2012 första? :( vem?

V fn.... RIP:(

Den här tiden på året igen... Om de bara kunde åkt ut direkt när snön smält bort och sopat upp allt förbannat grus

Minneslunden är väl ändå inte till för diskussioner rörande okända förare i dödsolyckor? Här i denna forumavdelning skriver anhöriga/vänner till den avlidne minnesord rörande en namngiven person.

Vill ni diskutera olyckan så gör det i tråden som är ämnad för ändamålet:

Diskussion olyckor 2012

Minneslunden är väl ändå inte till för diskussioner rörande okända förare i dödsolyckor? Här i denna forumavdelning skriver anhöriga/vänner till den avlidne minnesord rörande en namngiven person.

Vill ni diskutera olyckan så gör det i tråden som är ämnad för ändamålet:

Diskussion olyckor 2012

Vad jag kan se så ligger denna tråden inte i minneslunden?
Har därför svårt att förstå Diitt inlägg? Eller har vi fått ett nytt
censurerande organ i SH:arsele

Vad jag kan se så ligger denna tråden inte i minneslunden?
Har därför svårt att förstå Diitt inlägg? Eller har vi fått ett nytt
censurerande organ i SH:arsele
Det var jag som flyttade den från Minneslunden då den helt riktigt inte är ett diskussionsforum för olyckor.
Helt rätt av G-man att påpeka detta.

Usch, det där var obehagligt nära geografiskt sett. :(

VV har lagt oljegrus över hela vägbanan förra sommaren runt Östervåla och även på fler sträckor.
Först lagade dom potthålen med asfalt, sen la dom alltså oljegrus över hela vägbanan (ca 2 mil).
Varför dom gjort så är helt obegripligt, och jag tror vägsträckorna där detta är gjort är under någon form av utredning.
Det är en mycket grov yta och vägen har blivit helt värdelös efter detta.

Det är ju inte säkert att olyckan skedde på en sån sträcka, men om han körde på en sådan sträcka så kan jag förstå varför det hände.

Vila i frid oavsett.

/J

Den här tiden på året igen... Om de bara kunde åkt ut direkt när snön smält bort och sopat upp allt förbannat grus

Såhär är det ju varje år, är det inte bättre att anpassa sin körning efter förhållandena istället för tvärtom? Räkna med att det kan vara grusigt istället för att det är grusfritt t ex.

Nu behöver den här olyckan inte ha nånting med grus att göra, men rent generellt.. "grus" kommer upp i var och varannan kraschdiskussion på vårkanten.

Tråkigt att det gick som det gick oavsett.

Nu behöver den här olyckan inte ha nånting med grus att göra, men rent generellt.. "grus" kommer upp i var och varannan kraschdiskussion på vårkanten.

Grus verkar ju vara en av de bidragande ingredienserna. Ingen ren spekulation således. I allt övrigt håller jag med dig till fullo.

Citerar ur artikeln:

"– Det verkar ha varit löst grus på vägbanan, säger Torbjön Karlsson, länsvakthavande vid polisen i Uppsala län.
Enligt vittnen hade mannen eventuellt gjort en omkörning strax innan olyckan inträffade."

Oerhört tragisk olycka verkar det som. Men man kan inte som en gör här kräva att vägarna ska sopas direkt så fort snön försvunnit. Det faller på sin orimlighet. Dels kan vädret fortfarande växla, dels finns inte resurserna. Tar man ut sin tvåhjuling tidigt på säsongen får man helt enkelt vara införstådd i ett det kan finnas grus på vägarna och anpassa sig därefter samt vara beredd på att det finns en ökad säkerhetsrisk med rullgrus, sand, jord och ovana bilister samt att man är lite avtrubbad efter ett par månader utan mc-körning. Det smartaste är antagligen att vänta ett par veckor in i april innan man plockar ut hojen. Runt maj månad borde huvuddelen av vägarna vara sopade. På mindre vägar får man nog ta det lugnt och kolla dem först under hela sommaren. Där sopas inte alltid vägarna och bönderna drar upp jord och grus med sina jordbruksmaskiner. Vissa tider på året är det värre än andra. Det är så verkligheten ser ut och den vi måste anpassa oss till.

Jag gjorde samma sak förra våren, fast jag hade änglavakt och överlevt! Som ovanstående säger, vi måste ha det i tanken när vi kör. Tyvärr är det ingen nyhet att det är grus på vägarna så här dags:(

Hur som helst är det otroligt tragiskt och så lätt hänt, vila i frid.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park