2017 MotoGP - försäsongstugg!

Det ser ju ut som att du måste uppgradera för att få tillgång till multipass fast enligt mailet man fått från motogp så står det ju klart och tydligt att det bara ska vara ett pass framöver vilket jag tolkar som 99,95. Skapligt rörigt av dom, känns som de gjort detta för att kräva ur mer pengar ur de som redan betalat dyra kostnaden, mycket fult gjort. Jag kommer klicka ur autorenowal och se om jag kan teckna om senare. Tack för eran hjälp.

Har mailat till MotoGP för att få klarhet i detta. :7peta
De skall återkomma, var svaret.....:D
 
Här är deras svar:

There will be 2 VideoPasses : the VideoPass with Live Timing (the one you are getting) and the VideoPass without Live Timing. Those who are paying 99.95 are not getting the Live Timing.

Thank you!

Kind Regards,

--
Customer Support
support@motogp.com

Så då innebär väl detta att man inte kan se rejsen live om man betalar €99,95...?:va
 
Här är deras svar:

There will be 2 VideoPasses : the VideoPass with Live Timing (the one you are getting) and the VideoPass without Live Timing. Those who are paying 99.95 are not getting the Live Timing.

Thank you!

Kind Regards,

--
Customer Support
support@motogp.com

Så då innebär väl detta att man inte kan se rejsen live om man betalar €99,95...?:va

Så här stod det i mitt förnyelsemeddelande:

*The current version of LiveTiming will not be included in your subscription from the 2017 season onwards. By renewing your subscription to VideoPass, you can access a Lite version where information on the riders is shown without intermediate times. If you want to access the full LiveTiming, you should subscribe to the new LiveTiming pack which will be available from the 2017 season. This change does not affect your video subscription.


Live timing har alltså inget med tillgång till själva videoströmmen att göra.
 
Här är deras svar:

There will be 2 VideoPasses : the VideoPass with Live Timing (the one you are getting) and the VideoPass without Live Timing. Those who are paying 99.95 are not getting the Live Timing.

Thank you!

Kind Regards,

--
Customer Support
support@motogp.com

Så då innebär väl detta att man inte kan se rejsen live om man betalar €99,95...?:va

Livetimingen ligger väl bara i den officiella appen tror jag. Så rejsen live ska man kunna se med båda paketen. Hade lilla paketet först. Men ändå, tycker de har rört till det ordentligt, varför kan man inte bara klicka i en bock för lilla paketet igen. Sen står det nåt om att autorenowal nu och få 10e rabatt, alltså ska det kosta 149, 95 utan rabatt då. Och på ett annat ställe står det att det bara kommer finnas ett typ av videopass numera och att de behållt 2015års priser. Bra gjort Dorna
 
Ja, de har ju minst sagt misslyckats med att skicka ut tydlig info..
Ser nu att jag missade stjärnan i mailet jag fick, som vanligt stod betydelsen i mikroskopiska bokstäver för att man skulle missa/inte tänka på det... här är fulla meddelandet. Lite B kan jag tycka.



"Your VideoPass is currently set to auto-renew on 14 November 2016. This email is just a reminder that your account will be billed the renewal price at that time.

As next season only one type of VideoPass subscription is available, we are maintaining the 2016 Season prices and adding new features!

New 2017 subscription features:

Full Off-Season access
Free Multiscreen: View up to 4 camera feeds simultaneously, with 4 onboard cameras to choose from
Live Timing Lite*: Access to LiveTiming Lite, showing the most crucial information about the riders during the race, qualifying and practice.
HD video quality: Upgraded video quality to improve your VideoPass viewing experience.

If you no longer wish to continue your access to VideoPass, go to your profile and then uncheck the box that indicates you would like to auto-renew for the 2017 MotoGP™ Season..

If you wish to continue your subscription, you don’t need to do anything. You will still be able to access all content at motogp.com without interruption.

We look forward to bringing you more great MotoGP™ coverage in 2017!

Yours sincerely,
motogp.com"

*The current version of LiveTiming will not be included in your subscription from the 2017 season onwards. By renewing your subscription to VideoPass, you can access a Lite version where information on the riders is shown without intermediate times. If you want to access the full LiveTiming, you should subscribe to the new LiveTiming pack which will be available from the 2017 season. This change does not affect your video subscription.
 
Last edited:
Faan va rörigt. :va
Menar de att Live timing är den man får i MotoGP-appen? Får man alltså både VideoPass + MotoGP-appen för €139.95??
 
Nu fick jag ett nytt, förklarande (?), svar:

No. Live video is included in the limited VideoPass. What´s not included is the Live Timing.
Thank You!

Kristallklart, eller....... :confused::va
 
Tänker börja med "lilla" så får jag se om jag saknar något.
 
"Paddock-feeden" som bara finns som en kanal i depån har ungefär tre sekunders fördröjning jämfört med verkligheten, video-feeden till MotoGP's hemsida har ytterligare någon sekunds fördröjning och det som sänds av diverse TV-bolag har ytterligare några sekunders fördröjning. Allt för att ge bildproducenten på plats och bildproducenterna hos respektive TV-bolag en ärlig chans att klippa ihop ett bra TV-program och framförallt för att snabbt kunna redigera bort otrevliga händelser (då det är uppenbart att någon skadar sig allvarligt eller rent av slår ihjäl sig).

Den som inte tittar live på plats har alltså tre till tio sekunders fördröjning jämfört med verkligheten.
 
KTM äger WP som förutom fjädring även är underleverantör av en massa andra saker till KTM's produktion såväl som racehojar, bl.a. kylare och svetsning av ramar. Att KTM skulle välja något annat fjädringsmärke är helt uteslutet, det skulle vara ett marknadsföringsmässigt fiasko.

Den WP-fjädring som sitter på deras produktionshojar och den försvinnande lilla mängd fjädring de säljer för eftermarknaden är allt som oftast ren dynga, men de grejer som deras racingavdelning (som lyder direkt under KTM's racingavdelning) bygger är faktiskt rätt så bra. Alla KTM i Moto3 och flera Moto2-hojar använder sådan fjädring. Går det att vinna race och mästerskap på denna fjädring så är den definitivt inte usel.

Var det inte lite samma sak för Honda för en massa år sedan? Att deras egen Showa-fjädring skulle användas just för att det var deras egen (om jag nu inte minns helt galet), men slutligen fick de ändå trots allt krypa till korset och byta till Öhlins, eftersom det duger inte att vara mycket bra där andra är bäst.
 
Var det inte lite samma sak för Honda för en massa år sedan? Att deras egen Showa-fjädring skulle användas just för att det var deras egen (om jag nu inte minns helt galet), men slutligen fick de ändå trots allt krypa till korset och byta till Öhlins, eftersom det duger inte att vara mycket bra där andra är bäst.

Det handlar la inte om att prylarna är bäst eller sämst utan att förarna/teamen vill ha det som deras rivaler vinner på. De tror att om de kör på samma prylar så blir det jämnare å har samma chans att vinna.
de/dem... fan blir inte klok på det nu på gamla dar. :P
 
Last edited:
Var det inte lite samma sak för Honda för en massa år sedan? Att deras egen Showa-fjädring skulle användas just för att det var deras egen (om jag nu inte minns helt galet), men slutligen fick de ändå trots allt krypa till korset och byta till Öhlins, eftersom det duger inte att vara mycket bra där andra är bäst.

Är väl WP på både moto3 och 2 mästarhojarna så de verkar ju inte helt värdelösa...
 
Förra säsongen var det en serie, After the flag tror jag den hette, där de intervjuade förare och gick igenom och förklarade vissa komponenter på hojarna. Kollade inte på allt, men var rätt underhållande!
 
Där ser man! Missat att den gick under säsongen också :P Men vill minnas att det var någon serie under pre-season förra året?
 
Back
Top