200 hk

  • Thread starter Thread starter schizophrana
  • Start date Start date
Tidsmässigt på (svensk) bana så är det ingen större vits med t ex 1000 jämfört med 600. Framförallt inte för amatörer.

Men för lekfaktorn så är ju mer pulver mer kul.. (vrid oxå för den delen).



*disclaimer: jag har kört annat än 600*

Jupp. Var det inte någon MC-tidning som kom fram till att Sugi 750 och Ducati 848 var optimala för svenska banor?
När jag körde på Gotland ring i somras blev jag rövk****ad av en motard i varenda kurva. På rakan tog jag honom men i kurvorna var PBS (Puckot Bakom Styret) mer avgörande än effekten. Brukar vara så...

Lekfaktorn är kul, speciellt för de födda nästan på 90-talet, men jag undrar FORTFARANDE vad skämtet var! :confused:
 
Kul att den går friskt MEN, nått är galet med mätningen...med de modifieringarna du gjort så borde hojen ge runt 175-178Hk på slangen. 195hk är WAY för mycket sen kan det vara fredags ex så mycket suzuki vill, luktar glädjebänk alternativt att det är veveffekt och bänkarn glömt ticka för rútan att rull motståndet inte skall adderas på kurvan (undre kurvan på pappret).

Oavsett det, skön hoj, kör så det ryker!
 
Kul att den går friskt MEN, nått är galet med mätningen...med de modifieringarna du gjort så borde hojen ge runt 175-178Hk på slangen. 195hk är WAY för mycket sen kan det vara fredags ex så mycket suzuki vill, luktar glädjebänk alternativt att det är veveffekt och bänkarn glömt ticka för rútan att rull motståndet inte skall adderas på kurvan (undre kurvan på pappret).

Oavsett det, skön hoj, kör så det ryker!

Är det INGEN som läser den vita textraden under Hojsmileyn i första inlägget? :D

Min bänk visar för lite effekt jämfört med mina "konkurrenter" därav går många av mina kunders hojar saktare än liknande.
Däremot om man byter ut DIN eller SAE mot uncorrected så går hojarna fortare på gatan.
Sånt är riktigt spännande. :D
 
Är det INGEN som läser den vita textraden under Hojsmileyn i första inlägget? :D

Min bänk visar för lite effekt jämfört med mina "konkurrenter" därav går många av mina kunders hojar saktare än liknande.
Däremot om man byter ut DIN eller SAE mot uncorrected så går hojarna fortare på gatan.
Sånt är riktigt spännande. :D

Va fäen...luras ni :huvet
Nope missade tydligen det...så nu blir det kuddsnusk i sovrummet *häpp*
:D
 
Va fäen...luras ni :huvet
Nope missade tydligen det...så nu blir det kuddsnusk i sovrummet *häpp*
:D

Ja sorry, lurades lite sådär på kvällskvisten, smidde onda planer med Dr. Bike och hans eventuella medverkande av min bänkning, men eftersom herrn ligger på playan trodde han att det inte skulle funka.

MEN

detta är faktiskt en bekant till mig med en K7a som skickade, det är hans fulla övertygelse om att hojen går sådär orginal för han vet inte vad som är gjort med den för han köpte den precis. Tyckte jag skulle dela detta glädjepapper med er och se vem som gick på det eller inte. :fniss
 
Ja sorry, lurades lite sådär på kvällskvisten, smidde onda planer med Dr. Bike och hans eventuella medverkande av min bänkning, men eftersom herrn ligger på playan trodde han att det inte skulle funka.

MEN

detta är faktiskt en bekant till mig med en K7a som skickade, det är hans fulla övertygelse om att hojen går sådär orginal för han vet inte vad som är gjort med den för han köpte den precis. Tyckte jag skulle dela detta glädjepapper med er och se vem som gick på det eller inte. :fniss

Hä hä! :D

Got them there girl! ;)

Inte många i tråden som anade ugglor i mossen... och du fick ju ihop en riktigt rolig tråd! Humor minsann :tummenupp

F.ö kan rapporteras från "playan" att jag blivit en ofrivillig Redneck...
Förbaskade sol!
HUr har ni det därhemma?
Skrapat rutor har jag hört :hoppskrat :cdevil moahahahahhaaa
 
Last edited:
pfff!
en jag känner har en gixxer k6 med 190 hästar på bakhjulet o vikt på 168 kg fulltankad o alla vätskor och godkänd för gata. What up!?
 
pfff!
en jag känner har en gixxer k6 med 190 hästar på bakhjulet o vikt på 168 kg fulltankad o alla vätskor och godkänd för gata. What up!?

jag känner en som känner nån som hörde en säga att nån som denne känner hade en kusin som kände nån som hade en Honda MT5 med 70cc cyl och större förgasare som tillsammans med pulsdrift, drevning och efterbrännkammare i sliponet utvecklade 937,2 hk och gjorde mach 1. :hojraket
 
pfff!
en jag känner har en gixxer k6 med 190 hästar på bakhjulet o vikt på 168 kg fulltankad o alla vätskor och godkänd för gata. What up!?

...och en polare till mig hade en en Crescent Compact med soppatanken fasttejpad på pakethållaren som gjorde 135 km/h i medlut och hemlängtan...
 
då tror jag mest ! bull shit . testa en seriös bänk så får du nog helt andra siffror ! har gjort mer än så och testade i en elak bänk och det slutade på 160 på slangen

men du kör ju ghey retta :) klart det inte blir mer!
 
Här är mitt papper. Jag nådde iaf upp till 200. Slipon & luftfilter.

Photoshophästar räknas visst! :vrång
 

Bifogat

  • CIMG2181.jpg
    CIMG2181.jpg
    65.2 KB · Visningar: 162
jag känner en som känner nån som hörde en säga att nån som denne känner hade en kusin som kände nån som hade en Honda MT5 med 70cc cyl och större förgasare som tillsammans med pulsdrift, drevning och efterbrännkammare i sliponet utvecklade 937,2 hk och gjorde mach 1. :hojraket

ahahahahahha :rofl :rofl :rofl
 
vad är poängen med så mycket effekt ! går ju inte att utnyttja det ändå om du inte ligger på femans växel och var ska du göra det ? går ju lite små fort då ! :va

Känns som att diskussionen har varit uppe förr...

Jag får hela tiden intrycket på det här forumet att för att man ska få tillåtelse att öka effekten så måste man måste kunna utnyttja hela hojen till max.

Kan man inte få vara långsammare än rossi och ändå tycka att det är kul med mkt effekt?

Och att påstå att det endast är på femmans växel som man märker nån skillnad ifall du har 200hk, bevisar bara hur lite du vet vad du pratar om...
 
Känns som att diskussionen har varit uppe förr...

Jag får hela tiden intrycket på det här forumet att för att man ska få tillåtelse att öka effekten så måste man måste kunna utnyttja hela hojen till max.

Kan man inte få vara långsammare än rossi och ändå tycka att det är kul med mkt effekt?

Och att påstå att det endast är på femmans växel som man märker nån skillnad ifall du har 200hk, bevisar bara hur lite du vet vad du pratar om...



yes, jag har också märkt av det.
frågan jag ställer mig är snarare, vad har andra med vad jag har min hoj till med att göra?
 
Back
Top