2017 Kawasaki Z900RS

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Men måttstocken på cool retrohoj måste nog vara Thruxton R. Asporrig... :drool

Javisst, man får ståpäls! Min ska ha halvkåpan, har inte bestämt mig för färgen än...:kär
Triumph Thruxton 1200R 2016.jpgTriumph Thruxton 1200R.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Kawasaki 900 Z1 var ju bland det coolaste som fanns i mitten av 70-talet. 82 hästar. 82! Det var ju... enormt mycket effekt! Man häpnade. Den gick ju sååå fort!

Alltså finns det säkert rätt många något äldre nostalgiker som kan tänka sig att köpa en modern tolkning av sin tonårsdröm.

Japp, i en ram med sving och gaffel gjord för 62 hästar! :D:D
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Ja, Kawan mosar ju praktiskt taget konkurrenterna i ett enda slag. Kostar ungefär som en Bonneville T120 men istället för brittens aningen sega 80 hästar får man 110 hk och en rejäl dos tokglad körhoj, vad det verkar...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Synd bara att den har fyra cylindrar... en sådan hoj skall definitivt ha två. Eller möjligen tre (eller sex).


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ja, Kawan mosar ju praktiskt taget konkurrenterna i ett enda slag. Kostar ungefär som en Bonneville T120 men istället för brittens aningen sega 80 hästar får man 110 hk och en rejäl dos tokglad körhoj, vad det verkar...
Engelsk twin som doftar 60-tal eller japansk fyra som doftar 70-tal. Varför välja? Jag vill ha båda! :)

Synd bara att den har fyra cylindrar... en sådan hoj skall definitivt ha två. Eller möjligen tre (eller sex).
Yes, en Kawasaki tre-pip hade varit ännu coolare! Men den här duger gott för oss som är så gamla att vi skrev till Jultomten och önskade en Kawa 900 "redan på den tiden".
 
Last edited:

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Engelsk twin som doftar 60-tal eller japansk fyra som doftar 70-tal. Varför välja? Jag vill ha båda! :)



Så klart. Men hade det nu funnits någon jävla rättvisa här i världen hade det även stått en Norton Manx, en AJS 7R och en Vincent Black Shadow och glänst här hemma...
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
haha lyssnar man så konstaterar man att fortfarande klarar inte mc-branchen av att implementera insprutning ordentligt. Det snackas om plötsliga on-off etc. Min bil från 80-talet klarar det utan anmärkning.

Edit: Väldigt snygg hoj annars :tummenupp

Ett visst ryck får man ju alltid i och med kedjedriften men jag håller med, hur kan detta fortfarande vara en grej 2017? En hoj ska ju liksom vara rapp i maskin med omedelbar gasrespons, annars kan det ju vara. Jag har bara ägt förgasarhojar före den jag har nu och Trajumf verkar ha stenkoll på insprutning för jag kan inte märka nån ryckighet jämfört med förknasare, som smör rakt igenom.
 

JungleBoB

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2018
Ort
Partille
Hoj
Yamaha XJ6FA Diversion
Min drömhoj, versionen med halvkåpa. Som en hoj ska se ut, brutal med en fin precisionsbyggd rad 4:a! Ger mig Mad Max vibbar.:kär
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Eftermarknadskåpan på bilden jag la upp såg då betydligt bättre ut än den som sitter std på cafemodellen.
 

Jolle55

Medlem
Gick med
16 Jan 2017
Ort
Huskvarna
Hoj
CBR600RR
Tjena!

Jag provkörde 900rs Cafe på ett event i våras, försäljaren varnade mig för att man lätt blir kär i den och att jag borde tänka mig för innan jag satte mig på sadeln.
Men jag blev sååå besviken, den som har justerat insprutningen på den här motorn borde få sparken omedelbart.
110 hästar? Jag upplevde den som riktigt trött, jämförde den mot min Hornet 600 -98 som jag hade tidigare och den upplevdes snabbare. Sen att registret inte var bekant för mig kan ju ha med saken att göra, varvstoppet ligger väldigt lågt för att vara en rad4a.

Växellådan var riktigt fin! Och chassiet var otroligt lättsvängt, det mest kvickstyrda jag nånsin provkört. Motorcykeln är snygg.

Här har ni mina 2p. :3freak
 

aldrig.stanna

Medlem
Gick med
18 Jun 2017
Ort
Söder om söder..
Hoj
Yamaha MT-09 SP 2018
Tyvärr inte ett stuk som lockar mig till köp, men körde den häromdagen. Riktigt trevlig maskin! Efter 140 hände det väl lite, men jag var nog feg med varvet. Rent körkånslemässigt var den sjysstare än mt 09 tycker jag.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top