Takes one to know one eller vad?
Ser ut som en ZZR1400, men är inte helt hundra
View attachment 416769
Christer Glennings bror?
View attachment 416769
View attachment 416769
OK! Men hur fan får han upp den i 330???? Med dubbdäck? Turbo?
OK! Men hur fan får han upp den i 330???? Med dubbdäck? Turbo?
Han hade fortfarande sugmotor, så ingen turbo eller annat sånt. De har rätt skaplig topphastighet de där från fabrik, men går garanterat att trimma dem lite med.
Vad jag förstått ligger hastighetsspärren 297km/h på ZZR1400 genom att hastigheten mäts.
För att köra fortare kan det räcka med
Speedohealer inställd för att minska hastigheten och/eller
byta kedjedrev
koppla bort eventuella TC / ABS / fartsensorer på fram och bakhjulet
Är det bara jag som tycker att ett par saker låter lite för bra för att vara sant?
284 km/h med en sugmotor och skruvdubbade isdäck låter redan det som en häpnadsväckande prestation. Den här gubben har dessutom ett antal sekunder innan sprängt bakdäcket vilket redan det bör ha sänkkt farten ganska snabbt med tanke på luftmotståndet i den farten i kombination med att bakdäcket säkert också börjat bromsa ner farten lite.
Inte nog med det så har alltså gubben därefter bromsat upp hojen på framhjulet vilket ganska få skulle våga i den farten.
Och trots allt ovan så har han alltså passerat mållinjen på framhjulet i 284 km/h.
Trots massor av publik har tydligen ingen haft intresse att filma evenemangets äldsta deltagare så det finns inga bildbevis?
Jag säger inte att han ljuger men vore det poker så skulle jag synat gubbens kort direkt.
Är det bara jag som tycker att ett par saker låter lite för bra för att vara sant?
284 km/h med en sugmotor och skruvdubbade isdäck låter redan det som en häpnadsväckande prestation. Den här gubben har dessutom ett antal sekunder innan sprängt bakdäcket vilket redan det bör ha sänkkt farten ganska snabbt med tanke på luftmotståndet i den farten i kombination med att bakdäcket säkert också börjat bromsa ner farten lite.
Inte nog med det så har alltså gubben därefter bromsat upp hojen på framhjulet vilket ganska få skulle våga i den farten.
Och trots allt ovan så har han alltså passerat mållinjen på framhjulet i 284 km/h.
Trots massor av publik har tydligen ingen haft intresse att filma evenemangets äldsta deltagare så det finns inga bildbevis?
Jag säger inte att han ljuger men vore det poker så skulle jag synat gubbens kort direkt.
4 811 Örjan Jonsson 6A 281.25 292.682 283.844 1
Hur skulle du reagera på att jag säger att en Bastu körde i 90 km/h i medlefart över en kilometer?
Nej ja ljuger inte.
86 594 Jarko Andersson 15BD Hi Speed Sauna 72.727 90.961
Ja, farten är ju bevisad och definitivt hedersam redan som det är, men resten då? Skedde det enligt beskrivning?
Ja gubben lär ju definitivt inte försökt slå hastighetsrekord med en hoj med nån fjollig hastighetsspärr, det motverkar kanske syftet lite va? Eller vad tror du själv?Vad jag förstått ligger hastighetsspärren 297km/h på ZZR1400 genom att hastigheten mäts.
För att köra fortare kan det räcka med
Speedohealer inställd för att minska hastigheten och/eller
byta kedjedrev
koppla bort eventuella TC / ABS / fartsensorer på fram och bakhjulet
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |