25 platser kvar till Söndag 16/7 - SSEMSE

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Zenit skrev:
2297561 får jag platsen ska jag se om jag inte kan fixa med model åt dig då ingen fottboll nu på söndag hoppas jag.. :3freak

ajfan de va ju slut redan..då blir de som vanligt att sitta o lurpassa pgh du vet att du uppskattas :)

Är det jag eller PG som uppskattas? :va
Du skriver som en kratta jue! :hihi

JKay skrev:
2297744 Är det jag eller PG som uppskattas? :va
Du skriver som en kratta jue! :hihi

du kan läsa de om att fota de andra e som de står pgh uppkattas han har kärleks smsat mig om platser de e fina grejer de :D

fast idag e jag snäll så du uppskattas osså för fin fina bilder :)

Zenit skrev:
2297786 du kan läsa de om att fota de andra e som de står pgh uppkattas han har kärleks smsat mig om platser de e fina grejer de :D

fast idag e jag snäll så du uppskattas osså för fin fina bilder :)

:pannkyss

Robz skrev:
Att de kör "andra spår" kan inte vara så kvistligt - bara att köra om dem på utsidan :lol
Är nog bara en vanesak, men jag blir osäker av dem.

Robz skrev:
2297723 25st i varje grupp.
Jag tror inte där finns restriktioner på Motard - BMW-Micke kör ju en :hihi
Jag kan heller inte hitta något på hemsidan som skulle begränsa.
Man skippade Motardgrupperna då uppslutningen blev usel från gång till en annan... Att de kör "andra spår" kan inte vara så kvistligt - bara att köra om dem på utsidan :lol

Under en körning på ett danskt arrangemang på Knudan i år var det minsann ingen sporthoj som körde om en riktigt snabb motardförare, trots att ett antal danska racingteam var där för att träna. Han slidade sig igenom varje kurva. Kul att se :) Vet inte vad det säger om de andra danska förarna han han var snabb i alla fall :tummenupp

Anthony00 skrev:
2297972 Under en körning på ett danskt arrangemang på Knudan i år var det minsann ingen sporthoj som körde om en riktigt snabb motardförare, trots att ett antal danska racingteam var där för att träna. Han slidade sig igenom varje kurva. Kul att se :) Vet inte vad det säger om de andra danska förarna han han var snabb i alla fall :tummenupp
Se mitt inlägg som lite ironiskt!
Tidigare hade Motarderna banrekordet när banan var kort och knixig... nu har dock banan blivit snabbare och acceleration/"toppfart" ger högre utslag - dock bör man ju matcha amatörer med varandra och proffs med varandra. PG gjorde 1.07 första gången han körde SRW med en ZX-10 (han har därmed potential att kapa den tiden - 1.01 på Knudan) - tror ej någon Motard mäktar det... :näsblod

Robz skrev:
2297723 25st i varje grupp.
Jag tror inte där finns restriktioner på Motard - BMW-Micke kör ju en :hihi
Jag kan heller inte hitta något på hemsidan som skulle begränsa.
Man skippade Motardgrupperna då uppslutningen blev usel från gång till en annan... Att de kör "andra spår" kan inte vara så kvistligt - bara att köra om dem på utsidan :lol
Tror tyvärr att du har fel Robz. Vill minnas att det beslutades att medlemmar som körde motard innan fick fortsätta. Dock skulle inga nya "motardmedlemmar" tillåtas på grund av annorlunda spårval. BMW Micke har väl varit med ett tag och går under regel 1. Även Putteliten gissar jag. Dett är som sagt vad jag tror och därmed inte nån sanning. Den får nån i styrelsen stå för. Jag ville bara att MM skulle kolla upp det innan han bokade sig så att det inte blir nåt strul.

BMWMicke skrev:
Du skall inte göra vad jag tror nu va???
# En epok går då i graven... !
# Du skulle då köra alldeles för fort med en sådan mojäng!
# Vi andra skulle inte känna igen SSEMSE längre!
# Du måste byta Nick!
# Du kan längre ej skrapa cyllarna!
# Du kommer inte längre att få folk att höja ögonbrynen o undra hur faen du kom igenom kurvan i den hastigheten!

Njäää.... inga dumheter nu, va?

Välkommen till den moderna världen :tummenupp

hmm, verkar som det är många som vill köra i gul, men inte så många som vill köra i röd o vit. man kan ju alltid hoppas att dom kör en gul grupp till om det finns många tomma platser i dom övriga grupperna.

