2025 Tissot Grand Prix of the U.K.

motogp 2025 inte spännande? vilken nagelbitare, har käkat upp alla mina fingrar.
Synd om Fabio, detta var hans race.
Hur nöjda är Ducati med Bagnaia? Fortsätter detta tror jag det blir en rokad mellan honom och Alex M.
Summan av helgen är att Marquezbröderna drar ifrån med nya poäng....Borde köpa en lott idag.

Extremt orättvist mot FQ men Bez gjorde det mkt bra.

Kul med många olika fabrikat i toppen men måste ifrågasätta Miller då han varit en favorit länge men nästan aldrig verkar hålla ett helt race utan börjar bra men går bakåt konstant.

Kul race överlag.
Håller med om kvarten och kul med Bez. Rivola har inte haft det lätt och måste suga att vara så diplomatiskt till Martins uttalanden. Vilken skillnad i hur Bez utryckte sig och slöt upp för teamet och även gav mycket cred till dom efter sin insats.

Angående Miller så tyckte jag han körde närmast perfekt utifrån material och sin egen förmåga. Att ligga inklämd med en Yamaha mellan alla Ducatis och ändå stå emot så bra som han gjorde och till slut komma 7:a var en riktigt bra prestation i mina ögon. Synd att att Morbidelli inte lyckades ta Marquez på sista varvet.
Synd för mästerskapets skull att Bröderna M hade sådan tur..

Igår tappade Fabio fart drastiskt i sprint racet. Hade svårt att förstå det med tanke på att han gjorde varvrekord. Idag raceade han så som hans kval såg ut. Snabbaste varv och start från pole. Han drog ifrån mer ju längre racet pågick. Perfekt körning tills tekniska problem. Så tråkigt att se. Hoppades på att han skulle vinna detta.

Zarco gjorde jättejobb igen. Miller fightades rejält idag. Även Morbidelli vs Marquez var grymt.

Riktigt bra racing idag, kan inte minnas att jag sett ett bättre Moto2 race men det finns säkert flera.

Miller kör ofta slut på kantgreppet lite för tidigt. Men det börjar bli en intressant tillfällighet kan jag tycka, att när Miller byter tillverkare så blir den tillverkaren han byter till ofta ganska mycket bättre.

Quartararo 3 Pole på raken och körningen idag och då går hojen sönder, bra bittert.

Pecco såg knäckt ut. Inte bra.

Yamaha, Aprilia, Honda.
Så borde podiet ha sett ut! 👍

Årets bästa race? 😊
Allt i hela världen hände ju! 🤩

Spännande hela vägen i alla små fighter över hela banan!

That's why I watch MotoGP! 😁💪🌟

Yamaha, Aprilia, Honda.
Så borde podiet ha sett ut! 👍

Årets bästa race? 😊
Allt i hela världen hände ju! 🤩

Spännande hela vägen i alla små fighter över hela banan!

That's why I watch MotoGP! 😁💪🌟
Och Morbidelli helt respektlös ! :Bugar Vilken fight med MM, 27/1000 sek efter MM imål.

Hur är JMartins kontrakt skrivet egentligen?
Kan det bli svårare att komma ur nu när Aprilia faktiskt vunnit?
Och vill han fortfarande ur kontraktet med en hoj som kanske bara blir bättre?

Jag tror inte att man ska dra alltför långt gångna slutsatser efter ett enskilt race. Aprilias koncept har alltid fungerat bra på banor som har riktningsbyten i hög hastighet och jag tror inte heller att en Aprilia (eller Yamaha) hade vunnit ifall Ducati inte hade lyckats nästla in sig i någon slags kollektiv överanalys av lördagens däckslitage. Ducatin är fortfarande den överlägset bäst presterande hojen under de flesta förhållanden.

Och vill Aprilia ha honom kvar ? Det är ju vansinne ha med en förare som inte trivs i gänget.
Och är Jorge Martin inte i stånd att anpassa sig till Aprilian så är det ju ingen ide heller.
Min uppfattning är att Ducatin är mycket stabil vilket underlättar inbromsningar och acceleration medan Aprilian är lättare att svänga höger-vänster-höger-vänster-osv med vilket har betydelse när kurvorna kommer efter varandra utan raksträckor emellan.
Mina 25 öre.
Om 2 veckor Aragon och då verkar det bli Ducati/KTM men vi vet bättre den 8 Juni !
Nedan Grand Prix Aragon 2024.
1748247432048.png

Last edited:
Heja Zarco igen! :banana

Känns som att Assen och Brno kan bli spännande rejs, om nu de banorna är liknande som Silverstone?

Jag tror inte att man ska dra alltför långt gångna slutsatser efter ett enskilt race. Aprilias koncept har alltid fungerat bra på banor som har riktningsbyten i hög hastighet och jag tror inte heller att en Aprilia (eller Yamaha) hade vunnit ifall Ducati inte hade lyckats nästla in sig i någon slags kollektiv överanalys av lördagens däckslitage. Ducatin är fortfarande den överlägset bäst presterande hojen under de flesta förhållanden.
Fast det var Ducati förra året med när JM skrev på för Aprilia. Tycker JM ska koncentrera sig på att träna och återhämta sig istället för att att öppet gnälla på sociala medier.

En helt annan fråga, jag har ett vagt minne av att du skrutit upp Alex M tidigare, att han är en bättre förare än vad hans resultat har gjort gällande. Om så, vad upplever du det är som får planeterna att linjera?

En helt annan fråga, jag har ett vagt minne av att du skrutit upp Alex M tidigare, att han är en bättre förare än vad hans resultat har gjort gällande. Om så, vad upplever du det är som får planeterna att linjera?

Skrutit upp vet jag inte. Under Moto3- och Moto2-tiden tycker jag inte att han framstod som en extrem talang likt Miller, Morbidelli och Quartararo. Men då ska man komma ihåg att han alltid levt i skuggan av sin extremt talangfulle bror och att detta stundom skapat helt orimliga förväntningar från en del av depåns snackpellar.

Sedan är det uppenbart att han presterar bättre om han får vistas i en stabil miljö under en längre tid och att slippa den börda som en plats i ett fabriksteam kan vara är inte direkt något som hämmar honom.

Skrutit upp vet jag inte. Under Moto3- och Moto2-tiden tycker jag inte att han framstod som en extrem talang likt Miller, Morbidelli och Quartararo. Men då ska man komma ihåg att han alltid levt i skuggan av sin extremt talangfulle bror och att detta stundom skapat helt orimliga förväntningar från en del av depåns snackpellar.

Sedan är det uppenbart att han presterar bättre om han får vistas i en stabil miljö under en längre tid och att slippa den börda som en plats i ett fabriksteam kan vara är inte direkt något som hämmar honom.
Tack!

Jag frågar bara för att jag själv inte alls såg det som rimligt att han skulle prestera konsekvent på den här nivån. Vad någon insatt såg som jag missat liksom.

Kämpar han om en topplacering efter halva säsongen så stannar han, om inte så får han lämna.
Hur Aprilia hanterar detta nu när han har fått avstå några lopp på grund av skador vet jag inte.

Det ser mörkt ut för J Martin att kontraktet skulle gälla rakt av med den rådande situationen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman