202000:- helf...

yonsson skrev:
Å fan. Det fanns en exakt likadan i samma färg med TOY som regnummer här ett tag. Färgen e ju grym!

Tror alla GSXR-1000-03 har TOY som regnummer. Skulle jag har råd nu skulle jag vilja ha en igen, klart den bästa hojen jag kört.

Pirro skrev:
Fick detta på min förra hoj..

Skadefri ingen/noll

Omfattning Helförsäkring

Årsmodell 2003
Fabrikat SUZUKI GSXR1000
Reg.nr. TOY844

Försäkringspremie: 334 688 kr/år

:skrämd :skrämd :skrämd

Måste vara något fel, fick försäkringspremie: 54 219 kr/år på en XR600-90......

jag blev så nyfiken på att kolla på försäkringen för hojen!336.800 kr/år blev det!Nytt rekord för mig då!

Macke skrev:
Så här nånting.... :tummenupp
Hmm, Tennants onlineberäkningssystem känns sisådär... Jag testade samma hoj som du (jag är född 1974), första gången testade jag med 5 skadefria år och fick premien 231 860 kr/år, nästa gång testade jag med 0 skadefria år och fick premien 164 936 kr/år, ehhh, hur kan det bli dyrare om jag har skadefria år?

Maria1980 skrev:
Tycker Du att det är dyrt med 22000kr för helförs/helår? Hojen har man ju påställd på sommarhalvåret bara, då är vi nere i 11000kr för en helförsäkring... ?

:va. Kostnaden "halveras" inte om man har halvårsförsäkring.

Det skiljer inte mycket på hel/hel och hel/halv (har ringt många bolag om detta)

Hel/hel täcker mycket mer än bara "krashskador".
Vi transporterade motorcykeln i vintras, då är det bra med hel/hel. Är också att föredra när man åker så mycket som vi gör. :tummenupp

Jag skulle aldrig betala 22000 för en sv -03 då man har full bonus och bor på landet.

Last edited:
2fast4hjo skrev:
:va. Kostnaden "halveras" inte om man har halvårsförsäkring.

Det skiljer knappt ingenting på hel/hel och hel/halv (har ringt många bolag om detta) En hel/halv har jag fått en offert på 18000 på IF

Hel/hel täcker mycket mer än bara "krashskador".
Vi transporterade motorcykeln på transport i vintras, då är det bra med hel/hel. Är att föredra när man åker så mycket som vi gör. :tummenupp

Jag skulle aldrig betala 22000 för en sv -03 då man har full bonus och bor på landet.

Det finns både trafik, halv & helförsäkringar för motorcyklar där Du om Du ställer av mc:n bara betalar en avställningsförsäkring under vinterhalvåret, jag gör det själv. Under sommarhalvåret betalar jag 2698 kr för en halvförsäkring men på vintern betalar jag 182kr för en avställningsförsäkring. I den ingår stöld, brand m.m.

:7peta Men vad vet jag, jag arbetar ju bara med fordonsförsäkringar så Du vet säkert mycket bättre.

Maria1980 skrev:
:7peta Men vad vet jag, jag arbetar ju bara med fordonsförsäkringar så Du vet säkert mycket bättre.

Man behöver inte vara anställd på ett försäkringsbolag för att vara välinformerad, egen erfarenhet/ ta lärdom av andra kommer man långt på. :)

Varför är så många bolag emot att man kör på bana :va
Det är väl bättre att man leker av sig på bana o gör eve misstag där än på allmän väg

Last edited:
sgtpepper skrev:
Hmm, Tennants onlineberäkningssystem känns sisådär... Jag testade samma hoj som du (jag är född 1974), första gången testade jag med 5 skadefria år och fick premien 231 860 kr/år, nästa gång testade jag med 0 skadefria år och fick premien 164 936 kr/år, ehhh, hur kan det bli dyrare om jag har skadefria år?
Dom vet att du ljuger, ingen motorcyklist har skadefria år. Möjligtvis skadefria månader.

sgtpepper skrev:
hur kan det bli dyrare om jag har skadefria år?

Statistiskt är du je nämre att krascha *ironi av högre skola*

MEn de är ganska lustiga på det bolaget har haft en kraschad cykel hos dem och vi kan säga att vi inte skilldes som vänner men jag fick ut vad jag ville för den efter många timmars argumentation.

/Urban

2fast4hjo skrev:
Kostnaden "halveras" inte om man har halvårsförsäkring.
Om jag skriver att det finns försäkringar där man kan ställa av fordonet vintertid, då säger Du emot...

2fast4hjo skrev:
Man behöver inte vara anställd på ett försäkringsbolag för att vara välinformerad, egen erfarenhet/ ta lärdom av andra kommer man långt på. :)

Jag må arbeta med fordonsförsäkringar, men inte på ett försäkringsbolag :)

När jag tipsar andra i tråden om att det finns billigare alternativ, då dementerar Du det direkt. Varför om jag får fråga? Att Du kollat upp försäkring för Dig på just Ditt fordon, där Du bor, osv behöver inte betyda att andra har samma premie som Du fått erbjudande om. Jag gav ett tips om ett försäkringsbolag som generellt har billigare försäkringar, men högre självrisker.

Självklart ska man ta lärdom av andra, då kommer man långt här i livet :banana Så sluta dementera det jag skriver är Du snäll så har Du kommit en bra bit på vägen.

Last edited:
Pirro skrev:
Tror alla GSXR-1000-03 har TOY som regnummer. Skulle jag har råd nu skulle jag vilja ha en igen, klart den bästa hojen jag kört.
Då har du inte testat K5:an :)

Maria1980 skrev:
...

När jag tipsar andra i tråden om att det finns billigare alternativ, då dementerar Du det direkt. Varför om jag får fråga? .

Det finns hur många trådar som helst ang IF, så det är inte tagit "ur luften"

Har IF på bil-och hemförsäkring (som sambon har teknat) och trygghansa på min sjuk- och olycksfallförsäkring.

Två av många http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=75178&highlight=f%F6rs%E4kringsbolag

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=79160&highlight=f%F6rs%E4kring

Last edited:
sandstream skrev:
Då har du inte testat K5:an :)

Jo det har jag, självklart skulle jag vilja ha den men den är för dyr i dagsläget. Så som jag hade kittat min GSXR så var det inte många hästar som skiljde mellan den ock K5. Vet att K5 är en bättre hoj på många punkter men den är i mitt tycket mycket fulare än k3 + att den verkar vara sämre att skjutsa på vilket jag gör ganska mycket.

2fast4hjo skrev:
Det finns hur många trådar som helst ang IF, så det är inte tagit "ur luften"

Har IF på bil-och hemförsäkring (som sambon har teknat) och trygghansa på min sjuk- och olycksfallförsäkring.

Två av många http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=75178&highlight=f%F6rs%E4kringsbolag

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=79160&highlight=f%F6rs%E4kring

Vem har påstått att det är taget ur luften? :confused: Du kan inte ens besvara den fråga jag ställde Dig...
Men jag orkar faktiskt inte argumentera med Dig om detta försnabbfördig då jag 5 dagar i veckan kontrollerar olika typer av fordonsförsäkringar i mitt arbete, så om nån har koll på premier av Dig & mig så vågar jag påstå att jag ligger steget före.

Jag är på SH för att prata med folk med liknande intressen & för att lära mig nya saker. :yoparty Jag svarar även på trådar för att hjälpa till om sånt jag kan. Vad Du gör, det har jag faktiskt ingen aning om.

Kan du inte acceptera att andra kan har åsikter.... :va
IF är inte billiga enligt mig, men tycker man annorlunda så är det naturligtvis okej det med.

Jag visar :arsele för att jag tycker att du är oförskämd när du frågar vad jag gör här när du inte ens känner mig.

( Jag vet mycket väl att det finns försäkringar där man kan ställa av vintertid. Himla konstigt att det finns så många neg trådar om if om de nu är så billiga och bra)

Last edited:
2fast4hjo skrev:
Kan du inte acceptera att andra kan ha åsikter.... :va

Jag visar :arsele för att jag tycker att du är oförskämd när du frågar vad jag gör här när du inte ens känner mig.

Var någonstans har jag frågat Dig vad Du gör på SH? För att citera mig själv: "Vad Du gör, det har jag faktiskt ingen aning om".

Jag har aldrig påstått att man inte kan ha åsikter. Om någon av oss är oförskämd så är det faktiskt Du som är det gentemot mig, det vi se i den här tråden.

Nämen, nu har Du ändrat Ditt inlägg oxå :rofl

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...