202000:- helf...

2fast4hjo skrev:
( Jag vet mycket väl att det finns försäkringar där man kan ställa av vintertid. Himla konstigt att det finns så många neg trådar om if om de nu är så billiga och bra)

Ja, det är väl för att jag berättat det för Dig i den tråden. För några timmar sen påstod Du raka motsatsen...

Men nu tänker jag vara oartig & berätta att jag faktiskt inte orkar med den här patetiska diskussionen med Dig längre.

2fast4hjo skrev:
Himla konstigt att det finns så många neg trådar om if om de nu är så billiga och bra

Har aldrig skrivit att IF är så himla billiga & bra, däremot så skrev jag att de har förhållandevis låga premier men höga självrisker. Det var ett tips till dem som kanske vill ha en billig försäkring, tills det händer nåt...

Om Du vill påstå/citera det någon säger, gör det då på rätt sätt är Du snäll.

2fast4hjo skrev:
Du måste verkligen tro att jag inte har ngt kunskap om detta ämne, men visst vill man betala aldeles för mycket för sin försäkring så fine for me. :gnissla

*Subject closed*

Har aldrig påstått att man ska betala för mycket för sin försäkring. Om Du läser de inlägg jag i olika trådar skrivit om försäkringar så kan Du se att jag uppmanar folk att ringa runt & kontrollera med försäkringsbolagen.

*suckar* Jag förstår inte vad Du får allting ifrån. Du måste vara ruskigt osäker som vänder & vrider på allt jag skriver.

Snälla, söta (?) Du, kan vi avsluta den här diskussionen nu?

Va härligt det är med budget räzer :tummenupp

Betalar 2769:- helår/helförsäkring :yoparty :banana

Men såklart, lika fräck som de nya hojarna är den inte, nästan :)

Hade ca 10000 i verklig kostnad förra året. 22' då bor du inte i storstan direkt... Kör på hos If just nu, 36' hel/hel men men bara några hundralappar när den är avställd. Ska själv kolla med Lf och Folksam också.

2fast4hjo skrev:
IF är enligt min svindyra.
De skulle ta 22000 hel/hel (trots full bonus) för att försäkra SV1000 -03 Nu har man Länsförsäkringar och betalar 800Kr/mån samt att man får köra på allmänna bandagar :tummenupp (11 juli blir det Kinnekulle)

När jag skulle kolla vad min hoj skulle kosta hos tennant, så gick det inte, för min hoj är tydligen en bil! :va :hihi

"Premieuträkning

Direktimporterade bilar:

För direktimporterade bilar gäller särskilda villkor.
Försäkringstjänsten hanteras av Tennant Försäkringsaktiebolag. Var vänlig kontakta Tennants kundtjänst för offert.

E-post kundtjanst@tennant.se
Telefon 08 / 544 766 00
Fax 08 / 753 61 71
Webb www.tennant.se

Med vänliga hälsningar från Tennant Försäkrings kundtjänst! "

Det är väldigt underhållande att se att en del ändrar sina inlägg i den här tråden... Undrar varför? *skratt*

Tänk om man av misstag säger "jag tar den" eller något som uppfattas som det.... :skrämd det blir ju 1000kr/dag ju :gnissla

Maria1980 skrev:
Har aldrig påstått att man ska betala för mycket för sin försäkring. Om Du läser de inlägg jag i olika trådar skrivit om försäkringar så kan Du se att jag uppmanar folk att ringa runt & kontrollera med försäkringsbolagen.

*suckar* Jag förstår inte vad Du får allting ifrån. Du måste vara ruskigt osäker som vänder & vrider på allt jag skriver.

Snälla, söta (?) Du, kan vi avsluta den här diskussionen nu?

nej sluta inte nu.. catfight! :hihi

Boffen skrev:
haha, jag tror Maria1980 vinner eftesom 2fast4hoj har så töntigt nick, och ja boffen e coolt biatch. :wiggle

:bladder
:tråkad Ang nicket (försöker ignorera att du stavat fel :pannkyss ) så kan ni ju pm:a om det är ngt ni vill veta, finns en liten historia bakom det.

Edit, jag har det nick jag har och vad ni har ger jag
blanka :censored i. :felämne :bladder

Last edited:
Maria1980 skrev:
Försäkringsbolagen får inte neka att teckna en trafikförsäkring om man begär det, så för att slippa vissa kategorier, tex sporthojar som kostar mycket pengar, så sätter försäkringsbolagen en premie som de vet att ingen kan betala.

Så mitt tips är att ringa runt, alla bolag har inte skyhöga försäkringar. På IF kan Du tex teckna en rätt så billig försäkring, men då är självrisken hög.

Jag har IF och tycker inte själrisken är så värst hög
Stöld 5000:-
Vagnskada 3000:-

Försäkringen 4200:- året helförsäkring avställningsbar,
200kr/året garage :tummenupp

Jag 26år kk 2år

Kan inte klaga

Jag tror att det var If... som ville ha 50.000 i självrisk när jag ringde runt och kollade försäkring. Hojen köpte jag för 20.000...

Maria1980 skrev:
Om jag skriver att det finns försäkringar där man kan ställa av fordonet vintertid, då säger Du emot...

Jag må arbeta med fordonsförsäkringar, men inte på ett försäkringsbolag :)

När jag tipsar andra i tråden om att det finns billigare alternativ, då dementerar Du det direkt. Varför om jag får fråga? Att Du kollat upp försäkring för Dig på just Ditt fordon, där Du bor, osv behöver inte betyda att andra har samma premie som Du fått erbjudande om. Jag gav ett tips om ett försäkringsbolag som generellt har billigare försäkringar, men högre självrisker.

Självklart ska man ta lärdom av andra, då kommer man långt här i livet :banana Så sluta dementera det jag skriver är Du snäll så har Du kommit en bra bit på vägen.

You go girl!!

Så sant så...alla försäkringsbolag har olika premier och olika vilkor....det tar form beroende på vart du bor, hur gammal du är, vilken effekt hojen har, hur hojen är parkerad (hemma och på annan plats....ett vilkor alltså, typ i garage som är lås samt diverse mc-lås osv), lägre självrisk kontra högre premie och tvärtom m.m..

Vissa har så kallad hel/hel men ställer av hojen på vintern (betalar då garageförsäkring som vanligtvis är nån hundring)
Man kan väl säga att de då blir en hel/halv....men men :)

Själv har jag hel/hel och ställer inte av den under vintern....varför? Jo för det blev bäst så för min del helt enkelt.

Så vad kan man lära av detta....att precis som Maria1980 säger så behöver man inte jobba på ett försäkringsbolag eller vara raketforskare för att kunna få ge ett bra tips....och vem vet hon kanske inte träffar rätt just denna gången beroende på de vi varit inne på ovan, alltså en annan persons förutsättningar....men varför inte försöka hjälpas åt.....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park