25kw

• Thread starter Thread starter FeJ
  • Start date Start date

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
hejsan funderar starkt på en 660 ktm nu när det är ett halv år kvar tills man är 18 typ och ifall pengarna räcker till... Är det sant att dem har 24 kw orginal så det är bara till att köra upp till upp körningen och klara skitet? :kocko

Slipbert skrev:
hejsan funderar starkt på en 660 ktm nu när det är ett halv år kvar tills man är 18 typ och ifall pengarna räcker till... Är det sant att dem har 24 kw orginal så det är bara till att köra upp till upp körningen och klara skitet? :kocko

Nja halva sanningen..............Tror de väger för lite för mellankort. :va

En 660 kan ju inte ha 24kw orginal???? Det låter väldigt konstigt tycker ja... :va

dem säger dem kommer strypta från frabiken så jag vet inte ett skit jag vill bara köra med en 660 så klart :D. Så jag måste strypa i vikket fall som helst?

Dom kommer strypta org för att få säljas här i sverige, och det jusst för att få köra dom på mellankortet, men strypningen tas bort av firman man köper den :arsele :banana :arsele

dem på upp körning kollar inte m den är ostrypt dem tittar bara så den har lägre än 25 kw? så det är bara till att bränna upp där me den och fixa de?

KTM_Driver skrev:
Dom kommer strypta org för att få säljas här i sverige, och det jusst för att få köra dom på mellankortet, men strypningen tas bort av firman man köper den :arsele :banana :arsele

har du verkligen rätt i det? dom liggerp å 24kw men en tjänstevikt på 135kg.. dvs förhållandet 0,177777 och för att få köra på mellankortet ska den ligger under 0,16 ?

står det i reg pappret asså man ska ju visa upp pappret för snubben på trafik skolan räcker det inte med att det står 24 där så borde ju han godkänna de? Har tänkt köra helt ostrypt sen ändå så de är ju ändå samma brott menar jag ? eller? :brinnerup

Rasorblade skrev:
jäpp sant!
Men köper man en 660 så ingår "avstrypningssatsen" i priset! :yoparty :tummenupp

Okej... Jag tänkte väl de!! Men då är den ju inte på 24kw orginal utan den är strypt till 24kw från fabriken!! :)

Slipbert skrev:
står det i reg pappret asså man ska ju visa upp pappret för snubben på trafik skolan räcker det inte med att det står 24 där så borde ju han godkänna de? Har tänkt köra helt ostrypt sen ändå så de är ju ändå samma brott menar jag ? eller? :brinnerup

tror nog han kollar på vikten oxå och då godkänner han inte hojen.

jevla massa extra pengar och extra jobb men man måste ju göra de. Är lite orolig för massa sånna coc dokoment :confused: jag och papper går inte precis ihop :3freak :lol

Slipbert skrev:
jevla massa extra pengar och extra jobb men man måste ju göra de. Är lite orolig för massa sånna coc dokoment :confused: jag och papper går inte precis ihop :3freak :lol

Men det finns ju massor med hojar som har 25kw måste du ha en 660?? :va
Köp en billig landsvägs hoj och ta körkort.. Sen kan du ju leta efter dröm hojen!!

aa vet de. Men asså lika bra att köpa rätt från början har bytt mc 3 gånger på ett halv år för jag inte varit nöjd... Och strypnings satser går ju att få tag i satt det är inga problem ...

Kolla efter en 625:a med elstart och motardhjul istället.I mina papper står det 24kw och 150 kg i tjänstevikt=0,16 exakt.Jag har en SXC med motardkit men en SMC 625 motardkittad från fabrik borde inte vara lättare iallafall.

Vikten är för låg i förhållande till effekten för att du ska få köra runt på en 660.

Men står det i pappret att det är 25 kW och effekten stämmer överns med vikten så gör det inget om strypningen är borta i verkligheten, när du kör upp. Det är inte uppkörningskillens jobb att ansvara för det, så länge det stämmer i pappret så är det lugnt.. Men de klart kommer du på en R6a å vrider om rullen ordentligt så kanske han börjar undra :tuttar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman