250 Sp

Nyteknik skrev:
Liten debutant? Vad är det? :va

En "gammal" b-klass, vanligtvis mellan 250-400cc(på sviestad i höstas fick även 125r-hojar vara med), spelar ingen roll om det är fyrtakt eller tvåtakt, och man får fila på cykeln bäst man vill.
Den klassen kommer nog som sagt vara med på schemat på de fristående b-racen nästa år, men inget jag kan garantera.
 
Nyteknik skrev:
Det där om "nordiska generalagenter" verkar inte alla vara överens om. Enligt Kenneth Lodnert på Svemo ska en CBR 400 RR vara ok för 250 SP om det går att uppvisa ett tyskt reg.bevis. Ska rekvirera reglementet från Svemo efter helgen. :rolleyes:
lycka till att hitta den hojen!! ...och att sen hitta reservdelar lär vara minst lika svårt :7peta
 
Nyteknik skrev:
Du skrev att du ska köra 250 SP med en "fullt racekittad" 400.

Låter som det är du som snackar s.k.i.t om något du inte vet nåt om.


Nej det har jag inte skrivit. Jag har skrivit att jag ska ställa upp i 250SP. Inte mer.
Dra inga korkade slutsatser.
 
kajlyl skrev:
lycka till att hitta den hojen!! ...och att sen hitta reservdelar lär vara minst lika svårt :7peta

Inte om han har råd att beställa från honda. Inget verkstäderna har på hyllan hemma kanske, men Honda har ett stort lager i holland och därifrån tar det inte mer än tre dagar att få hem prylarna från. På det sättet är det ingen risk.
 
Jag har fått för mig att "reglementet" är en sak. I verkligheten händer det helt andra saker (i enlighet med typisk svensk tradition samt kompis med Bosse, Leffe och Marianne :D

Har jag helt fel?

/h
 
oFFkeFF skrev:
Inte om han har råd att beställa från honda. Inget verkstäderna har på hyllan hemma kanske, men Honda har ett stort lager i holland och därifrån tar det inte mer än tre dagar att få hem prylarna från. På det sättet är det ingen risk.

3 dagar :lol

Är det bara Honda som lovar det?
För knappt ens Yamaha med sitt stora Europalager klarar 3 dagar.
 
oFFkeFF skrev:
En "gammal" b-klass, vanligtvis mellan 250-400cc (på sviestad i höstas fick även 125r-hojar vara med), spelar ingen roll om det är fyrtakt eller tvåtakt, och man får fila på cykeln bäst man vill.
Den klassen kommer nog som sagt vara med på schemat på de fristående b-racen nästa år, men inget jag kan garantera.

Låter ju finemang!

"spelar ingen roll om det är fyrtakt eller tvåtakt, och man får fila på cykeln bäst man vill."

Så ska det låta! :tummenupp
 
Mavve skrev:
3 dagar :lol

Är det bara Honda som lovar det?
För knappt ens Yamaha med sitt stora Europalager klarar 3 dagar.

Beställer prylar från honda någon/några gånger i månaden, får hem det mesta inom 3 dagar, har jag fåt vänta längre är det svenska posten som oftast krånglar. Vid ett tillfälle när de inte hade prylen i holland fick jag vänta 8 dagar, och då flögs prylen från japan. Honda är faktiskt jävligt proffsiga på den fronten.
 
oFFkeFF skrev:
Beställer prylar från honda någon/några gånger i månaden, får hem det mesta inom 3 dagar, har jag fåt vänta längre är det svenska posten som oftast krånglar. Vid ett tillfälle när de inte hade prylen i holland fick jag vänta 8 dagar, och då flögs prylen från japan. Honda är faktiskt jävligt proffsiga på den fronten.

Även Yamaha har en policy om leverans på några dagar från deras centrallager i Holland. Låte dyrt att beställa originaldelar till en RR-racer. Eller?
 
Nyteknik skrev:
Även Yamaha har en policy om leverans på några dagar från deras centrallager i Holland. Låte dyrt att beställa originaldelar till en RR-racer. Eller?
behöver väl inte vara dyrare än till en vanlig hoj! så länge det inte ska vara nått special gjort då då.. ;)
 
Nyteknik skrev:
Även Yamaha har en policy om leverans på några dagar från deras centrallager i Holland. Låte dyrt att beställa originaldelar till en RR-racer. Eller?

