Ful som stryk tycker jag, men man vänjer sig nog....![]()
Kan inte annat än att hålla med!!!
Det finns nog inge som är fulare i klassen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ful som stryk tycker jag, men man vänjer sig nog....![]()
jojo, precis som i cross.
men beror det verkligen på att däcket får vilotid mellan tändpulserna?
har svårt att tro det ens är mätbart (klart det är)
tror mer att det är "avsaknaden" av vridmoment kontra att det finns vrid som gör att en 2takts cross spinner mer än en 4takt.
Titta på den du, jag vill köra den.Kan inte annat än att hålla med!!!
Det finns nog inge som är fulare i klassen...
jojo, precis som i cross.
men beror det verkligen på att däcket får vilotid mellan tändpulserna?
har svårt att tro det ens är mätbart (klart det är)
tror mer att det är "avsaknaden" av vridmoment kontra att det finns vrid som gör att en 2takts cross spinner mer än en 4takt.
Far byggde en bastard ismaskin med en 600 radfyra kantarellharv men det spann mest![]()
Men när man väl hade fått upp anständig fart och hängde över bakdäcket spann den ifrån husorna etc![]()
Fler små effektpulser än stånkan som har få hårda effektpulser.
Finns fler exempel. Räkna vad hjulet har för varvtal vid tex 100km/h så är det inte så farligt. Sedan kan man för skoj kolla hur långt hjulet hinner snurra innan nästa effektpuls. Då kan tanken bakom att däcket hinner vila bli mer uppenbar.
Jag är ju mer ute efter skillnaden på R1 -08 och R1 -09,
då kommer vi nog närmare försäljarsnack.
Jag är ju mer ute efter skillnaden på R1 -08 och R1 -09,
då kommer vi nog närmare försäljarsnack.
Jo, men ändrar du kammen så du kan ha annan tändföljd med flera pulser och sedan lite paus emellan får du just den funktionen att bakdäcket inte släpper iväg lika lätt. Även om det blir en 'större' och lite längre puls så ger tiden till nästa puls återhämtning medelst gammal hederlig radfyra så släpper däcket några millimeter för varje puls. Efter några varv har bakhjulet driftat ut betydligt.
Tack för dina svar![]()
förstår hur du menar men är ändå tveksam, den där pulsen tas ju upp av ryckutjämnargummina snarare än når backen.
Bevisligen funkar ju detta, men säljsnacket är nog överdrivet.
ja så är det ja..Du får vara hur tveksam du vill![]()
Men ryckutjämnarna tar inte huvudpulsen från motorn utan tar bara bort den hårdaste smällen direkt när explosionen skett. Det blir fortfarande en hyfsad puls genom drivlinan.
Nästa test, prova med fåcylindrig (max 2) motor och kör på väldigt lågt varvtal så börjar helt plötsligt hojen att 'hoppa' fram. Är kolvpulserna man då känner.
http://www.youtube.com/watch?v=6n5mDDAUj5c&feature=channel verkar låta rätt nice
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |