2026 Monster Energy GP of Czechia

Aprilias överklagan har avslagits.

Skulle inte förvåna om Bez går ut med en ursäkt lite som JMart gjorde efter sitt beteende i boxen för några veckor sedan.

Ja, jag förstår att han var förbannad.
Ja, jag förstår att han blev irriterade på klåparen som kunde ha förstört motorn.
Jag tror därför att RD kunnat ha haft överseende med första knuffen.
Men jag tycker fortfarande inte man kan rättfärdiga örfilen.

Last edited:
Såg inte MM ovanligt sliten ut efter racet? Genomsvett och kylväst på under intervju medan Bagnaia och Ogura gjorde intervjuer med knäppta skinnställ och såg betydligt mer oberörda ut jämförelsevis.
Inte lika jobbigt få runt en Aprilia genom alla Vänster - Höger (4?st) och Höger - Vänster(2?st) som det är göra samma sak på en Ducati ?
Eller Bagnaia & Ogura körde loppet med kylväst under skinnstället ?
Eller skillnaden mellan en ung Samuraj och en äldre Spanjor ?
Vad vet jag ? :va

Last edited:
Så är dagen räddad med som vanligt spännande och omväxlande Racing i Moto 3 :)

Klantigt av JM..
Jäkla tempo i racet 👍

Edit: JM grönkörning ok?..

Ärligt talat så den funkisen borde aldrig få beträda en postering igen. Jag förstår Bez reaktion men jävligt onödig. Men kör mot rött ljus som i alla andra mästerskap ger automatisk diskning här några euro i bestraffning, kör in i depån långt efter Pit entrance och inget straff alls etc etc etc.

Visst andra smällen var onödig men kanske borde de som bärgar hojar ha lite förståelse för vad som händer om man reser hojen just så när motorn är igång? Hade det också varit ok om bärgaren skrotade motorn där och då genom att lyfta den på det viset? View attachment 529743
Ingen händelse eller incident förtjänar fysiskt våld. Det är SÅ himla enkelt. Skulle en funktionär förstöra en motorcykel så är det ju i första hand en fråga om ekonomisk bestraffning och kompensation. Inte att bli misshandlad, oavsett hur litet eller allvarligt våld det blir.

Såg inte MM ovanligt sliten ut efter racet? Genomsvett och kylväst på under intervju medan Bagnaia och Ogura gjorde intervjuer med knäppta skinnställ och såg betydligt mer oberörda ut jämförelsevis.
Marc till Pecco om Ai.
-"He looks Fresh!".
😅

Något jag också tänkt på är hur otroligt jämnt det är i mästerskapet.
Inte bara bland förare utan även märken och team.
Jag har 8,4(!) miljoner kvar att köpa för i fantasy.
Det här verkligen aldrig hänt förut! 😳

En bragd av MM får man väl säga, det är helt klart varför han vunnit sju mästerskap redan.
Pekko gör en helgjuten insats även om han fick ge sig på första och andra plats.
Uppriktigt surt för Pedro med motorstopp på KTM:en sista varvet, men kanske han kan åberopa den berömda KTM fabriksgarantin?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back