24000 Kr För Trafikförsäkring!!!!!

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Vilket jävla u.land!! 24 000 svenska kronor för en jävla trafikförsäkring,, hur fan e d möjligt? D måste ju betyda att alla precis alla åker av eller blir bestulna på sina hojar. Ha Ha Vet inte om man ska skratta eller gråta..!

25 år bor i sthlm,garage,full säk utrustning,massor av lås+larm är ute efter trafik försäkring på en hayabusa,, Kan nån kolla upp detta? D finns väl några här inne som jobbar på nåt försäkringsbolag.

Tack på förhand/ Henke

först o främst, finns ett eget forum för försäkring. bara som upplysning.

vidare, vilket bolag?

har du ringt runt till flera? fick själv en del GALNA förlag när jag skulle försäkra min.. IF va överlägset bäst för mig.. priset va lägre + att du kan ställa av o på som du vill o behöver bara betala när den är påställd..

vidare tror jag knappast larm/garage/lås spelar någon roll om du bara ska trafikförsäkra.. ingår ju inte stöldförsäkring i det.

men bästa tipset är nog o ringa runt som en galning

Trafikförsäkringen gäller bara för personskador och skador på ett annat fordon du krockat med.
Det dyra för försäkringsbolagen är just personskador vid mcolyckor..

En anledning är att 60% av alla plasträseråkarna inte kan hantera en sådan hoj, (eller hoj överhuvudtaget) vilket resulterar i avåkningar. :crash

Det kvittar hur många lås, larm å garage du har..Det blir inte billigare trafikförsäkring för det

Det kostar att ligga på topp :p

Men som sagt ring runt till alla bolag

HAYABUSAHENKE skrev:
Vilket jävla u.land!! 24 000 svenska kronor för en jävla trafikförsäkring,, hur fan e d möjligt? D måste ju betyda att alla precis alla åker av eller blir bestulna på sina hojar. Ha Ha Vet inte om man ska skratta eller gråta..!

25 år bor i sthlm,garage,full säk utrustning,massor av lås+larm är ute efter trafik försäkring på en hayabusa,, Kan nån kolla upp detta? D finns väl några här inne som jobbar på nåt försäkringsbolag.

Tack på förhand/ Henke
Dyrt nöje det här! :D
Tjacka trampcykel :lol

Om det ändå var till låtet att åka helt oförsäkrat!!!

För det spelar ingen roll om du betalar Hel försäkring och smäller så hittar dom jävlarna på nån story och blåser dig!!!

På mig "sparade" dom raskt in 80 000 spänn när jag blev PÅKÖRTD och han som körde på mig smet!

Så det kan hända vad som helst..Tro mig!

Kamikaze kid skrev:

För det spelar ingen roll om du betalar Hel försäkring och smäller så hittar dom jävlarna på nån story och blåser dig!!!

På mig "sparade" dom raskt in 80 000 spänn när jag blev PÅKÖRTD och han som körde på mig smet!

Stryk skulle dom ha!!
Håller helt me dig.. nog hittar dom på nåt sätt att slingra sig! :mad:

Ja va fan, så mycket olyckor det har varit i år så är det ju egentligen inte konstigt. Men dumt är det.

(Det är Freppas fel, alltihop.)

Kamikaze kid skrev:

Få höra nu - hur gick det till när du blev påkörd och nekad ersättning? :p

Hmm, jag kollade upp försäkring på min hoj. Helförsäkring helår skulle gå på 80 papp. Inte jättebilligt. Det får bli en trafikförsäkring tror jag.

Ringde runt o kollade försäkring på en Fireblade -02, är 24 år och bad dom kolla vad det skulle kosta i Gbg eftersom jag ska flytta dit.
If va billigast med 12 000:-/år för trafik, 26500:-/år för halvförsäkring och 56400:-/år för helförsäkring.
Men om nu trafik är det som kostar bolagen mest pengar så borde det väll inte skilja 44 400:-/år i försäkring?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!