2016 MotoGP: Octo British Grand Prix Silverstone

Är det bara för mig som live-streamingen på MotoGP.com hackar till, och repeterar någon sekund av sändningen? Typ som "deja vu"-grejen i The Matrix? Har varit så hela dagen här. Skitstörigt.

Är det bara för mig som live-streamingen på MotoGP.com hackar till, och repeterar någon sekund av sändningen? Typ som "deja vu"-grejen i The Matrix? Har varit så hela dagen här. Skitstörigt.

Här med, samma som förra rejset. Jävla helvete.

I övrigt: GIXXXER POWER!!!11 :yoparty

Fantastiskt lopp av vinales, fan vad det skall bli kul att följa honom på yamaha nästa säsong, kul även att suzuki är på rätt väg och med kamikaze-ianonne i sadeln nästa år kommer det att bli en väldigt spännande säsong, hatten av för vinales:applåder

Last edited:
Vilket jävla race! Igen!! Säga vad man vill men regeländringarna har gjort motogp roligare!

:Bugar Vinalez, CC

Och en 7e vinnare i år!!

Vilket jävla race! Igen!! Säga vad man vill men regeländringarna har gjort motogp roligare!

:Bugar Vinalez, CC

Och en 7e vinnare i år!!

Alltså, helt överjävla grymt race, förutom den tråkiga starten!
Men, den fantastiska säsongen i år har väl mindre med regeländringar att göra (om öht) och mer med att det är så många förarare OCH fabrikat som är konkurrenskraftiga nu? Eller vilken regel tänker du på specifikt som gör det bättre?

Alltså, helt överjävla grymt race, förutom den tråkiga starten!
Men, den fantastiska säsongen i år har väl mindre med regeländringar att göra (om öht) och mer med att det är så många förarare OCH fabrikat som är konkurrenskraftiga nu? Eller vilken regel tänker du på specifikt som gör det bättre?

Jag tänker framförallt på enhets ECU. Men däcken spelar också in förstås.
Jag hoppas det gick bra för Pol och Baz. Nån som vet mer? Såg jävligt otäckt ut

Och Alex lowes visar att duktiga WSBK förare inte har nåt att hämta i motogp. NOT

Last edited:
Har en fundering om sighting- och warmup lap:

Efter avslutat sighting-lap, får de då gå in i depån och byta hoj eller däck, och därefter starta från depån inför warmup-lap, och sedermera inför racet starta från sin kvalposition?

Har en fundering om sighting- och warmup lap:

Efter avslutat sighting-lap, får de då gå in i depån och byta hoj eller däck, och därefter starta från depån inför warmup-lap, och sedermera inför racet starta från sin kvalposition?

Depån stänger en viss tid innan racestart, så om de inte hinner ut innan dess får de starta från depån (dvs utan warm up lap). Annars har jag för mig att de måste starta längst bak i fältet.

Depån stänger en viss tid innan racestart, så om de inte hinner ut innan dess får de starta från depån (dvs utan warm up lap). Annars har jag för mig att de måste starta längst bak i fältet.

Hänger inte riktigt med där... "Sighting-lap" är väl till just för att kolla förhållanden? Om de upptäcker massa torra fläckar efter att lagt på regndäck måste de ju få en chans att gå in i depån och byta? Eller kör de ett extra sightinglap och ställer sig på sin kvalposition inför warmup?

Eller fattar jag som vanligt inte...

Japp. Han sjönk som en gråsten i mina ögon nu.

Vad är det för trams!

Bästa var ändå när han krockade med sin pappas scooter och bilföraren som han krockade med påstod att det var petruccis fel. 1 jag är motogp förare 2 jag är polis!

Vad är det för trams!

Bästa var ändå när han krockade med sin pappas scooter och bilföraren som han krockade med påstod att det var petruccis fel. 1 jag är motogp förare 2 jag är polis!

Precis. Maktmissbruk. Jävla rövhål är han.

Vilket race, och vilken jävla säsong!
De spännande racen bara staplas på varandra!
Och fajten mellan MM och VR var sådär härligt hård och på gränsen! :tummenupp

Kul att CC verkar ha träffat en bra och jämn form, väntat på att se honom komma upp i fart igen sedan han hoppade av Tech 3.

Back