-dB skrev:
2298389 hmm, verkar som det är många som vill köra i gul, men inte så många som vill köra i röd o vit. man kan ju alltid hoppas att dom kör en gul grupp till om det finns många tomma platser i dom övriga grupperna.

fast 4 grupper innebär mindre bantid än 3 även om det är mindre deltagare i 2 av grupperna

Zenit skrev:
2298409 fast 4 grupper innebär mindre bantid än 3 även om det är mindre deltagare i 2 av grupperna

sant, men mindre bantid är väl bättre än ingen körning alls, iaf för mig :tungan och alla andra på sidlinjen,
jag vet inte hur tajta marginalerna är men körs verkligen en bankörning om det blir förlust (ekonomisk sådan då)

Några i Gul bör överväga att börja köra i Röd.... annars kommer vi ändå att flytta dessa :rolleyes: :7peta
Även om man inte kört många ggr, men känner att man sällan blir omkörd och alltid har folk ivägen... ja detta bör tolkas som att man kanske skall lämna Gul :tummenupp

(Normalt sätt blir dock alltid Röd uppbokad först, o Vit sist :va )

Robz skrev:
2298579 Några i Gul bör överväga att börja köra i Röd.... annars kommer vi ändå att flytta dessa :rolleyes: :7peta
Även om man inte kört många ggr, men känner att man sällan blir omkörd och alltid har folk ivägen... ja detta bör tolkas som att man kanske skall lämna Gul :tummenupp

(Normalt sätt blir dock alltid Röd uppbokad först, o Vit sist :va )

Att köra i röd handlar inte enbart om hastighet. Se mitt tidigare inlägg. :fatta!

Det är rätt vettigt om instruktörer och depåchefer (även reserver) VET vad som gäller INNAN man skriver. Att spekulera en massa gör knappast saken bättre. Ta reda på vad som gäller eller knip.

Last edited:
CorbenDallas skrev:
2298615 Att köra i röd handlar inte enbart om hastighet. Se mitt tidigare inlägg. :fatta!

Det är rätt vettigt om instruktörer och depåchefer (även reserver) VET vad som gäller INNAN man skriver. Att spekulera en massa gör knappast saken bättre. Ta reda på vad som gäller eller knip.
Öööhhh.... :va Vad yrar du nu om?
Vad som gäller? Spekulera? Knip? - är du igång nu igen???
Kör man fort OCH säkert i Gul (vilket en del gör), bör man köra Röd - Basta!
Exempel är VV (erfaren o kör fort) och JohnnyN (som efter introt BORDE kört Röd), eller Alakhai (som efter ett pass piskade alla med säkra omkörningar) eller...osv...

Vill du diskutera mera så ta det via PM, tack.

Last edited:
CorbenDallas skrev:
2298615 Att köra i röd handlar inte enbart om hastighet. Se mitt tidigare inlägg. :fatta!

Sorry Mr besserwisser. Har kollat på SSEmses hemsida men kan inte hitta informationen jag söker. Är dock helt säker på att diskussionen funnits.
Så jag gör som jag sa innan. Hänvisar till SSEmses styrelse som förhoppningsvis kan svara på frågan hurvida motarder är välkomna eller inte. Tycker dessutom det är upp till den som ska köra att ta reda på gällande regler. Jag TROR (vilket jag påpekat) inte att motarder som inte varit medlemmar tidigar får köra. Hurvida jag och Robz ska knipa är inte upp till dig att avgöra. Så vitt jag vet sitter inte du i styrelsen och du är inte talesman för Sydskanesemse. Alla frågor besvaras som du själv säger på info@sydskanesemse.nu

Sorry Corben men ibland går du över gränsen. :pannkyss

:va Asså, när det gäller mig så känner jag att jag skulle kunna klara av röd grupp. Blev inte omkörd senaste gången av någon direkt och kännde att jag hade kontroll på grejerna hela tiden. Men ni erfarna rävar kanske ska bedöma om jag klarar av röd innan jag anmäler mig.

PS. Shit vad det låter som att jag skryter :rodnar , inte alls min mening..

CorbenDallas skrev:

Ta nu och lugna ner dig, varför ska du jämt överreagera :fatta!!!!!!

Jag tror alla utom du fattade vad Robz menar...

Om du nu tycker annat än någon annan instruktör om vad som gäller på Sydskånesemses körningar, så ska du ta det via PM eller mail inget annat!!!

P.S. Jag vet att jag också borde tagit detta via PM eller mail..., men jag blir bara såååå trött på ditt onödiga gnäll!!!

// Mr: Tramadol/Ketogan....

bjorasen skrev:
2298728 :va Asså, när det gäller mig så känner jag att jag skulle kunna klara av röd grupp. Blev inte omkörd senaste gången av någon direkt och kännde att jag hade kontroll på grejerna hela tiden. Men ni erfarna rävar kanske ska bedöma om jag klarar av röd innan jag anmäler mig.

PS. Shit vad det låter som att jag skryter :rodnar , inte alls min mening..
Kör i röd. :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...