Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
guzzo skrev:Sökes !! Toppar till honda RS250R!
Relapse skrev:Då det finns en 250R-tråd här så kan jag väl passa på att fråga hur ni kom igång med racing på denna typ av hojar? Jag kör f.n. en GSXR600 och funderar på om man skulle våga ta steget till att köra en 2-taktsracer.
Problemet för mig är att jag vet skrämmande lite om att skruva 2-takt och undrar hur man lär sig tillräckligt för att kunna klara sig i praktiken. Jag läser tekniska artiklar på nätet om bränsle, flamfronter, knackning, bestyckning m.m. och tycker så här långt att det finns oändligt med info att ta till sig.
Vad behöver jag veta för att komma igång?
Sedan kan jag ju fråga om vilken slags hoj man ska rikta in sig på? Såvitt jag förstår så finns det Honda RS250R eller Yamaha TZ250 att välja på. För och nackdelar vore intressant att höra.
Goodstuff skrev:Sälj din sur600 och köp Skijens TZ250-00, annons på www.roadracing.se, för den är i bra skick och går klockrent enligt de som kört mot honom. Skulle vilja påstå att du inte kan få en mer prisvärd tävlingshoj oavsett klass i dagsläget.
Är lamellerna nya?Relapse skrev:Hmm. Undrar om någon vill byta en rookie600-hoj mot en räser?

Relapse skrev:OK. Tack för svaren.
oFFkeFF:
Det låter hoppingivande att själva skruvandet inte är så knepigt. Det svåra blir väl att lära sig att läsa av när hojen går bra. Förresten så tittade jag på Lodnerts hoj med knacksensorer och dataloggning när jag var på Gelleråsen. Det såg trevligt, och dyrt ut.![]()
Tack även om info ang. Honda vs Yamaha. Sånt är bra att veta.
moto-gg:
Att komma med och meka låter som en bra idé. Då kan man förhoppningsvis snappa upp ett och annat.
Goodstuff:
Jag får väl komma till dig och fråga hur hojen ska gå när jag får problem då.![]()
Hmm. Undrar om någon vill byta en rookie600-hoj mot en räser?
Relapse skrev:Hmm. Undrar om någon vill byta en rookie600-hoj mot en räser?
Dom är i skitfint skick, helt inom spec. Dessutom så har kopplingsvajern rätt spänning nu.valmers skrev:Är lamellerna nya?![]()
Tjööp den billigt nu Valmet. Du vet att du vill hjälpa mig att köra blåtakt så du får du en till att häckla. 
oFFkeFF skrev:Enda felet med den är att den redan är såld. Det var nog årets kap..
Goodstuff skrev:Vem har köpt den? Nykomling eller någon som uppdaterar sig?
guzzo skrev:Sökes !! Toppar till honda RS250R!
erik skrev:Vilka 250-förare är anmälda till Anderstorp? Hittade bara tidsschema på ARC's hemsida...
nr12 skrev:finns på www.arc.nu
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |