bo$ken
Radical Riders
- Gick med
- 10 Mar 2003
- Hoj
- Trajja & H-D
StephanD skrev:2242117Och hur ska dom kunna se den i cutsen,har du transparant hoj.![]()
Förstår din tanke. MEN om du har knark i analen, syns inte MEN du åker dit iallfall...hahahah
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
StephanD skrev:2242117Och hur ska dom kunna se den i cutsen,har du transparant hoj.![]()
Busafreak skrev:2241629Äntligen sätts fokus på rätt saker.
Rån, överfall, misshandel, våldtäkt, rattfylla, mord, dråp, traffickin, dvs allt som kan drabba en annan människa prioriteras ner ännu mer för de ger inga inkomster till statsapparaten. Så det nya förslaget är helt förståeligt och det följer ju inte folkviljan heller vilket ju är det vanliga med svensk rättsskipning. Det förbättrar sannolikt även den svenska folkhälsan också, speciellt om man kör med regelmässig nummerskylt.
Riksdagsmännen anses ju av några (f-n vet vem?) som högpresterande och ansvarskännade (till skillnad mot våra syrror exempelvis) så visst är de värda en lönehöjning på 4%!
Sverige=dårhuset?
-dB skrev:2242097ännu en spik i kistan, nu fattas det bara att borgarna vinner valet oxå, o ändrar trafikförsäkringen till att täcka sjukpenning och sjuk-ersättning, med chockhöjda försäkringspremier för sporthojar som följd.
blir kanske sista säsongen den här![]()
StephanD skrev:2242126Försäkringspremien kommer ALDRIG att täcka svenska socialförsäkringar vilken färg som än sitter vid makten.
Du har rätt till samma regler oavsett om du är hojåkare, fikus, munk, försäkringar köper man av privata bolag, staten har inget med dem att göra.
Kanske dom försvårar reglerna runt de värsta hojarn med ändrade regler för nya körkorttagare etc.
bo$ken skrev:2242127Vi skyller på dom RÖDA...de bestämmer ju!eller hur -dB?

bo$ken skrev:2242168-dB/ skit i färger, vi sitter i samma ram.. ser att du e nyvurpad, tradigt! söder? skåne eller? sej till om du behöver hjälp med att fixa nåt! Hjälpe en polare häromdan med en sabbad framskärm. Lagade vi ihop.
Vi ska väl hjälpa, inte stjälpa! Man kan fixa mer själv än man tror. Billet, som vi sejer![]()
klarade mig med lätt skrapade kåpor och avbruten backspegel och blinkers, går att köra resten av sommaren så inget att gråta över.
-dB skrev:2242158det är precis det Elisabeht nyström (m), christer winbäck(fp), johnny gylling (kd) och sven bergström (c) skriver i tidningen mc-folket.
dom vill permiera säkra fordon och lågt riskbeteende, varav inget passar in på sporthojar o dess förare.
jag skiter i vem det är som sätter begränsningar för min hobby, jag bara hatar alla som gör det.
tyvärr måste man välja mellan pest o kolera när man skall rösta, i mitt fall föredrar jag höga böter före hög försäkring.
Busafreak skrev:2241629Äntligen sätts fokus på rätt saker.
Rån, överfall, misshandel, våldtäkt, rattfylla, mord, dråp, traffickin, dvs allt som kan drabba en annan människa prioriteras ner ännu mer för de ger inga inkomster till statsapparaten. Så det nya förslaget är helt förståeligt och det följer ju inte folkviljan heller vilket ju är det vanliga med svensk rättsskipning. Det förbättrar sannolikt även den svenska folkhälsan också, speciellt om man kör med regelmässig nummerskylt.
Riksdagsmännen anses ju av några (f-n vet vem?) som högpresterande och ansvarskännade (till skillnad mot våra syrror exempelvis) så visst är de värda en lönehöjning på 4%!
Sverige=dårhuset?
Fürstenhoff skrev:2241627Måste man ta bor reg skylten för den sakens skull -Åfaaaaan!!![]()
/Fürstenhoff.
elwe skrev:2242264Trevligt att det då och då dyker upp någon som har focus på helheten och sätter in politikers och myndighetspersoners dumheter i sitt rätta sammanhang.
Förstod redan innan jag kollade din profil att du tillhör en generation som iaf till en början tilläts att tänka fritt.....
Efter snart 40 år och över 100 000 mil på vägens högra sida så är jag ganska van nu ...
Tyvärr har du fel, borgarna skall privatisera trafikförsäkringen! Vilket innebär att den skall bära sina egna kostnader= skyhöga försäkringspremier.StephanD skrev:2242126Försäkringspremien kommer ALDRIG att täcka svenska socialförsäkringar vilken färg som än sitter vid makten.
Du har rätt till samma regler oavsett om du är hojåkare, fikus, munk, försäkringar köper man av privata bolag, staten har inget med dem att göra.
Kanske dom försvårar reglerna runt de värsta hojarn med ändrade regler för nya körkorttagare etc.
burner skrev:2241699Skulle vara intressant att veta definitionen för läsbar/icke läsbar.
Icke läsbar vid 5,10,15,30 eller 50meter ?
a_xc skrev:2241523komemr det kosta lika mycket att köra 10 och 20 km för fort?![]()

|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |