2000kr böter utan regskylt!

StephanD skrev:
2242117 Och hur ska dom kunna se den i cutsen,har du transparant hoj. :hihi

Förstår din tanke. MEN om du har knark i analen, syns inte MEN du åker dit iallfall...hahahah

Busafreak skrev:
2241629 Äntligen sätts fokus på rätt saker.

Rån, överfall, misshandel, våldtäkt, rattfylla, mord, dråp, traffickin, dvs allt som kan drabba en annan människa prioriteras ner ännu mer för de ger inga inkomster till statsapparaten. Så det nya förslaget är helt förståeligt och det följer ju inte folkviljan heller vilket ju är det vanliga med svensk rättsskipning. Det förbättrar sannolikt även den svenska folkhälsan också, speciellt om man kör med regelmässig nummerskylt.

Riksdagsmännen anses ju av några (f-n vet vem?) som högpresterande och ansvarskännade (till skillnad mot våra syrror exempelvis) så visst är de värda en lönehöjning på 4%!

Sverige=dårhuset?

ja du Rån, överfall, misshandel, våldtäkt, rattfylla, mord, dråp, traffickin är ju inget, mot en lite skylt eller 10-15 för fort... bankpersonal, vanligt folk, vanligt folk som drabbas av fyllon, offer till mördare, pimpar med flera som drabbas av kukhuven, ....lättare å få in dom kulorna än deg från ett psyko/mördare som sitte 10-15 år med gratis mat å husrum som vi ALLA här betalar för...

klip kortet, ta bort regskylten, trafikförsäkra, svarthelställ. färga hojen svart. Vips så har vi en ghostrider.

Hittils har polisen gjort ett utmärkt jobb att ta den grabben :tungan
Med 5000 till så tänker de om... :tomten

-dB skrev:
2242097 ännu en spik i kistan, nu fattas det bara att borgarna vinner valet oxå, o ändrar trafikförsäkringen till att täcka sjukpenning och sjuk-ersättning, med chockhöjda försäkringspremier för sporthojar som följd.
blir kanske sista säsongen den här :gråta

Försäkringspremien kommer ALDRIG att täcka svenska socialförsäkringar vilken färg som än sitter vid makten.

Du har rätt till samma regler oavsett om du är hojåkare, fikus, munk, försäkringar köper man av privata bolag, staten har inget med dem att göra.
Kanske dom försvårar reglerna runt de värsta hojarn med ändrade regler för nya körkorttagare etc.

Vi skyller på dom RÖDA...de bestämmer ju! :hihi eller hur -dB?

StephanD skrev:
2242126 Försäkringspremien kommer ALDRIG att täcka svenska socialförsäkringar vilken färg som än sitter vid makten.

Du har rätt till samma regler oavsett om du är hojåkare, fikus, munk, försäkringar köper man av privata bolag, staten har inget med dem att göra.
Kanske dom försvårar reglerna runt de värsta hojarn med ändrade regler för nya körkorttagare etc.

det är precis det Elisabeht nyström (m), christer winbäck(fp), johnny gylling (kd) och sven bergström (c) skriver i tidningen mc-folket.
dom vill permiera säkra fordon och lågt riskbeteende, varav inget passar in på sporthojar o dess förare.

bo$ken skrev:
2242127 Vi skyller på dom RÖDA...de bestämmer ju! :hihi eller hur -dB?

jag skiter i vem det är som sätter begränsningar för min hobby, jag bara hatar alla som gör det.
tyvärr måste man välja mellan pest o kolera när man skall rösta, i mitt fall föredrar jag höga böter före hög försäkring.

-dB/ skit i färger, vi sitter i samma ram.. ser att du e nyvurpad, tradigt! söder? skåne eller? sej till om du behöver hjälp med att fixa nåt! Hjälpe en polare häromdan med en sabbad framskärm. Lagade vi ihop.

Vi ska väl hjälpa, inte stjälpa! Man kan fixa mer själv än man tror. Billet, som vi sejer :tungan

bo$ken skrev:
2242168 -dB/ skit i färger, vi sitter i samma ram.. ser att du e nyvurpad, tradigt! söder? skåne eller? sej till om du behöver hjälp med att fixa nåt! Hjälpe en polare häromdan med en sabbad framskärm. Lagade vi ihop.

Vi ska väl hjälpa, inte stjälpa! Man kan fixa mer själv än man tror. Billet, som vi sejer :tungan

precis, gräset är precis lika visset på andra sidan.
ang vurpan: plöjde lite åker mellan häckeberga ring o skurup. min favoritväg som jag kan utantill, eller iaf trodde jag det, just den kurvan var skarpare än jag kom i håg den som :död klarade mig med lätt skrapade kåpor och avbruten backspegel och blinkers, går att köra resten av sommaren så inget att gråta över.
men tack för erbjudandet om hjälp. :Bugar

-dB skrev:
2242158 det är precis det Elisabeht nyström (m), christer winbäck(fp), johnny gylling (kd) och sven bergström (c) skriver i tidningen mc-folket.
dom vill permiera säkra fordon och lågt riskbeteende, varav inget passar in på sporthojar o dess förare.

jag skiter i vem det är som sätter begränsningar för min hobby, jag bara hatar alla som gör det.
tyvärr måste man välja mellan pest o kolera när man skall rösta, i mitt fall föredrar jag höga böter före hög försäkring.

