2017 Kawasaki Z900RS

Men måttstocken på cool retrohoj måste nog vara Thruxton R. Asporrig... :drool

Javisst, man får ståpäls! Min ska ha halvkåpan, har inte bestämt mig för färgen än...:kär
Triumph Thruxton 1200R 2016.jpgTriumph Thruxton 1200R.jpg
 
Kawasaki 900 Z1 var ju bland det coolaste som fanns i mitten av 70-talet. 82 hästar. 82! Det var ju... enormt mycket effekt! Man häpnade. Den gick ju sååå fort!

Alltså finns det säkert rätt många något äldre nostalgiker som kan tänka sig att köpa en modern tolkning av sin tonårsdröm.

Japp, i en ram med sving och gaffel gjord för 62 hästar! :D:D
 
Ja, Kawan mosar ju praktiskt taget konkurrenterna i ett enda slag. Kostar ungefär som en Bonneville T120 men istället för brittens aningen sega 80 hästar får man 110 hk och en rejäl dos tokglad körhoj, vad det verkar...
 
Synd bara att den har fyra cylindrar... en sådan hoj skall definitivt ha två. Eller möjligen tre (eller sex).


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Ja, Kawan mosar ju praktiskt taget konkurrenterna i ett enda slag. Kostar ungefär som en Bonneville T120 men istället för brittens aningen sega 80 hästar får man 110 hk och en rejäl dos tokglad körhoj, vad det verkar...
Engelsk twin som doftar 60-tal eller japansk fyra som doftar 70-tal. Varför välja? Jag vill ha båda! :)

Synd bara att den har fyra cylindrar... en sådan hoj skall definitivt ha två. Eller möjligen tre (eller sex).
Yes, en Kawasaki tre-pip hade varit ännu coolare! Men den här duger gott för oss som är så gamla att vi skrev till Jultomten och önskade en Kawa 900 "redan på den tiden".
 
Last edited:
Engelsk twin som doftar 60-tal eller japansk fyra som doftar 70-tal. Varför välja? Jag vill ha båda! :)



Så klart. Men hade det nu funnits någon jävla rättvisa här i världen hade det även stått en Norton Manx, en AJS 7R och en Vincent Black Shadow och glänst här hemma...
 
haha lyssnar man så konstaterar man att fortfarande klarar inte mc-branchen av att implementera insprutning ordentligt. Det snackas om plötsliga on-off etc. Min bil från 80-talet klarar det utan anmärkning.

Edit: Väldigt snygg hoj annars :tummenupp

Ett visst ryck får man ju alltid i och med kedjedriften men jag håller med, hur kan detta fortfarande vara en grej 2017? En hoj ska ju liksom vara rapp i maskin med omedelbar gasrespons, annars kan det ju vara. Jag har bara ägt förgasarhojar före den jag har nu och Trajumf verkar ha stenkoll på insprutning för jag kan inte märka nån ryckighet jämfört med förknasare, som smör rakt igenom.
 
Min drömhoj, versionen med halvkåpa. Som en hoj ska se ut, brutal med en fin precisionsbyggd rad 4:a! Ger mig Mad Max vibbar.:kär
 
Eftermarknadskåpan på bilden jag la upp såg då betydligt bättre ut än den som sitter std på cafemodellen.
 
Tjena!

Jag provkörde 900rs Cafe på ett event i våras, försäljaren varnade mig för att man lätt blir kär i den och att jag borde tänka mig för innan jag satte mig på sadeln.
Men jag blev sååå besviken, den som har justerat insprutningen på den här motorn borde få sparken omedelbart.
110 hästar? Jag upplevde den som riktigt trött, jämförde den mot min Hornet 600 -98 som jag hade tidigare och den upplevdes snabbare. Sen att registret inte var bekant för mig kan ju ha med saken att göra, varvstoppet ligger väldigt lågt för att vara en rad4a.

Växellådan var riktigt fin! Och chassiet var otroligt lättsvängt, det mest kvickstyrda jag nånsin provkört. Motorcykeln är snygg.

Här har ni mina 2p. :3freak
 
Tyvärr inte ett stuk som lockar mig till köp, men körde den häromdagen. Riktigt trevlig maskin! Efter 140 hände det väl lite, men jag var nog feg med varvet. Rent körkånslemässigt var den sjysstare än mt 09 tycker jag.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top