2016 MotoGP: Octo British Grand Prix Silverstone

'

Nionde plats? För en regerande världsmästare tycker inte jag att han pangat så värst bra.

Det var ju iofs rätt knepiga förhållanden. Marquez kraschade ju precis efter sitt snabba varv, och var nära att highsidea en gång innan det också. Men visst, varierande förhållanden är inte Jorges starka sida.

'

Nionde plats? För en regerande världsmästare tycker inte jag att han pangat så värst bra.

Ok. Jag kan uttrycka mig annorlunda.
Tyckte Lorre såg bekvämare ut än tidigare på blött underlag - även om det inte räckte längre än till en nionde plats i kvalet.

Stör mig inte hälften så mycket som när de svenska kommentatorerna på Eurosport uttalar Rea (Jonathan) som om han va till salu till nedsatt pris. Det uttalas Ray

Oerhört störande, håller med.

Vet att kommentatorer får de aktivas namn innan mästerskap så att dom får plugga in uttalen på spelare med lite halvknepiga namn.

De är kanske lika dåliga på att uttala utländska namn som du är att skriva på svenska? :7peta

Jag skojar lite med dig för jag vet du brukar ta det med en klackspark. :krama

Men vi har snackat lite om namnet Brno. Hur i helvete säger man då? För det rullar ju inte så lätt över tungan om säger så... Bernå eller Brenå är det vanligaste som jag har hört i alla fall.

Jag säger MotoGP i Tjeckien.

Jag tar det:tummenupp

Själv brukar jag vända på och säger tjeckiens gp, för enkelhetens skull jag menar, vem fan säger: motogp i tjeckien, tar ju en evighet att säga det:hihi

Pedrosa kan väl dra sig tillbaka och pyssla med utveckling på samma sätt som Stoner. Crutchlow på en Repsol Honda 2017 hade varit fantastiskt!

Pedrosa kan väl dra sig tillbaka och pyssla med utveckling på samma sätt som Stoner. Crutchlow på en Repsol Honda 2017 hade varit fantastiskt!

Förutsatt att han lyckas hålla samma klass som han gjort hittills efter att ha blivit far så skulle det kunna vara ganska intressant. Har faderskapet gjort att han taggat ner den där halva procenten och istället för att ligga över gränsen alldeles för ofta istället ligger precis under den?
Det lär vi nog få se vad det lider, men det är kul att se att han äntligen fått fart på hondan iaf.

Hur bra material sitter kalle krycka på idag? Är det nästintill en fullfabrikare?

Första gången på Silverstone och ett MotoGP och det är fantastiskt!!:Bugar:tummenupp:kär

Eftersom detta är SportHoj har vi naturligtvis kört SportHoj hit.:D

Lite fuktigt igår men vi är inte gjorda av socker. Nu skiner solen och även om det var lite molnigt och några droppar duggregn under uppvärmningen så ser det ut att bli torrtävling!

Nu blir det en cask ale....:kär

Återigen - Moto3
Underbart tight racing med "gamla" rävar och unga galningar som byter färg med varandra.
Manzi från 34:a till 2:a...hyffsad fart på en 17åring :yoparty

...4:a till slut. Inte blyg den pojken ��

Last edited:
Vadå, är Petrucci snut?! :skrämd

Den där tech3-hojen är nog inte ens säljbar i delar:gnissla hoppas det gick bra för baz.

Ja j@klar. :crash
Inte kul och glida ut på banan så där efter en krash.
Verkar ha går bra för båda dock.

Back