2021 KTM 1290 Super Adventure R

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Man vill nog inte ligga för nära bakom på grusturerna om polarn har en sån. 300m säkerhetsavstånd? ?
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Ja det lär ju gå några lampglas :) synd att det är fruktansvärt många kilon också men cool hoj:tummenupp en lågmilad superenduro är troligen trevligare på grus men gammal o överprisad idag dom få som säljs
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ja det lär ju gå några lampglas :) synd att det är fruktansvärt många kilon också men cool hoj:tummenupp en lågmilad superenduro är troligen trevligare på grus men gammal o överprisad idag dom få som säljs
Förra veckan såg jag 3 st super enduro på blocket.. Mellan 65.000 å 74.000 var av en hade 17" motard hjul...
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Förra veckan såg jag 3 st super enduro på blocket.. Mellan 65.000 å 74.000 var av en hade 17" motard hjul...
Precis såldes ju ut med svårighet -08-09 för 85-90 av handlare så då finns det bättre köp idag även om det är en cool cykel ,en lågmilad skulle vara lockande trots att bensinpumpen strulade ,vattenpumpar som läckte och förgasare som funkade sådär i terräng
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Precis såldes ju ut med svårighet -08-09 för 85-90 av handlare så då finns det bättre köp idag även om det är en cool cykel ,en lågmilad skulle vara lockande trots att bensinpumpen strulade ,vattenpumpar som läckte och förgasare som funkade sådär i terräng
Dom som jag läste om hade modden fixade då...
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
SE:n tål både att tappas och sänkas i ett surhål.
Super Adventure R...?
Jag avstår gärna 50 hästar, och 50 kilo dessutom - om det innebär att jag kan köra hela dagen.


Super Enduron är inte överprisad. Den står i det folk vill betala, det kommer aldrig att tillverkas något liknande och priserna har redan bottnat.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tja, 790/890 Adventure R/Rally är väl en ganska logisk efterföljare. Bättre på alla sätt skulle jag tro. Lägre tyngdpunkt. Starkare motor i verkligheten. Etc
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Super Enduron är en nostalgihoj. Den var skitcool när den kom men det var ett tungt as med relativt dåligt klipp i 950 snurran redan mot 990:n som kom i samma veva. 990 motorn var väldigt mycket rappare.
Visst gick det att misshandla den och den tålde en hel del just för att den hade en ganska enkel teknik. Men, den var ostadig på vägen, lätt att få styrfladder i högre farter om man inte satt mer eller mindre på tanken. Fjädringen var långslagig men väldigt mjuk, långt ifrån den fasta känslan som en modern 790/890 Adv R och speciellt Rallyn. SE:en är bred och jättehög. Kräver sin man och är egentligen ganska opraktisk.
Jag tycker för övrigt inte att det finns någon som helst jämförelse mellan 950 SE och 1290 Adv R, som är en mycket busig sport/touring/grusracer. 1290 är inte någon enduro och Super Enduro var heller ingen enduro, även om min kompis Håkan försökte intala sig det... :D

 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
SE:n tål både att tappas och sänkas i ett surhål.
Super Adventure R...?
Jag avstår gärna 50 hästar, och 50 kilo dessutom - om det innebär att jag kan köra hela dagen.


Super Enduron är inte överprisad. Den står i det folk vill betala, det kommer aldrig att tillverkas något liknande och priserna har redan bottnat.
Ja den tål att tappas och grävas ner i surhål men du får ha stor sidovagn om du ska ha folk nog med för att få upp den ur surhålet :) Sist vi drog en se ur ett sånt surhål så var vi fyra plus han bakom styret för att komma därifrån och vi fick bränna kalorier för att få dom därifrån , skämtåsido så är även se:n för tung för surhål å såna grejer å den är nära femtio pannor tyngre än den 650 jag tycker är för tung för surhål startar gör den men man önskar sig en spade att gömma den med för det är lättare än att komma därifrån =se:n är grym på grus men inte i surhål
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top