig på dem och att vatten kanalerna i den ofta spricker och börjar läcka, någon som hört nått om det?

Marcus75 skrev:
har en annan liten fråga, någon som vet hur är zx9r att köra? funderar på att köpa en zx9r -95 för runt 29000:- OBS! miltal 3400 ...... hehe :hihi måste ju säga det när det ändå diskuteras det!

kan det vara nått? Har hört att toppen är känslig på dem och att vatten kanalerna i den ofta spricker och börjar läcka, någon som hört nått om det?

Äh, köp något modernare. Det är toppackningen som kan strula på dom men annars funkar dom.
Var det inte du som vurpade i lördags, gick det så illa med hojen eller har du helfösäkring. Trist med det ändå.

Victor skrev:
Äh, köp något modernare. Det är toppackningen som kan strula på dom men annars funkar dom.
Var det inte du som vurpade i lördags, gick det så illa med hojen eller har du helfösäkring. Trist med det ändå.

Japp, jag som vurpade! Ingenstans att skruva och inte så bra på det tyvärr. Framgaffeln aningen sned eller vind. styret rakt = däcket snett :mad:
Bakramen aningen sned den med + punka + trasig toppkåpa och vem vet vad

sålde hojen idag och vill köpa nått nytt nu :hihi

Pengarna börjar sina lite i kistan så funderar på ZX9r typ 95 -96 eller CBR 900 93 - 95 eller en cbr 600 Hmm....får se vad det blir.

Undrade om kawan då den var till rätt bra pris (29000:-)

Last edited:
Marcus75 skrev:
Japp, jag som vurpade! Ingenstans att skruva och inte så bra på det tyvärr. Framgaffeln aningen sned eller vind. styret rakt = däcket snett :mad:
Bakramen aningen sned den med + punka + trasig toppkåpa och vem vet vad

sålde hojen idag och vill köpa nått nytt nu :hihi

Nu vet jag inte om du kollade det men framgaffeln var nog inte det minsta böjd, bara styrkronorna som vridit sig lite. Med lite hjälp hade du kanske fått den körbar på en dag.
Hursomhelst så tycker jag att du ska köpa nått nyare än en ZX-9R från -95.

Victor skrev:
Nu vet jag inte om du kollade det men framgaffeln var nog inte det minsta böjd, bara styrkronorna som vridit sig lite. Med lite hjälp hade du kanske fått den körbar på en dag.
Hursomhelst så tycker jag att du ska köpa nått nyare än en ZX-9R från -95.

Jag försökte kolla gaffel och den var nog rak, lät lite pipigt vid nedfädringen dock, men det var nog inget fel på gaffeln igentligen som du säger, men man vet aldrig, hade dock ingenstans att meka och är inte så bra på det själv heller tyvärr och lämna in kostar lite pengar det med. Men nu är den borta och något nytt ska det bli!

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...