Nja, det mesta är ganska humana priser, en del priser är helt oförklarliga..
Betalar 430kr för en kolv exempelvis, medan de en gång ville ha 2600:- för ett kåpglas, avbeställde det ganska snabbt ;)
 
Nyteknik skrev:
Det där om "nordiska generalagenter" verkar inte alla vara överens om. Enligt Kenneth Lodnert på Svemo ska en CBR 400 RR vara ok för 250 SP om det går att uppvisa ett tyskt reg.bevis. Ska rekvirera reglementet från Svemo efter helgen. :rolleyes:


Lodnert är nog lite ute å cyklar på den frågan om inte han och dom övriga på SVEMO skrivit om reglementet till 2004 sen 2003 års regler.

Enligt specialreglemente roadracing 2003 står det:

3.5.1 I standardklass tillåtes endast serieproducerade MC som saluförs i Sverige, Damnark, Norge och Finland som går att köpa via återförsäljare eller importör och är tillgänglig för allmämheten.

3.5.1.1 MC ska kunna typgodkännas i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Erforerlig dokumentation skall tillhandahållas av föraren.
Importören ska medela de specifikationer som den MC har med vilken man tänker använda för att tävla med standardklasser.

Lodnert kan ha menat att du kan få lov att köra med en dispans. Är isf till honnom du ska söka den..Du måste kanske ha svenska impotören att skicka handlingar om vilka specifikationer din mc har till honnom då. Så att besiktningsmännen vet vad som ska va på en std CBR400RR.
 
Mavve skrev:
Nej det har jag inte skrivit. Jag har skrivit att jag ska ställa upp i 250SP. Inte mer.
Dra inga korkade slutsatser.
Skillnaden på att "ställa upp i 250 SP" och att "köra SP250"? Nu slingrar du in dej i ordklyverier.....
 
håkanolsson skrev:
Jag har fått för mig att "reglementet" är en sak. I verkligheten händer det helt andra saker (i enlighet med typisk svensk tradition samt kompis med Bosse, Leffe och Marianne :D

Har jag helt fel?

/h

För det första är inte Marianne längre med oss, tyvärr. Hon var en mycket trevlig person och en riktig eldsjäl. Hon tillägnades en artikel i IB i samband med att hon gick bort.

Nej, du har inte helt fel så länge som du säger det på ett skämtsamt sätt och menar att det är något positivt.

RR är en liten sport i Sverige med få aktiva och ännu färre engagerade som ser till att driva hela aparaten. När det är så få som roddar det hela blir det alltid så att de som skriver reglementet, tolkar reglementet och ser till att reglementet efterlevs är samma personer. Det är bra att det finns ett par personer som är flexibla och kan fatta snabba beslut om små saker och komplettera reglementet när så behövs. Det blir ofta lite Lex Kenneth (Lodnert) över det hela men det gör inte mig något, tvärt om tycker jag att det är bra att det finns någon som kan säga jag eller nej, bu eller bä, när reglementet är svårtolkat eller om något saknas för att man ska kunna göra en bedömning och oftast är det småsaker det rör sig om.
 
Mavve skrev:
Nej det har jag inte skrivit. Jag har skrivit att jag ska ställa upp i 250SP. Inte mer.
Dra inga korkade slutsatser.
Du skriver ju att du i klassen 250SP kör din 400:a http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=86&page=2&pp=20 :va

Ganska lätt att bli förvirrad igen :va

Dessutom så skulle jag & nr 18 betala din start avg. om du körde snabbare än 1.12 på Knudan År 2003, detta erbjudandet missade du dock :tungan
 
Last edited:
oFFkeFF skrev:
Beställer prylar från honda någon/några gånger i månaden, får hem det mesta inom 3 dagar, har jag fåt vänta längre är det svenska posten som oftast krånglar. Vid ett tillfälle när de inte hade prylen i holland fick jag vänta 8 dagar, och då flögs prylen från japan. Honda är faktiskt jävligt proffsiga på den fronten.

Proffsiga, meeeeeeeeeeeen tråkiga....
 
GSXR1100R skrev:
Dessutom så skulle jag & nr 18 betala din start avg. om du körde snabbare än 1.12 på Knudan År 2003, detta erbjudandet missade du dock :tungan

Jag vet, men jobb kom emellan. Det ska det aldrig mer göra :D
Siktar på det detta året kanske.
 
oFFkeFF skrev:
Nja, det mesta är ganska humana priser, en del priser är helt oförklarliga..
Betalar 430kr för en kolv exempelvis, medan de en gång ville ha 2600:- för ett kåpglas, avbeställde det ganska snabbt ;)

Heh, samma sak med Yamaha, insugsgummi, 2500kr tack.....
Tejp är billigare... :)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top