newstead skrev:
2244725 Det är alltså dyrare att åka utan bälte i bil än att åka utan hjälm på en hoj...
Ja, för om du nu ska envisas med att köra din genomhemska dödsmaskin längs våra vackra svenska plåtlådebanor så är det mycket billigare om du mosar in skallen och dör än om du behöver sjukvård och rehabilitering.
/IRONI
Detta jävla land... Jag är 22 så jag har väl ingen rätt att uttala mig egentligen, men det gick åt helvete när de styrande började kunna undanta sig själva från vanliga lagar och regler. Jag menar, tror väl fan att de höjer böterna när de själva skulle kunna orma sig ur dem mer eller mindre utan problem.
Ge farbror Persson fortkörningsböter? Nänä... Avslå bygglov bara för att det är naturreservat? Nä hör nu här! Iofs blir han väl åtalad för det bygget snart, men det handlar ju om själva bygget och inte marken vad jag förstår. Ger mig fan på att han klarar sig med en klapp på axeln och höjer sin egen lön som tröst lik förbannat.
Samma med försäkringsbolagen... De höjer premierna hur de vill, de anställda betalar ju ändå 100 spänn i månaden för att försäkra sin retta, så det drabbar ju inte deras egen krets.
Blir så förbannad, det är tävling i att visa sig duktig och moralisera över alla hemska siffror medan politikerna i många fall inte lever som de lär... Se'n tror jag de är lika goda kålsupare vare sig de är röda, blå, gula, gröna, lila eller chockrosa.
Ena da'n är de emot att omvandla hyresrätter till bostadsrätter och andra da'n är det precis vad de själva gör. De skyller se'n på att de inte bryter några lagar och måste ha kvar sin bostad.
Inkomstpröva trafikböter! Det ska svida lika mycket även om du är VD! 2000 spänn för 10 kilometer/timme... Är det bara jag eller ligger tempot på de flesta landsvägarna minst 10 för fort? Iofs, de kanske får rätt. Tempot sänks kanske men vad fan! Nollvisionen är beundransvärd men orealistisk. Oavsett om vi så alla tvingas åka i stora vadderade små rälsbundna kapslar som går 10 km/h och är totalt idiotsäkra, kommer några finurliga lyckas ha ihjäl sig på nå't spektakulärt vis.
Gah, ursäkta min långa utläggning men jag blir så förbannad.