Håller med, böterna kan jag ta, tror ändå inte ovan nämnda namn klarar att få igenom förslagen, hojkolektivet börjar bli ganska stort.

Eller ska det bli som förr?, inga hojar fick säljas med mer en 100hk så alla var strypta när dom lämnade butikerna , fan ska våran hobby bli en valfråga?

Busafreak skrev:
2241629 Äntligen sätts fokus på rätt saker.

Rån, överfall, misshandel, våldtäkt, rattfylla, mord, dråp, traffickin, dvs allt som kan drabba en annan människa prioriteras ner ännu mer för de ger inga inkomster till statsapparaten. Så det nya förslaget är helt förståeligt och det följer ju inte folkviljan heller vilket ju är det vanliga med svensk rättsskipning. Det förbättrar sannolikt även den svenska folkhälsan också, speciellt om man kör med regelmässig nummerskylt.

Riksdagsmännen anses ju av några (f-n vet vem?) som högpresterande och ansvarskännade (till skillnad mot våra syrror exempelvis) så visst är de värda en lönehöjning på 4%!

Sverige=dårhuset?

Trevligt att det då och då dyker upp någon som har focus på helheten och sätter in politikers och myndighetspersoners dumheter i sitt rätta sammanhang.
Förstod redan innan jag kollade din profil att du tillhör en generation som iaf till en början tilläts att tänka fritt. Detta var ju en tillgång för landet och pågick tills politikerna började bli så korkade att de med råge hamnade under befolkningens genomsnittliga IQ.
Av självbevarelsedrift började de då att införa allehanda restriktioner för att folk skulle vänja sig av med att tänka själva. En fritt tänkande människa är det största hotet mot de politiker vi har idag ...
När jag tog körkort på MC och sedan på bil så var det fri hastighet. Det innebär att jag är godkänd av vederbörande myndighet att framföra mina fordon i den hastighet som jag bedömer som lämplig. Det har inte kommit något dokument till mig som drar in min rätt till att ha detta ansvar.
Att det 67-09-03 infördes en "tillfällig hastighetsbegränsning" för att vi skulle vänja oss vid högertrafiken är sedan länge överspelat ...
Efter snart 40 år och över 100 000 mil på vägens högra sida så är jag ganska van nu ...

elwe skrev:
2242264 Trevligt att det då och då dyker upp någon som har focus på helheten och sätter in politikers och myndighetspersoners dumheter i sitt rätta sammanhang.
Förstod redan innan jag kollade din profil att du tillhör en generation som iaf till en början tilläts att tänka fritt.....

Efter snart 40 år och över 100 000 mil på vägens högra sida så är jag ganska van nu ...

Tja, jag är inte mot förändringar tvärtom, men... de ska vara förståbara, sakliga och logiska och givetvis ha ett syfte. Tyvärr undrar många med mig hur det är numera. Du har rätt, jag körde båge o bil i fler år innan det blev allmän hastighetsbegränsning (1967 i september). Å andra sidan fanns det varken krav på hjälm eller bälten i bil. Sedan dess har antalet personkilometer ökat många gånger och trafikdödligheten minskat till hälften. Så vad är det egentligen som ska uppnås?

Petitesser runt nummerskyltsstorlek minskar antalet döda i trafiken?

Och.. varför är det en polisuppgift att driva in skatten till Vägverket?

Allt var inte bättre förr - men mycket!

StephanD skrev:
2242126 Försäkringspremien kommer ALDRIG att täcka svenska socialförsäkringar vilken färg som än sitter vid makten.

Tyvärr har du fel, borgarna skall privatisera trafikförsäkringen! Vilket innebär att den skall bära sina egna kostnader= skyhöga försäkringspremier.
Sorgligt men sant, men inte det minsta förvånande. Dom vill ju ha det som i "drömlandet USA". Friheten att själv betala för din välfärd, om du har råd!!!!!
Dom som inte har råd dom skiter vi i. Gissa vilka jag skall rösta på?

burner skrev:
2241699 Skulle vara intressant att veta definitionen för läsbar/icke läsbar.

Icke läsbar vid 5,10,15,30 eller 50meter ?

Den är läsbar om den lätt går att avläsa i mörker såväl som dagsljus från 20m håll.

Med andra ord de vill ta bort socialförsäkringarna. :mad:

Det är ingen liten apparat att ändra hela välfärsystemet.
Ja ligger detta på deras program så lär inte jag och många med mig vilja ha in dom i regeringen. står nog ut med Personspack några år till.

a_xc skrev:
2241523 komemr det kosta lika mycket att köra 10 och 20 km för fort? :va

läste i tidningen att det var en gräns på 6 km/h för fort å att det skulle resultera i böter :gnissla

är det värre att köra 36 på 30 väg eller 116 på 110 väg ? hur tänker dem, borde vara en procentuell sats :fatta!

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back