yonsson skrev:Å fan. Det fanns en exakt likadan i samma färg med TOY som regnummer här ett tag. Färgen e ju grym!
Tror alla GSXR-1000-03 har TOY som regnummer. Skulle jag har råd nu skulle jag vilja ha en igen, klart den bästa hojen jag kört.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
yonsson skrev:Å fan. Det fanns en exakt likadan i samma färg med TOY som regnummer här ett tag. Färgen e ju grym!
Pirro skrev:Fick detta på min förra hoj..
Skadefri ingen/noll
Omfattning Helförsäkring
Årsmodell 2003
Fabrikat SUZUKI GSXR1000
Reg.nr. TOY844
Försäkringspremie: 334 688 kr/år
![]()
![]()
Måste vara något fel, fick försäkringspremie: 54 219 kr/år på en XR600-90......
Hmm, Tennants onlineberäkningssystem känns sisådär... Jag testade samma hoj som du (jag är född 1974), första gången testade jag med 5 skadefria år och fick premien 231 860 kr/år, nästa gång testade jag med 0 skadefria år och fick premien 164 936 kr/år, ehhh, hur kan det bli dyrare om jag har skadefria år?Macke skrev:Så här nånting....![]()
Maria1980 skrev:Tycker Du att det är dyrt med 22000kr för helförs/helår? Hojen har man ju påställd på sommarhalvåret bara, då är vi nere i 11000kr för en helförsäkring... ?
2fast4hjo skrev:. Kostnaden "halveras" inte om man har halvårsförsäkring.
Det skiljer knappt ingenting på hel/hel och hel/halv (har ringt många bolag om detta) En hel/halv har jag fått en offert på 18000 på IF
Hel/hel täcker mycket mer än bara "krashskador".
Vi transporterade motorcykeln på transport i vintras, då är det bra med hel/hel. Är att föredra när man åker så mycket som vi gör.![]()
Jag skulle aldrig betala 22000 för en sv -03 då man har full bonus och bor på landet.
Maria1980 skrev:Men vad vet jag, jag arbetar ju bara med fordonsförsäkringar så Du vet säkert mycket bättre.
Dom vet att du ljuger, ingen motorcyklist har skadefria år. Möjligtvis skadefria månader.sgtpepper skrev:Hmm, Tennants onlineberäkningssystem känns sisådär... Jag testade samma hoj som du (jag är född 1974), första gången testade jag med 5 skadefria år och fick premien 231 860 kr/år, nästa gång testade jag med 0 skadefria år och fick premien 164 936 kr/år, ehhh, hur kan det bli dyrare om jag har skadefria år?
sgtpepper skrev:hur kan det bli dyrare om jag har skadefria år?
Om jag skriver att det finns försäkringar där man kan ställa av fordonet vintertid, då säger Du emot...2fast4hjo skrev:Kostnaden "halveras" inte om man har halvårsförsäkring.
2fast4hjo skrev:Man behöver inte vara anställd på ett försäkringsbolag för att vara välinformerad, egen erfarenhet/ ta lärdom av andra kommer man långt på.![]()
Då har du inte testat K5:anPirro skrev:Tror alla GSXR-1000-03 har TOY som regnummer. Skulle jag har råd nu skulle jag vilja ha en igen, klart den bästa hojen jag kört.
Maria1980 skrev:...
När jag tipsar andra i tråden om att det finns billigare alternativ, då dementerar Du det direkt. Varför om jag får fråga? .
sandstream skrev:Då har du inte testat K5:an![]()
2fast4hjo skrev:Det finns hur många trådar som helst ang IF, så det är inte tagit "ur luften"
Har IF på bil-och hemförsäkring (som sambon har teknat) och trygghansa på min sjuk- och olycksfallförsäkring.
Två av många http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=75178&highlight=f%F6rs%E4kringsbolag
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=79160&highlight=f%F6rs%E4kring
Maria1980 skrev:Vad Du gör, det har jag faktiskt ingen aning om.
2fast4hjo skrev:Men lugna ner dig![]()
Inte för att det egentligen rör dig men därför är jag här.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1341068#post1341068
2fast4hjo skrev:Kan du inte acceptera att andra kan ha åsikter....![]()
Jag visarför att jag tycker att du är oförskämd när du frågar vad jag gör här när du inte ens känner mig.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |