3 supermotarder på bulten igår kväll..

Bulten har blivit en väldigt farlig väg p.g.a. vissa hojåkare som inte borde ha kort! Dåliga omkörningar och blinda kurvor med körfältsbyte kommer som på löpande band! Tyvärr finns det inget man kan göra åt det utan själv bara köra med hjärna åt övriga!

Alltså jag måste delvis hålla med och det är dom 2 första meningarna. Den 3:dje FET GLÖM DEN. Om du inte är medveten om det, så skedde det näst intill en frontal krock på Bulten för dryga månaden sedan. Det spelar ingen roll om du kör laglydigt eller inte. Bulten har blivit en farlig plats att vistas på, även för laglydiga medborgare som bara uppskattar otroligt härlig väg.

Tänk om det varit en Supersporthoj som personen i fråga hade kört. Ja då hade killen fått ett nytt kylar emblem. Det är allt för många som har kommit undan men blåtta förskräckelsen, jag en av dom.

Jag körde Bulten för 2 veckor seda, tror du jag njöt av självaste körningen.....NEJ är svaret. I varje skymd kurva tänkte jag nu kommer det snart en sådan där JÄVLA fart dåre som tror att vägen är enkelriktad och ligger i mötes filen. Eller som inte kan handskas med sin hoj och missbedömmer farten. Jag tror dess värre det här nya fenomenet att ta tid på sträckan och försöka slå varandras tider och sen lägga ut på nätet att titta vad bra jag var.

Nej jag går och väntar på en Ny frontal krock på bulten, är bara en tidsfråga.

Vänligen citera den delen där du tycker att jag antyder något sådant.

Jag sa tom till min polare att jag inte har rätt att bli arg på honom då jag inte är bättre själv. Däremot fick jag mig en tankeställare att fler än jag faktiskt kan skadas när jag brassar helvette med hoj.

Bättre sent än aldrig och framför allt innan olyckan är ett faktum.:tummenupp
Kanske var vettigt att du genom gick den händelsen. Själv behöver jag inte se det i vitögat då jag redan kan räkna ut 1+1= svåra skador/död om man inte kör rätt, samt att andra kan råka illa ut. En fråga bara, hur tänkte du innan denna händelse... Skulle vara kul att veta.

Last edited:
det var gott om stolpskott även idag som inte fattat vad som menas med att hålla sig på sin kant..

en fick nog byta blöja i " fotografkurvan " idag då jag kom där... alla verkar fått för sig att den går jättebra att gena om man kommer från v-h hållet..

det var gott om stolpskott även idag som inte fattat vad som menas med att hålla sig på sin kant..

en fick nog byta blöja i " fotografkurvan " idag då jag kom där... alla verkar fått för sig att den går jättebra att gena om man kommer från v-h hållet..

Ja du ser det är just det jag menar. Det är bara en tidsfråga innan en allvarlig olycka inträffar.

Damn, Man får väl vara glad a Chommen på motarden klarade sig lite omskakad "hoppas man"! Eventuellt att han fått lämna in skinstället på kemtvätt!

Det bästa är att inte ni oskyldga i bilen gjorde er illa förutom Adrenalin kicken,
Och antar att lite Grönholm inspererad bilkörning! (Pareringen för Chommen)

Men ha fanimej i åtanke att man skada andra med hojåkning, Man vet ju själv vilka vilkor man har när man fladdrar runt på knarren, sin egen förmåga?

Det är bara att suga åt sig såna här inlägg annars kanske man kommer finnas i minneslunden med många andra hojbröder & systrar! " Det vill vi inte"

Jag brukar vara sjukt taggad när jag skall ut och dra men brukar gå in i Minneslunden och läsa för att fatta att bara för att man har skinställ är man inte en super hjälte!

MVH
Peter

R.I.P Alla I minneslunden!
* Om någon har något emot att jag refererar till Lunden hotja till så tar jag bort inlägget*

Just det här är en stor anledning till varför jag inte gilalr gatåka längre. Ska jag nu fronta med folk som anser att de får välja körfält som de själva vill så vill jag sitta i en bil. Bulten var dte länge sen jag slutade köra, finns väl knappast nån väg i Stockholmsområdet som drar till sig fler människor som just verkar ha kommit av båten från nått land med vänstertrafik.

jag menar allvar när det inte skulle förvåna mej om de e nån jävel som gör en u-sväng bakom skymt hörn!

Bulten är ingen roadracingbana! men i brist på banor här i landet så finns det vissa (verkar vara rätt många faktiskt) som använder den till det.
Har själv kört den några gånger i lagom sportigt tempo på rätt sida om vägen och blivit omkörd av hojar som gör allt för att knäskrapa fett och som dyker på innern i skymda kurvor.
Så hur tråkigt det än är så blir jag inte förvånad när man läser om alla olyckor som sker där.

Killen har erkänt redan. Vad är det ni gnäller om? Alla med hjärna håller sig på sin sida..punkt!
--------------
Om ni nu har så hög trafikmoral som ni säger håll er då borta från bulten:) så vi hedliga gamla hojåkare får öva på vår bana i fred :7peta

Vad är ideén med att köra över HELA vägen? Gör det till en sport att köra så fort som möjligt i egen fil istället, det är ju samma sak fast lite svårare.

Eller är folk för dåliga förare för det?

Det är mkt vanligare att bilister ligger i fel fil på tex bulten dom djävlarna genar ofta i kurvor så man får bromsa in för att det inte ska bli en "jobbig situation" .. Bulten har dock en hel del kurvor med bra sikt i där man kan brassa på om man gillar det relativt säkert .

Iom att det inte finns någon bana i närheten förstår ialf jag att folk vill kunna brassa på och testa och lägga ner hojjen en del och för det är bulten i en klass för sig !!

Jag är ingen farfantom men just "fotografkurvan" (om det är den jag tror du menar) är ju nästan idealisk att gena genom från V-h hållet. Man har ju sikt hur långt som helst över åkern. Däremot har man ju mött både hojar bilar och bussar som genar på direkt olämpliga ställen.

Senast det hände för mig var på vägen från Skanssundet. när jag (sakta som tur var) åker in i högersvängen med en stor häck där vägen liksom går igenom en liten gård, tvär vänster alldeles efter, möter jag en SL buss som genar.:skrämd Det var djävligt tur att jag åkte hoj. Hade kanske en meter asfalt att åka på och det fastnade blad från häcken på hojen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti