2017 MotoGP - försäsongstugg!

Vissa (Dovi?) har väl bakbromsen på styret. Har sett att han använder den i ingången på vissa kurvor.
Och då känner jag nåt i stil med "fy fan det hade jag aldrig klarat" :)
 
Näe, fy fasen va det har varit dött här på MotoGP-fronten......börjar få svår abstinens. Och kallt, halt och jävligt på vägarna.......

Men nu är det snart dags för årets första test! :banana
 
Enligt MotoGP-appen så är första testet på Sepang 30/1-1/2. Vet ej om det sänds något därifrån?
 
Var inte Sepangtestet utan journalistik/media bevakning på plats inne på/från anläggningen ?
 
Va tråkigt, då får vi vänta till Phillip Island???? :(
 
Inte direkt någon galen och spännande förändring, men det hade kanske varit för mycket att hoppas på. De stora teamen är ju trots allt rätt så konservativa med sina stora sponsorer i åtanke.
 
Inte direkt någon galen och spännande förändring, men det hade kanske varit för mycket att hoppas på. De stora teamen är ju trots allt rätt så konservativa med sina stora sponsorer i åtanke.

Lite som att se färg torka faktiskt...

Ducati lanserar GP17 imorgon iaf.
Vet inte om det då eller vid testet i Sepang JL får snacka om vad han tycker.
 
Lite synd att Maverick ser mer eller mindre ut som Lorenzo i hans gamla färger.
 
Ducatis presentation var lika tråkig som yamhas och JL sa inte så mkt om hojen förutom att den var stabil och hade väldigt mycket kraft.

Det som är riktigt tråkigt att det endast var färgerna som var korrekta då Ducati inte tänkt visa den nya kåpdesignen förrän premiären i Qatar och hojen var en gp16 och inte en gp17.
 
Jäkligt tråkigt att MotoGP blivit som det blivit, det är föööör mycket politik och hemlighetsmakeri.

Men samtidigt förstår jag tillverkarna, ingen vill ge idéer till konkurrenter.
 
Jäkligt tråkigt att MotoGP blivit som det blivit, det är föööör mycket politik och hemlighetsmakeri.

Men samtidigt förstår jag tillverkarna, ingen vill ge idéer till konkurrenter.

Kåpdesignen är ganska förståelig med tanke på att efter halva förra säsongen hade samtliga vingar liknande Ducati.
Dock så kunde de haft en gp17 då de höll presentationen i Bologna på fabriken där även nya modellen finns medans Yamaha har sin M1 i Spanien och inte riktigt såg det nödvändiga i att flyga över dom för ett fototillfälle.
 
Jag tror att man ska tona ner betydelsen av olika årsmodeller ganska rejält. Det finns inte något fall där "årsmodell 2017" är en helt ny hoj jämfört med den hoj man hade i Valencia 2016. Varken vad gäller konstruktionen eller de faktiska delar man använder. Utvecklingsarbetet är sedan länge en konstant pågående process där mindre såväl som större förändringar införs mellan varje test.

Min gissning är att de tre första försäsongstesterna (den inofficiella Sepangtesten för testförarna, den officiella för vanliga förare samt Phillip Island) kommer att fokusera på aerodynamik, för att försöka återskapa så mycket som möjligt av det man hade i slutet av 2016 men med nytt reglemente. Vissa hojar kommer därför att se lite annorlunda ut då det blir dags för första racet jämfört med det som nu visas upp som "årsmodell 2017".
 
Äntligen ser ducatin ut som en motorcykel och inte som ett plan redo att lyfta från heathrow!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top