Bulten har blivit en väldigt farlig väg p.g.a. vissa hojåkare som inte borde ha kort! Dåliga omkörningar och blinda kurvor med körfältsbyte kommer som på löpande band! Tyvärr finns det inget man kan göra åt det utan själv bara köra med hjärna åt övriga!
Alltså jag måste delvis hålla med och det är dom 2 första meningarna. Den 3:dje FET GLÖM DEN. Om du inte är medveten om det, så skedde det näst intill en frontal krock på Bulten för dryga månaden sedan. Det spelar ingen roll om du kör laglydigt eller inte. Bulten har blivit en farlig plats att vistas på, även för laglydiga medborgare som bara uppskattar otroligt härlig väg.
Tänk om det varit en Supersporthoj som personen i fråga hade kört. Ja då hade killen fått ett nytt kylar emblem. Det är allt för många som har kommit undan men blåtta förskräckelsen, jag en av dom.
Jag körde Bulten för 2 veckor seda, tror du jag njöt av självaste körningen.....NEJ är svaret. I varje skymd kurva tänkte jag nu kommer det snart en sådan där JÄVLA fart dåre som tror att vägen är enkelriktad och ligger i mötes filen. Eller som inte kan handskas med sin hoj och missbedömmer farten. Jag tror dess värre det här nya fenomenet att ta tid på sträckan och försöka slå varandras tider och sen lägga ut på nätet att titta vad bra jag var.
Nej jag går och väntar på en Ny frontal krock på bulten, är bara en tidsfråga.
Vänligen citera den delen där du tycker att jag antyder något sådant.
Jag sa tom till min polare att jag inte har rätt att bli arg på honom då jag inte är bättre själv. Däremot fick jag mig en tankeställare att fler än jag faktiskt kan skadas när jag brassar helvette med hoj.
Bättre sent än aldrig och framför allt innan olyckan är ett faktum.

Kanske var vettigt att du genom gick den händelsen. Själv behöver jag inte se det i vitögat då jag redan kan räkna ut 1+1= svåra skador/död om man inte kör rätt, samt att andra kan råka illa ut. En fråga bara, hur tänkte du innan denna händelse... Skulle vara kul att veta.
Last edited: